Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q5 40 TDI quattro S Line - ideální na cesty

Audi nabízí celou řadu modelů SUV označených jako Q. Čtvrtým největším v řadě je Q5, který vyjel poprvé před pěti lety. A koncem roku 2016 se objevila druhá generace, která na sklonku loňského roku prošla modernizací. I když ji třeba ani na designu nepostřehnete.

Tak především přední maska je nyní širší a výraznější, v případě testované výbavy S-Line je mřížka voštinová. Chromovaná linka je tenčí a nasávací otvory v bocích jsou na výšku. Přední světlomety získaly o něco ostřejší tvar a jsou vybaveny LED technologií, za 37 500 Kč můžete mít Matrix LED. Pak můžete jet v noci stále na dálkové světla, aniž by vás řidiči protijedoucích vozů upozorňovali na oslnění.


Zajímavostí a novinkou jsou zadní svítilny s technologií OLED, které tvoří sedm vrstev, rozdělených do tří segmentů. Extrémně hospodárné organické elektroluminiscenční diody vytvářejí povrch, z kterého vychází homogenní světlo. Jeho účinek lze korigovat a jsou vybaveny detekcí blízkosti. Pokud se k vám přiblíží vozidlo zezadu na méně, než dva metry rozsvítí se všechny segmenty OLED. Paket zahrnující tyto diody přijde na necelých 67 tisíc korun.


Interiér zůstal bez větších změn. V případě S-Line cestujete vpředu na perfektně tvarovaných sedadlech. Sice za ně připlatíte, ale třeba po tisícovce kilometrech vystoupíte jako byste nikde nebyli. Zavazadlový prostor má objem 529 litrů, po sklopení jej zvětšíme na 1520 litrů.


Nový je tvar palubní desky a 12,3“ displejem v S-line za 17 900 Kč, v případě navigace jen za 10 400 Kč. Určitě nás hodně potěšila klasická tlačítka na ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel nebo jízdní režimy. Určitě je to lepší než řešit teplotu dotykově, jako ostatní funkce. Prostě digitalizace vládně světem.


V nabídce pohonných jednotek nejdeme zážehový čtyřválec 45 TFSI/265 k a šestiválec 50 TFSI/299 k nebo turbodiesely 35 TDI/163 k (není quattro), 40 TDI/204 k a šestiválec 50 TDI/286 k.


V testu jsme vyzkoušeli 40 TDi s osvědčeným dvoulitrem, který prošel drobnými úpravami, což přineslo navýšení o 10 kW na 150 kW. Čtyřválec dostal nový hliníkový blok, upravený klikový hřídel a je osazen tzv.mild-hybridem. Ten tvoří 12V startér/generátor, který ukládá nebo naopak využívá energii uloženou v lithium-intové baterii. Jeho přítomnost ani nepostřehnete. Údajně by měla tato technologie ušetřit 0,3 litru na 100 kilometrů. Při jízdě setrvačností vypíná a vyřazuje spalovací motor. S vypnutým motorem dokáže Audi „plachtit“ pod 22 km/h. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem sedmi litrů nafty na sto kilometrů, což na skoro 1,9 tuny těžký automobil není vůbec špatné.

Za ideální považujeme rovněž spojení s dvouspojkovou samočinnou převodovkou, volí stupně optimálně.

Od Audi očekáváte komfort, a ten vám dopřeje vzduchové odpružení, (59 400 Kč) které nastavíte do pěti režimů přes Audi drive select. Největšího pohodlí si dopřejete v automatickém nebo komfortním režimu, kdy se Audi přes nerovnosti jen pohupuje. V terénu si můžeme zvětši světlost o několik centimetrů. A při nakládání těžších předmětů si tlačítkem v kufru snížíte zadní část.


Audi Q5 nemá stálý pohon všech Quattro, ale Quattro Ultra, který připojuje pohon zadních kol nikoliv až při prokluzu předních kol, ale ještě dří,v než k prokluzu dojde.
Audi Q5 40 TDi přijde na 1 369 000 Kč, provedení S Line stojí 1 418 900 Kč, cena testované verze se vyšplhá na 2 090 300 Kč.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 150 kW (210 k) při 3800-4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750-3250/min
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Spotřeba kombinovaná: 6,3-6,9 l/100 km
Rozměry: 4682 x 1893 x 1662 mm
Rozvor kol: 2819 mm
Zav.prostor: 520/1520 l
Cena: 1 418 900 Kč



JL 2.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar