Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (I) - malý autobus

Prakticky u každého současného výrobce najdeme v nabídce model segmentu MPV, ať větší nebo menší. Ne však každý se může pochlubit více než jedenácti miliony prodaných kusů, zhruba od začátku 80. let, tehdy ještě pod označením Plymouth

Další generace úspěšného modelu následovaly v letech 1990, 1995 a 2001, a nedávno přišla na trh již pátá generace, opět určená pro Evropu, a proto nepřekvapí, že se vyrábí v Rakousku v závodě Magna Steyr.
Grand Voyager (viz Novinky) si lze pořídit buď se zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.8/142 kW nebo se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 2.8 CDR s přímým vstřikem paliva common rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, a čtyřventilovou technikou. Právě ten poháněl předního testovaného automobilu.
Chvíli sice trvá, než se „rozjede“, ale od výkonu 163 k, hmotnosti přes dvě tuny a délce pěti metrů, nemůžeme čekat zázraky ani převratnou dynamiku. Ovšem na dlouhé cesty je ideální a zamlouval se nám. Vždyť Voyager není žádný sportovně zaměřený automobil, ale rodinný společník na cestování. Nejvyšší hodnota točivého momentu 360 Nm je k dispozici už od 1600 otáček za minutu a vydrží až do tří tisíc otáček.
Je spojen s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou, jejíž jednoduchá volicí páka je umístěna hned vedle volantu, mezi přístrojovým štítem a středovým panelem. Volba rychlostních stupňů je plynulá. Grafika přístrojů je přehledná a ovládání bezproblémové.
S vozem lze jezdit do deseti litrů nafty na sto kilometrů, a tak se nám podařilo na jednu nádrž (77 litrů) ujet skoro osm stovek kilometrů. Podvozek je nastavený velice komfortně, což obstarávají vinuté pružiny namísto listových per na zadní tuhé nápravě s podélnými rameny. Na kvalitním povrchu se díky třímetrovému rozvoru pohybuje v zatáčkách jistě a drží se své stopy. Při rychlejší jízdě zasáhne ESP a také brzy jsou na patřičné úrovni, aby „minibus“ spolehlivě zastavily.
Chrysler Grand Voyager se dodává ve třech stupních výbavy – LX, Touring a Limited, přičemž jak zážehová, tak vznětová verze stojí stejně. V základní výbavě dostanete mj. přední a boční clonové airbagy, systémy ABS, stabilizaci ESP, ERM (systém bránící převržení auta), TCS (protiprokluzový systém) a také EARS (aktivace bezpečnostních prvků v případě nehody), dále systém sklápění sedadel Stow ´N Go, třízónovou klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dělená sedadla třetí řady. Druhý stupeň Touring, který je ca o 75 000 Kč dražší má navíc elektrické otevírání posuvnách dveří, mlhovky, volant v kůži s ovládáním radia, tempomat, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče do osmi poloh nebo sledování tlaku v pneumatikách.
Grand Voyager je oblíbený především pro svoji variabilitu interiéru, o které píšeme v samostatném článku. Je důkazem, že Chrysler prostě velké automobily umí. Vzhledem k praktické a jednoduché manipulaci považujeme Grand Voyager mezi nejlepší, co současný trh nabízí.


Základní technické údaje

Motor. vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2777 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3800/min
Točivý moment: 360 Nm při 1600/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 12,8/7,3/9,3 l/100 km
Rozměry: 5143 x 1954 x 1750 mm
Rozvor kol: 3078 mm
Cena: 874 750 Kč (LX)
949 750 Kč (Touring)

Jindřich Lasík, 21.8.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar