Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C-Crosser 2.2 HDi - kvalita za akční cenu

Trojčata Citroën C-Crosser, Peugeot 4007 a Mitsubishi Outlander se objevily poprvé v roce 2007, a zanedlouho přijde a trh druhá generace. Všechny mají společné podvozky, pohon všech kol koncepci, rozměry i základní tvary karosérie. Liší se snad jedině designem a motory či výbavou.

Zatímco u Mitsubishi a Peugeotu si můžete vybrat mezi zážehovým a vznětovým motorem, u Citroënu zvolili pouze vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2 HDi, ale na druhou stranu asi s nejlepším poměrem ceny a výbavy. Po ujetí asi tisícovky kilometrů si myslíme, že turbodiesel 2.2 HDi je pro vůz asi nejlepší volbou. Svým výkonem takřka 160 k je dostatečně silný. Největšího točivého momentu 320 Nm můžete využívat zhruba ve dvou tisících otáčkách. K tomu je výborně vhodně se šestistupňovou mechanickou převodovkou, což se projeví i na spotřebě, která se pohybuje ve velice rozumných mezích. Mimo městské aglomerace jsme dosáhli po silnicích nejrůznějších tříd spotřeby sedm litrů nafty, v průměru jsme jezdili kolem osmi litrů na sto kilometrů
Protože Citroën nemá žádné zkušenosti se systémy pohonu všech kol, přenechal odpovědnost na Mitsubishi. Ovladačem vedle řadicí páky si můžeme navolit jeden ze tří režimů – 2WD, 4WD případně Lock a elektronicky řízená mezinápravová spojka vše ostatní vykoná za nás. Režim Lock se závěrkou diferenciálu zapínáme výjimečně, pouze v těžším terénu a při nízké rychlosti. V tu chvíli se síla přenáší rovnoměrně mezi přední a zadní nápravu. Pokud navolíme 4WD, potom se síla variabilně mění z 85:15 až na 40:60, aniž bychom cokoliv postřehli. Jen to, že se vůz v terénu nebo na mokru pohybuje jistě a bezpečně. Svou roli hraje také stabilizační systém ESP a protiprokluzový ASR.
Offroadové schopnosti trochu omezuje světlá výška 174 mm, takže se hodí spíš do lehčího terénu nebo na zasněžené či hodně blátivé cesty. Také hodnoty nájezdových úhlů 22 a 21 stupňů nevypovídají o tom, že by byl C-Crosser vhodný do těžkého terénu, byť by se to mohlo podle označení zdát. Není vybaven ani redukční převodovkou ani závěrkami diferenciálů. Proč také?
Verze 2.2 HDi ve vyšší výbavě Exclusive se dodává pouze v sedmimístném provedení, přičemž třetí řada je opravdu hodně provizorní pro cestování dětí. Ovšem asi jen těch, které už nepotřebují dětskou sedačku. Hlavou opěrky se musí vyklopit z opěradel. Za nimi pak zbývá ještě délka 35 centimetrů na zavazadla. Když sedadla nepotřebujeme, tak je jednoduše zasuneme do podlahy a získáme zavazadlový prostor o objemu 441 litrů a velikosti 980 mm na délku a 1190 mm na šířku, resp. 950 mm mezi podběhy. Po sklopení druhé řady se zvětší až 1686 litrů, při ložné délce 1500 mm.
Výhodou je, že dělená sedadla druhé řady můžeme posunout o osmdesát milimetrů (nebo sklápět vpřed), což ocení cestující při dlouhé cestě. Ale asi jen ti dva na krajních sedadlech, uprostřed je to s místem horší.
Přední sedala z perforované kůže jsou pohodlná a vyhřívaná, což potěší hlavně v zimě. Komfortu si užijí i cestující vyššího vzrůstu, kterým zbývá nad hlavou ještě hodně místa. Zadní páté dveře jsou horizontálně dělené, na spodní díl si můžeme bez obav i sednout, ale při zavírání si musíme dát pozor, abychom si neskřípli prsty.
V roce 2007 stál tento vůz 1 030 000 Kč, po více než čtyřech letech za 949 400 Kč a nyní se doprodává za 784 900 Kč.
Jen pro zajímavost, nejnižší výbava SX se prodává za 689 900 Kč. V základní výbavě máme mj. šest airbagů, systémy ABS, EBS + ASR, EBD, EBA, samočinnou klimatizaci, tempomat, mlhovky, volant a hlavice řadicí páky v kůži atd. Vyšší výbava je obohacena mj,. o xenonové světlomety včetně výsuvných ostřikovačů, zatmavená zadní skla, zadní parkovací asistent, pevné opěrky hlavy třetí řady sedadel a kožené čalounění.
Vedle výkonného a zároveň hospodárného turbodieselu boduje ještě designem, který je podle nás ze všech tří modelů nejelegantnější a stále líbivý. K zahození není ani bohatá výbava i pohon všech kol i jízdní vlastnosti za všech situací.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2179 cm³
Výkon: 115 kW (156 k) při 4000/min
Točivý moment: 380 Nm při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,0/5,9/7,0 l/100 km
Rozměry: 4646 x 1805 x 1713 mm
Rozvor: 2670 mm
Rozchod kol: 1540/1540
Zav.prostor: 184/441-510/1686 l
Světlá výška: 176 mm
Nájezdový úhel: 22º/21º
Přechodový úhel 19,5º
Cena: 784 900 Kč


J.Lasík, 3.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar