Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Berlingo 1.2 PureTech 100 EAT8 - rodinné MPV

Dřív, když se řeklo Berlingo nebo Partner, dnes Rifter, tak si každý většinou vybavil užitkové dodávky pro řemeslníky, drobné živnostníky nebo rozvážkovou službu apod. Ale spíš asi ve Francii, protože u nás na silnicích převládaly, a to platí dodnes, osobní verze a není divu.

Dvojčata Citroën Berlingo a Peugeot Partner/Rifter se poprvé ukázala světu už v roce 1996 a od té doby se jich prodalo přes čtyři miliony. Za tu dobu prošly modernizacemi, jejichž výsledkem jsou pohledné automobily s líbivým designem a vysokou mírou praktičnosti. Mohli bychom i říct – rodinné automobily z kategorie MPV.


Citroën Berlingo třetí generace si uchovává všechny své přednosti z hlediska modularity, objemu, komfortu a výbavy a navíc přidává expresivní design, s novou výraznější a energičtější maskou chladiče. Design vylepšují i prvky airbump ve spodní části dveří.


Berlingo od prvního okamžiku upoutá svojí velikostí – délka 4,4 m, šířka 1,8 m a výška 1,85 metru. V základní verzi se dodává s bočními posuvnými dveřmi na pravé straně, od druhé výbavy také na levé straně, což je pochopitelně mnohem praktičtější, stejně jako tři samostatná sedadla ve druhé řadě. Ty můžeme posouvat, sklápět a případně i vyjmout. Rozměry sedadel jsou dostačující, jen zadní jsou o málo trochu užší, ale samostatná.
Objem zavazadlového prostoru můžeme zvětšit z 597 l až na 3000 l při vyjmutých sedadlech. Praktické je výklopné okno pátých dveří, které se navíc vyklápějí dostatečně vysoko, a tak nepřijdete k úrazu.


Díky výšce 1,85 metru se do vozu pohodlně nastupuje, výše usazená přední sedadla jsou dobře a pohodlně tvarovaná, a je z nich dobrý výhled díky velkému přednímu oknu. Dozadu usnadní pohled velká vnější zpětná zrcátka. Ideální pozice za volantem je dílem okamžiku a všechny ovladače máte hned po ruce.


Otočným voličem si zvolíte režim, tedy žádná páka automatické převody, hned vedle je ovladač systému Grip Control. Jde o pokročilý protiprokluzový systém optimalizující pohyb předních kol podle typu terénu. Berlingo ale zvládne hodně i bez něj.


Pro osobní Berlingo jsou k dispozici přeplňované zážehové tříválce 1.2 PureTech s výkony 100 a 130 k a vznětový 1.5 BlueHDi ve výkonových variantách 100 k a pro náročnější 130 k. My jsme zvolili silnější benzinovou variantu se spojení s osmistupňovým automatem. A rozhodně jsme si nestěžovali.


Díky výkonu 130 k můžeme jezdit hezky svižně, nikoliv však sportovně, kdy však nejsou jízdní vlastnosti takové, jako u klasických automobilů. Přeci jen větší výška je znát, zvláště větší boční vítr s autem hezky „cloumá“. Ale Berlingo je vyloženě rodinný automobil, s nímž nikdo nebude asi nikam pospíchat. Nejvyššího točivého momentu 260 Nm dosahuje při 1750 otáčkách za minutu. Předností je nejen spotřeba, ale také tichý provoz i ve vyšších rychlostech. Průměrná spotřeba se nám ustálila kolem 6,5 litru nafty na sto kilometrů.


Berlingo může být za příplatek vybaveno četnými prvky výbavy usnadňujícími řízení, jako je zadní parkovací asistent, omezovač rychlosti a tempomat nebo automatické rozsvěcování světel (v rámci paketu Viditelnost), asistent pro rozjezd do svahu.


Citroën Berlingo označovaný v osobní verzi také jako Multispace si lze vybrat s výbavou Live, Feel, nebo Shine. Testovaný automobil měl paket Celebration Paket XTR, dodávaný k výbavě FEEL, pouze za 25 000 Kč. Tím ušetříte 13 000 Kč a získátě mj. látkové čalounění WiLD Zelená, hliníkové disky kol SPin r17, oranžové doplňky karoserie, deflektor předního a zadního nárazníku, kryty zrcátek v černé barvě. Berlingo hned vypadá ještě lépe.


Nejlevnější verzi 1.2 PureTEch 100 lze pořídit za 470 000 Kč, s akčními slevami od 394 000 Kč. Nejlevnější diesel přijde na 415 000 Kč, resp. 414 900 Kč.


Testované provedení Feel přijde nyní na 582 000 Kč (494 000 Kč), v nejvyšší výbavě Shine pak 650 000 Kč (539 000 Kč).

Pětimístný Citroën Berlingo je praktickým automobilem pro rodiny s dětmi, které hodně cestují a třeba MPV nebo SUV je pro ně nedostupné a zbytečné.
Základní technické údaje



Základní technické údaje



Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (131 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 6/4,7/5,2 l/100 km
Rozměry: 4403 x 1848 x 1844 mm
Rozvor: 2728 mm
Objem zav.prostoru: 597/2126 l
Cena: 582 000 Kč


Přehled cen a výbav najdete:



https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Citroen_NoveBerlingo.pdf?_ga=2.230477660.170062106.1597042149-1285371735.1594922712




J.Lasík 11.8.2020









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar