Chrysler Sebring 2.0 Touring - sedan za zajímavou cenu
Nabídka klasických sedanů střední třídy je na našem trhu přeci jen trochu omezená. Bůh ví, proč nejsou sedany mezi motoristy tak oblíbené jako třeba hatchbacky nebo MPV, přestože mají v sobě také své kouzlo, jako třeba Chrysler Sebring.
Americký sedan Sebring se poprvé objevil v roce 2001, o čtyři roky později přišla modernizace a začátkem roku 2007 druhá generace. Američané už dávno pochopili, že velkoobjemové vidlicové osmiválce s objemem čtyř a více litrů nejsou pro Evropu zajímavé a osazují své modely motory o menším objemu a stále více i vznětovými jednotkami, o nichž nechtěli v minulosti ani slyšet.
Ze čtyř motorů určených pro Evropu se k nám dováží jen zážehový 2.0/156 k s pětistupňovou mechanickou převodovkou a turbodiesel 2.0 CRDi/140 k se šestistupňovou mechanickou. Nabídku ještě doplňují zážehový čtyřválec 2.4/170 k se čtyřstupňovým automatem a vidlicový šestiválec 2.7/204 k se šestistupňovým automatem.
My jsme dali tentokrát přednost benzinovému čtyřválci s proměnným časováním VVT, přestože větší zájem bývá o dieselové motory. Jeho výkon 156 k při 6300 otáčkách za minutu i točivý moment 190 Nm při 5100/min jsou pro sedan vyhovující. Vyznačuje se kultivovaným chodem a s převodovkou si dobře rozumí, jen řazení pěti rychlostí by mohlo jít trochu lépe. Na druhou stranu nás překvapil až neuvěřitelně tichý chod, do kabiny neproniká žádný hluk ani při větší rychlosti na dálnici. Vůz měl najeto něco přes tisíc kilometrů, přesto jsme po běžných silnicích jezdili kolem sedmi litrů. Ve městě jsme toho tentokrát moc nenajezdili, ale předpokládáme spotřebu kolem 8 až 8,5 litrů benzinu na sto kilometrů.
Design Sebringu vychází z modelu Crossfire, je nezaměnitelný a sebevědomý se stoupající boční linií a prostornou karosérií. Charakteristickým prvkem je mohutný přední nárazník z velice poddajného materiálu, tak jak nařizují americké bezpečnostní normy. Záď působí hodně elegantně.
Rozhodně potěší velký otvor do zavazadlového prostoru, jenž má objem 441 litrů a vzhledem k jeho tvarování je dobře využitelný. Jen jsme si lámali hlavu, k čemu může sloužit táhlo upevněné na vnitřní hraně víka kufru. Že by americké děti lezli do kufru a nemohli pak ven, anebo abyste se dostali, kdyby vás lupiči hodili do kufru? Prostě jiná země, jiný mrav, ale u amerických vozů poměrně častý prvek.
Interiér je zajímavý a líbil se nám, rozhodně jej oživují plasty v různém odstínu šedé. Přístrojové desce vévodí tři samostatné kruhové tubusy s příjemným bílým podsvícením. Ovladače a kontrolky jsou v dosahu a dobře dostupné. Hezkým doplňkem jsou analogové hodiny.
Z předních sedadel, která jsou tužší a pohodlná, je dobrý výhled, u řidiče je elektricky nastavitelné do osmi poloh. Vzadu je dost místa pro kolena, dělená opěradla zvyšují variabilitu. Uvnitř najdeme také několik chytrých detailů, jako třeba držák nápojů ve středové konzole. V něm si můžete zchladit nápoj údajně na 2 ºC, nebo naopak zahřát na 60 ºC.
Chrysler Sebring je vybaven pokrokovým bezpečnostním systémem E.A.R.S., který v případě silného nárazu (a díky aktivaci airbagů) samočinně odemkne dveře, uzavře přívod paliva a rozsvítí vnitřní osvětlení.
Do České republiky se dodává ve dvou výbavách, zatímco benzinový 2.0 je k dispozici pouze v levnější Touring, tak pro diesel ještě také dražší Limited. Touring má 17“ kola (Limited 18“), látkové čalounění sedadel (kožené), stříbrný středový panel (obklady imitace dřeva) a kožený volant s ovládáním audio (kombinace kůže a imitace dřeva).
Jinak výbava Touring zahrnuje mj. šest airbagů, systémy ABS, ESP, brzdový asistent, prokluzový TCS, tempomat tónovaná skla, mlhovky, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče atd. To vše v současné době za 449 900 Kč, což je víc než zajímavá cena a pohodlný a bohatě vybavený sedan.
Vozy vyjíždějí ze Sterling Heights Assembly Plant (Michigan), kde se od roku 1953 vyráběly proudové motory. V roce 1983 koupil továrnu Chrysler, aby zde vyráběl modely Stratus a Sebring, a také vozy Dodge a Plymouth.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 115 kW (156 k ) při 6300/min
Točivý moment: 190 Nm při 5100/min
Rychlost: 190 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,7/6,1/7,8 l/100 km
Rozměry: 4850 x 1843 x 1497 mm
Rozvor: 2765 mm
Cena: 449 000 Kč
Jindřich Lasík, 19.2.2009
Ze čtyř motorů určených pro Evropu se k nám dováží jen zážehový 2.0/156 k s pětistupňovou mechanickou převodovkou a turbodiesel 2.0 CRDi/140 k se šestistupňovou mechanickou. Nabídku ještě doplňují zážehový čtyřválec 2.4/170 k se čtyřstupňovým automatem a vidlicový šestiválec 2.7/204 k se šestistupňovým automatem.
My jsme dali tentokrát přednost benzinovému čtyřválci s proměnným časováním VVT, přestože větší zájem bývá o dieselové motory. Jeho výkon 156 k při 6300 otáčkách za minutu i točivý moment 190 Nm při 5100/min jsou pro sedan vyhovující. Vyznačuje se kultivovaným chodem a s převodovkou si dobře rozumí, jen řazení pěti rychlostí by mohlo jít trochu lépe. Na druhou stranu nás překvapil až neuvěřitelně tichý chod, do kabiny neproniká žádný hluk ani při větší rychlosti na dálnici. Vůz měl najeto něco přes tisíc kilometrů, přesto jsme po běžných silnicích jezdili kolem sedmi litrů. Ve městě jsme toho tentokrát moc nenajezdili, ale předpokládáme spotřebu kolem 8 až 8,5 litrů benzinu na sto kilometrů.
Design Sebringu vychází z modelu Crossfire, je nezaměnitelný a sebevědomý se stoupající boční linií a prostornou karosérií. Charakteristickým prvkem je mohutný přední nárazník z velice poddajného materiálu, tak jak nařizují americké bezpečnostní normy. Záď působí hodně elegantně.
Rozhodně potěší velký otvor do zavazadlového prostoru, jenž má objem 441 litrů a vzhledem k jeho tvarování je dobře využitelný. Jen jsme si lámali hlavu, k čemu může sloužit táhlo upevněné na vnitřní hraně víka kufru. Že by americké děti lezli do kufru a nemohli pak ven, anebo abyste se dostali, kdyby vás lupiči hodili do kufru? Prostě jiná země, jiný mrav, ale u amerických vozů poměrně častý prvek.
Interiér je zajímavý a líbil se nám, rozhodně jej oživují plasty v různém odstínu šedé. Přístrojové desce vévodí tři samostatné kruhové tubusy s příjemným bílým podsvícením. Ovladače a kontrolky jsou v dosahu a dobře dostupné. Hezkým doplňkem jsou analogové hodiny.
Z předních sedadel, která jsou tužší a pohodlná, je dobrý výhled, u řidiče je elektricky nastavitelné do osmi poloh. Vzadu je dost místa pro kolena, dělená opěradla zvyšují variabilitu. Uvnitř najdeme také několik chytrých detailů, jako třeba držák nápojů ve středové konzole. V něm si můžete zchladit nápoj údajně na 2 ºC, nebo naopak zahřát na 60 ºC.
Chrysler Sebring je vybaven pokrokovým bezpečnostním systémem E.A.R.S., který v případě silného nárazu (a díky aktivaci airbagů) samočinně odemkne dveře, uzavře přívod paliva a rozsvítí vnitřní osvětlení.
Do České republiky se dodává ve dvou výbavách, zatímco benzinový 2.0 je k dispozici pouze v levnější Touring, tak pro diesel ještě také dražší Limited. Touring má 17“ kola (Limited 18“), látkové čalounění sedadel (kožené), stříbrný středový panel (obklady imitace dřeva) a kožený volant s ovládáním audio (kombinace kůže a imitace dřeva).
Jinak výbava Touring zahrnuje mj. šest airbagů, systémy ABS, ESP, brzdový asistent, prokluzový TCS, tempomat tónovaná skla, mlhovky, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče atd. To vše v současné době za 449 900 Kč, což je víc než zajímavá cena a pohodlný a bohatě vybavený sedan.
Vozy vyjíždějí ze Sterling Heights Assembly Plant (Michigan), kde se od roku 1953 vyráběly proudové motory. V roce 1983 koupil továrnu Chrysler, aby zde vyráběl modely Stratus a Sebring, a také vozy Dodge a Plymouth.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 115 kW (156 k ) při 6300/min
Točivý moment: 190 Nm při 5100/min
Rychlost: 190 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,7/6,1/7,8 l/100 km
Rozměry: 4850 x 1843 x 1497 mm
Rozvor: 2765 mm
Cena: 449 000 Kč
Jindřich Lasík, 19.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout