Chevrolet Cruze 2.0 VDCi - sázka na jistotu
Pokaždé, když si na test přebíráme sedan, tak si říkáme, proč lidé upřednostňují hatchbacky nebo kombíky. Odpověď je jednoduchá. Asi proto, že pořád něco někam převážíme a potřebujeme tedy velký kufr. Přitom hodně sedanů můžeme označit za líbivé, jako například Chevrolet Cruze.
Klasický třídveřový sedan, jenž zaujme dynamickým designem karosérie a robustní přídí, v nás vyvolává vizi čtyřdveřového kupé. Může zato hlavně střecha plynule navazující na hodně skloněné čelní a zadní okno. V každém případě jsou jeho tvary ještě neokoukané a troufneme si tvrdit, že jde o jeden z nejpovedenějších sedanů nižší střední třídy.
Interiér je pohodlně přístupný čtyřmi dveře, které můžeme otevřít až do úhlu pětašedesáti stupňů. Přední sedadla jsou dobře anatomicky tvarovaná, boční vedení dokonale obepíná tělo. Řidič a spolujezdec mají místa dost, vzadu nebudou trpět dvě dospělé osoby průměrného vzrůstu. Ale delší postavy může pak trochu omezit menší výška mezi sedákem a stropem, což je daň za svažující se střechu.Volant je od druhého stupně výbavě seřiditelný výškově i podélně a najdeme na něm většinu ovladačů.
V zorném poli máme ve třech sportovních tubusech dobře čitelné a modře podsvícené analogové přístroje, které obklopují displej palubního počítače. Trochu nezvykle působí látkové čalounění palubní desky, ale vkusně zkombinované s lesklým stříbrným obložením.
Zavazadlový prostor je svým objemem 450 litrů plně dostačující, přičemž na délku má 1000 mm, na šířku 1340/1010 mm a na výšku 470 mm. Předností je velký vstupní otvor a nakládací hrana ve výšce 680 mm nad zemí. Snad jen nezakryté panty víka vypadají zastarale, což bychom odpustili, ale rozhodně jsme postrádali nějaké madlo nebo úchyt k zavírání víka. Ještě dodejme, že opěradla zadních sedadel lze sklápět, což nebývá právě dvakrát obvyklé.
Pro Chevrolet Cruze jsou v nabídce dva zážehové čtyřválce 1.6/125 k a 1.8/140 k a jeden vznětový 2.0 VCDI/163 k, všechny původem GM/Opel. Vsadili jsme na přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 VDCi o výkonu 163 k. K tomu přispělo navýšení plnicího tlaku o 200 baru na 1800 bar, dále snížení kompresního poměru ze 17,5:1 na 16,5:1 a použití menšího turbodmychadla. To se projevuje rychlejším a plynulejším nástupem, zvláště po překonání tzv. turboefektu zhruba ve dvou tisících otáček. Dobře si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. V průměru jsme jezdili do 6,5 litru nafty na sto kilometrů, což vzhledem k výkonu 160 k není vůbec špatné.
Podvozek je příjemně tvrdý, což nám vyhovovalo a ani v rychlých zatáčkách se nenaklání a díky většímu rozchodu kol a delšímu rozvoru dobře drží stopu. Pěkně se s ním svezete i po okreskách. V základní výbavě nechybí kontrola stabilizace.
Ceny Chevroletu Cruze se pohybují nyní v akční ceně od hodně zajímavých 282 900 Kč (1.6 LS), respektive od 391 400 Kč za 2.0 VDCi ve stupni výbavy LT+. Už v základní výbavě se může pochlubit mj. systémy ABS +EBD, ESC, šesti airbagy, denním svícením, elektricky ovládanými okny vpředu, radiem s CD a MP3, výškově stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, palubním počítačem. Výbava LT + má navíc třeba volant a hlavici řadicí páky v kůži, mlhovky, parkovací senzory vzadu, manuální klimatizaci nebo tempomat.
Čtyřdveřový Chevrolet Cruze se v nižší střední třídě určitě netratí, u zákazníků boduje hlavně přitažlivým vzhledem, výkonným a zároveň hospodárným turbodieselem, ale i příznivou cenou, která je oproti předchůdci dokonce nižší. Za zmínku stojí jistě i skutečnost, že v testech Euro NCAP obdržel pět hvězdiček. Uvidíme, jak obstojí s horkou novinkou, pětidveřovým hatchbackem.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1991 cm³
Výkon: 120 kW (163 k ) při 3800/min
Točivý moment: 360 Nm při 1750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) 7,3/4,2/5,4 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1788 x 1477 mm
Rozvor kol: 2685 l
Rozchod kol: 1544/1558 mm
Zavazadlový prostor: 460 l
Cena: 391 400 Kč (2.0 VDCi LT+)
J.Lasík, 18.11.2011
Interiér je pohodlně přístupný čtyřmi dveře, které můžeme otevřít až do úhlu pětašedesáti stupňů. Přední sedadla jsou dobře anatomicky tvarovaná, boční vedení dokonale obepíná tělo. Řidič a spolujezdec mají místa dost, vzadu nebudou trpět dvě dospělé osoby průměrného vzrůstu. Ale delší postavy může pak trochu omezit menší výška mezi sedákem a stropem, což je daň za svažující se střechu.Volant je od druhého stupně výbavě seřiditelný výškově i podélně a najdeme na něm většinu ovladačů.
V zorném poli máme ve třech sportovních tubusech dobře čitelné a modře podsvícené analogové přístroje, které obklopují displej palubního počítače. Trochu nezvykle působí látkové čalounění palubní desky, ale vkusně zkombinované s lesklým stříbrným obložením.
Zavazadlový prostor je svým objemem 450 litrů plně dostačující, přičemž na délku má 1000 mm, na šířku 1340/1010 mm a na výšku 470 mm. Předností je velký vstupní otvor a nakládací hrana ve výšce 680 mm nad zemí. Snad jen nezakryté panty víka vypadají zastarale, což bychom odpustili, ale rozhodně jsme postrádali nějaké madlo nebo úchyt k zavírání víka. Ještě dodejme, že opěradla zadních sedadel lze sklápět, což nebývá právě dvakrát obvyklé.
Pro Chevrolet Cruze jsou v nabídce dva zážehové čtyřválce 1.6/125 k a 1.8/140 k a jeden vznětový 2.0 VCDI/163 k, všechny původem GM/Opel. Vsadili jsme na přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 VDCi o výkonu 163 k. K tomu přispělo navýšení plnicího tlaku o 200 baru na 1800 bar, dále snížení kompresního poměru ze 17,5:1 na 16,5:1 a použití menšího turbodmychadla. To se projevuje rychlejším a plynulejším nástupem, zvláště po překonání tzv. turboefektu zhruba ve dvou tisících otáček. Dobře si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. V průměru jsme jezdili do 6,5 litru nafty na sto kilometrů, což vzhledem k výkonu 160 k není vůbec špatné.
Podvozek je příjemně tvrdý, což nám vyhovovalo a ani v rychlých zatáčkách se nenaklání a díky většímu rozchodu kol a delšímu rozvoru dobře drží stopu. Pěkně se s ním svezete i po okreskách. V základní výbavě nechybí kontrola stabilizace.
Ceny Chevroletu Cruze se pohybují nyní v akční ceně od hodně zajímavých 282 900 Kč (1.6 LS), respektive od 391 400 Kč za 2.0 VDCi ve stupni výbavy LT+. Už v základní výbavě se může pochlubit mj. systémy ABS +EBD, ESC, šesti airbagy, denním svícením, elektricky ovládanými okny vpředu, radiem s CD a MP3, výškově stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, palubním počítačem. Výbava LT + má navíc třeba volant a hlavici řadicí páky v kůži, mlhovky, parkovací senzory vzadu, manuální klimatizaci nebo tempomat.
Čtyřdveřový Chevrolet Cruze se v nižší střední třídě určitě netratí, u zákazníků boduje hlavně přitažlivým vzhledem, výkonným a zároveň hospodárným turbodieselem, ale i příznivou cenou, která je oproti předchůdci dokonce nižší. Za zmínku stojí jistě i skutečnost, že v testech Euro NCAP obdržel pět hvězdiček. Uvidíme, jak obstojí s horkou novinkou, pětidveřovým hatchbackem.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1991 cm³
Výkon: 120 kW (163 k ) při 3800/min
Točivý moment: 360 Nm při 1750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) 7,3/4,2/5,4 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1788 x 1477 mm
Rozvor kol: 2685 l
Rozchod kol: 1544/1558 mm
Zavazadlový prostor: 460 l
Cena: 391 400 Kč (2.0 VDCi LT+)
J.Lasík, 18.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout