Chevrolet Cruze 2.0 VCDi - komfort s automatem
V nižší střední třídě, respektive mezi ní a střední třídou je docela slušná konkurence. Pozice Škody Octavia je prakticky neotřesitelná, a tak se o přízeň zákazníků ucházejí třeba Renault Fluence nebo Chevrolet Cruze.
Když před několika lety byla ze seznamu výrobců automobilů vymazána značka Daewoo a převzal jí Chevrolet, tak prestiž vozů z korejské divize General Motors hned vzrostla. A když se před dvěma roky objevil model Cruze, tak si už nikdo nespojoval Chevrolet s levnými automobily. Při prvním seznámení s Cruze, tehdy se zážehovým čtyřválcem 1.8 (testy), jsme mohli konstatovat, že čtyřdveřový sedan patří rozhodně mezi nejlepší automobily, které divize předvedla.
Tentokrát jsme si vyzkoušeli přeplňovaný vznětový dvoulitr ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává ještě k benzinovému 1.8 16V, přičemž rozdíl v ceně činí 30 000 Kč. Turbodiesel dosahuje poměrně slušného výkonu 150 k a ve dvou tisících otáčkách největšího točivého momentu 320 Nm. V některých chvílích ale snižoval jeho sílu právě automat, třeba při předjíždění nebo ve výjezdu ze zatáček. Ale kdo jezdí rozvážně, ten tyhle problémy mít nebude a bude s touto kombinací spokojen. Snad až na spotřebu, která se v průměru pohybovala kolem 7,3 litrů na sto kilometrů. Ale mimo město se můžete dostat lehce nad šest litrů. Ovšem při využité sekvenčního řazení, které vám přijde chod při svižnější jízdě, bude ještě o něco vyšší.
Během týdne jsme najezdili necelou tisícovku kilometrů a musíme přiznat, že nás potěšilo nastavení podvozku (stejnou platformu využívá Opel Astra), které je tvrdší, a to nám vyhovovalo. Jízdní vlastnosti pozitivně ovlivňuje také zadní náprava a v případě zhoršených podmínek nám pomáhá stabilizační systém. Ani v rychlých zatáčkách se nenaklání a díky většímu rozchodu kol a delšímu rozvoru dobře drží stopu.
Třídveřový sedan rozhodně zaujme designem karosérie s robustní přídí, a tak trochu v nás vyvolává vizi čtyřdveřového kupé. Může zato krátká stupňovitá záď a střecha, která plynule navazuje na hodně skloněné čelní a zadní okno.
Ïnteriér je pohodlně přístupný čtyřmi dveře, které můžeme otevřít až do úhlu pětašedesáti stupňů. Přední sedadla jsou skvěle anatomicky tvarovaná, boční vedení dokonale obepíná tělo.
Zavazadlový prostor je svým objemem 450 litrů plně dostačující, přičemž na délku má 1000 mm, na šířku 1340/1010 mm a na výšku 470 mm. Předností je velký vstupní otvor a nakládací hrana ve výšce 680 mm nad zemí. Ani vzadu nikdo nebude trpět nedostatkem místa, i když přeci jen víc je pro kolena. Delší postavy může pak trochu omezit menší výška mezi sedákem a stropem, což je daň za svažující se střechu.
V zorném poli máme čtyři dobře čitelné analogové přístroje, které obklopují displej palubního počítače. Volant se příjemně drže a je nastavitelný ve dvou osách.
Ceny Chevroletu Cruze se pohybují od 309 900 Kč v základní verzi Base se systémy ABS +EBD, ESC, šesti airbagy, denním svícením, elektricky ovládanými okny vpředu, radiem s CD a MP3, výškově stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce.
Varianta s nejvýkonnějším motorem 1.8 a také 2.0 VCDi je naopak k dispozici pouze v nejvyšší výbavě LT obohacené mj. o automatickou klimatizaci, mlhovky, tempomat, 17“ kola, zadní parkovací senzor, palubní počítač apod.
Chevrolet Cruze se v nižší střední třídě určitě neztratí, u zákazníků boduje hlavně přitažlivým vzhledem, dobrým dieselem, ale asi bychom v tomto případě dali přednost manuální převodovce. Na druhou stranu, kdo preferuje komfort a jízdy po dálnici, ten si přijde na své.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1991 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,6/5,5/6,7 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1788 x 1477 mm
Rozvor kol: 2695 mm
Zav.prostor: 450 l
Cena: 449 900 Kč (LT)
J.Lasík, 16.12.2010
Tentokrát jsme si vyzkoušeli přeplňovaný vznětový dvoulitr ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává ještě k benzinovému 1.8 16V, přičemž rozdíl v ceně činí 30 000 Kč. Turbodiesel dosahuje poměrně slušného výkonu 150 k a ve dvou tisících otáčkách největšího točivého momentu 320 Nm. V některých chvílích ale snižoval jeho sílu právě automat, třeba při předjíždění nebo ve výjezdu ze zatáček. Ale kdo jezdí rozvážně, ten tyhle problémy mít nebude a bude s touto kombinací spokojen. Snad až na spotřebu, která se v průměru pohybovala kolem 7,3 litrů na sto kilometrů. Ale mimo město se můžete dostat lehce nad šest litrů. Ovšem při využité sekvenčního řazení, které vám přijde chod při svižnější jízdě, bude ještě o něco vyšší.
Během týdne jsme najezdili necelou tisícovku kilometrů a musíme přiznat, že nás potěšilo nastavení podvozku (stejnou platformu využívá Opel Astra), které je tvrdší, a to nám vyhovovalo. Jízdní vlastnosti pozitivně ovlivňuje také zadní náprava a v případě zhoršených podmínek nám pomáhá stabilizační systém. Ani v rychlých zatáčkách se nenaklání a díky většímu rozchodu kol a delšímu rozvoru dobře drží stopu.
Třídveřový sedan rozhodně zaujme designem karosérie s robustní přídí, a tak trochu v nás vyvolává vizi čtyřdveřového kupé. Může zato krátká stupňovitá záď a střecha, která plynule navazuje na hodně skloněné čelní a zadní okno.
Ïnteriér je pohodlně přístupný čtyřmi dveře, které můžeme otevřít až do úhlu pětašedesáti stupňů. Přední sedadla jsou skvěle anatomicky tvarovaná, boční vedení dokonale obepíná tělo.
Zavazadlový prostor je svým objemem 450 litrů plně dostačující, přičemž na délku má 1000 mm, na šířku 1340/1010 mm a na výšku 470 mm. Předností je velký vstupní otvor a nakládací hrana ve výšce 680 mm nad zemí. Ani vzadu nikdo nebude trpět nedostatkem místa, i když přeci jen víc je pro kolena. Delší postavy může pak trochu omezit menší výška mezi sedákem a stropem, což je daň za svažující se střechu.
V zorném poli máme čtyři dobře čitelné analogové přístroje, které obklopují displej palubního počítače. Volant se příjemně drže a je nastavitelný ve dvou osách.
Ceny Chevroletu Cruze se pohybují od 309 900 Kč v základní verzi Base se systémy ABS +EBD, ESC, šesti airbagy, denním svícením, elektricky ovládanými okny vpředu, radiem s CD a MP3, výškově stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce.
Varianta s nejvýkonnějším motorem 1.8 a také 2.0 VCDi je naopak k dispozici pouze v nejvyšší výbavě LT obohacené mj. o automatickou klimatizaci, mlhovky, tempomat, 17“ kola, zadní parkovací senzor, palubní počítač apod.
Chevrolet Cruze se v nižší střední třídě určitě neztratí, u zákazníků boduje hlavně přitažlivým vzhledem, dobrým dieselem, ale asi bychom v tomto případě dali přednost manuální převodovce. Na druhou stranu, kdo preferuje komfort a jízdy po dálnici, ten si přijde na své.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1991 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,6/5,5/6,7 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1788 x 1477 mm
Rozvor kol: 2695 mm
Zav.prostor: 450 l
Cena: 449 900 Kč (LT)
J.Lasík, 16.12.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout