Chevrolet Cruze 1.8 - kvalitní rodinný sedan
Pokaždé, když si na test přebíráme sedan, tak si říkáme, proč lidé u nás dávají přednost hatchbackům nebo kombíkům. Odpověď je jednoduchá. Jsme národ, který pořád něco někam převáží a občas potřebuje tedy velký kufr.
Přitom většinu sedanů, až na pár výjimek, můžeme zařadit do skupiny líbivých automobilů. A do ní bezpochyby patří i Chevrolet Cruze. Klasický třídveřový sedan, jenž zaujme dynamickým designem karosérie a robustní přídí, v nás vyvolává vizi čtyřdveřového kupé. Může zato krátká stupňovitá záď a střecha, která plynule navazuje na hodně skloněné čelní a zadní okno. V každém případě jsou jeho tvary ještě neokoukané.
Ïnteriér je pohodlně přístupný čtyřmi dveře, které můžeme otevřít až do úhlu pětašedesáti stupňů. Přední sedadla jsou skvěle anatomicky tvarovaná, až jsme si připadali, jako bychom usedli do sportovního vozu. Boční vedení dokonale obepíná tělo.
Zavazadlový prostor je svým objemem 450 litrů plně dostačující, přičemž na délku má 1000 mm, na šířku 1340/1010 mm a na výšku 470 mm. Předností je velký vstupní otvor a nakládací hrana ve výšce 680 mm nad zemí. Snad jen nezakryté panty víka vypadají zastarale, což bychom odpustili, ale rozhodně jsme postrádali nějaké madlo nebo úchyt k zavírání víka.
Ani vzadu nikdo nebude trpět nedostatkem místa, i když přeci jen víc ho je pro kolena. Delší postavy může pak trochu omezit menší výška mezi sedákem a stropem, což je daň za svažující se střechu.
V zorném poli máme čtyři dobře čitelné analogové přístroje, které obklopují displej palubního počítače. Volant se příjemně drže a je nastavitelný ve dvou osách. Nezvyklé je látkové čalounění palubní desky, s čímž jsme se snad ještě nesetkali a asi bychom je čekali možné u nějakého „francouze“
Pro Chevrolet Cruze jsou v nabídce dva zážehové čtyřválce 1.6/113 k a 1.8/141 k a jeden vznětový 2.0/125 k, všechny původem GM/Opel. Vsadili jsme na 1.8 Ecotec a rozhodně jsme neprohloupili, byť jde o atmosférický benzinový čtyřválec Ecotec s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů. Takových už dnes moc nenajdeme. Svým výkonem 141 k a hlavně točivým momentem 176 Nm při 3800 otáčkách za minutu jej uvítají spíš zastánci poklidnější jízdy. Nejvíce síly poskytuje ve středních otáčkách, takže je dostatečně pružný a dynamický. Ale pokud zatoužíme po svižnější jízdy, potom je lepší držet vyšší otáčky a častěji řadit. Při opravdu pohodové jízdě se lze dostat na nějakých 6,3 litru, my jsme jezdili kolem sedmi, a když k tomu připočteme i nějaké pojížďky po městě, potom se spotřeba pohybovala těsně pod osm litrů benzinu. Na tom má určitý podíl i delší pátý stupeň přímo řazené převodovky.
Podvozek je příjemně tvrdý, což nám vyhovovalo a ani v rychlých zatáčkách se nenaklání a díky většímu rozchodu kol a delšímu rozvoru dobře drží stopu. Pěkně se s ním svezete i po okreskách.
Ceny Chevroletu Cruze se pohybují od 309 900 Kč v základní verzi Base se systémy ABS +EBD, ESC, šesti airbagy, denním svícením, elektricky ovládanými okny vpředu, radiem s CD a MP3, výškově stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce. Varianta s nejvýkonnějším motorem 1.8 je naopak k dispozici pouze v nejvyšší výbavě LT obohacené mj. o automatickou klimatizaci, mlhovky, tempomat, 17“ kola, zadní parkovací senzor, palubní počítač apod.
Chevrolet Cruze se v nižší střední třídě určitě netratí, u zákazníků boduje hlavně přitažlivým vzhledem, provozními a užitnými vlastnostmi. Za zmínku stojí jistě i skutečnost, že v testech Euro NCAP obdržel pět hvězdiček.
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosferický čtyřválec
Objem: 1796 cm³
Výkon: 104 kW(141 k) při 6200/min
Točivý moment: 176 Nm při 3800/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,3/5,6/6,8 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1788 x 1477 mm
Rozvor kol: 2685 l
Rozchod kol: 1544/1558 mm
Zavazadlový prostor: 450 l
Cena: 399 900 Kč (1.8 LT)
J.Lasík, 3.6.2010
Ïnteriér je pohodlně přístupný čtyřmi dveře, které můžeme otevřít až do úhlu pětašedesáti stupňů. Přední sedadla jsou skvěle anatomicky tvarovaná, až jsme si připadali, jako bychom usedli do sportovního vozu. Boční vedení dokonale obepíná tělo.
Zavazadlový prostor je svým objemem 450 litrů plně dostačující, přičemž na délku má 1000 mm, na šířku 1340/1010 mm a na výšku 470 mm. Předností je velký vstupní otvor a nakládací hrana ve výšce 680 mm nad zemí. Snad jen nezakryté panty víka vypadají zastarale, což bychom odpustili, ale rozhodně jsme postrádali nějaké madlo nebo úchyt k zavírání víka.
Ani vzadu nikdo nebude trpět nedostatkem místa, i když přeci jen víc ho je pro kolena. Delší postavy může pak trochu omezit menší výška mezi sedákem a stropem, což je daň za svažující se střechu.
V zorném poli máme čtyři dobře čitelné analogové přístroje, které obklopují displej palubního počítače. Volant se příjemně drže a je nastavitelný ve dvou osách. Nezvyklé je látkové čalounění palubní desky, s čímž jsme se snad ještě nesetkali a asi bychom je čekali možné u nějakého „francouze“
Pro Chevrolet Cruze jsou v nabídce dva zážehové čtyřválce 1.6/113 k a 1.8/141 k a jeden vznětový 2.0/125 k, všechny původem GM/Opel. Vsadili jsme na 1.8 Ecotec a rozhodně jsme neprohloupili, byť jde o atmosférický benzinový čtyřválec Ecotec s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů. Takových už dnes moc nenajdeme. Svým výkonem 141 k a hlavně točivým momentem 176 Nm při 3800 otáčkách za minutu jej uvítají spíš zastánci poklidnější jízdy. Nejvíce síly poskytuje ve středních otáčkách, takže je dostatečně pružný a dynamický. Ale pokud zatoužíme po svižnější jízdy, potom je lepší držet vyšší otáčky a častěji řadit. Při opravdu pohodové jízdě se lze dostat na nějakých 6,3 litru, my jsme jezdili kolem sedmi, a když k tomu připočteme i nějaké pojížďky po městě, potom se spotřeba pohybovala těsně pod osm litrů benzinu. Na tom má určitý podíl i delší pátý stupeň přímo řazené převodovky.
Podvozek je příjemně tvrdý, což nám vyhovovalo a ani v rychlých zatáčkách se nenaklání a díky většímu rozchodu kol a delšímu rozvoru dobře drží stopu. Pěkně se s ním svezete i po okreskách.
Ceny Chevroletu Cruze se pohybují od 309 900 Kč v základní verzi Base se systémy ABS +EBD, ESC, šesti airbagy, denním svícením, elektricky ovládanými okny vpředu, radiem s CD a MP3, výškově stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce. Varianta s nejvýkonnějším motorem 1.8 je naopak k dispozici pouze v nejvyšší výbavě LT obohacené mj. o automatickou klimatizaci, mlhovky, tempomat, 17“ kola, zadní parkovací senzor, palubní počítač apod.
Chevrolet Cruze se v nižší střední třídě určitě netratí, u zákazníků boduje hlavně přitažlivým vzhledem, provozními a užitnými vlastnostmi. Za zmínku stojí jistě i skutečnost, že v testech Euro NCAP obdržel pět hvězdiček.
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosferický čtyřválec
Objem: 1796 cm³
Výkon: 104 kW(141 k) při 6200/min
Točivý moment: 176 Nm při 3800/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,3/5,6/6,8 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1788 x 1477 mm
Rozvor kol: 2685 l
Rozchod kol: 1544/1558 mm
Zavazadlový prostor: 450 l
Cena: 399 900 Kč (1.8 LT)
J.Lasík, 3.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout