Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q3 45 TFSI quattro - výkonné a luxusní

Už několik let „drtí“ automobily typu SUV, někdy označované jako crossover, ostatní segmenty a dnes už každý výrobce má v nabídce minimálně jedno SUV. A to i takové značky jeho Bentley, Lamborghini a podobně.

Toho si je dobře vědomo Audi, které své modely SUV označuje jako Q a tvoří ucelenou řadu od nejmenšího Q2 přes kompaktní Q3, dále Q5, Q7 až k velkému Q8. Pět „qéček“, a teď si vyberte. My jsme zvolili Q3 s nejsilnějším zážehovým dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem označeným jako 45 TFSi. Pochopitelně s pohonem všech quattro a v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Je postaveno na stejném základě jako Škoda Kodiaq nebo VW Tiguan, ale i přes délku 4,5 metru na nás působí menším dojmem než škodovácké SUV.

Jde o druhou generaci, která s délkou necelých čtyř a půl metrů spadá do středu segmentu. Oproti první generaci z roku 2011 je o něco větší, na délku o 96 mm, na šířku o 18 mm a v rozvoru o 77 mm. Zaoblené hrany vystřídaly spíš ostřejší, blatníky jsou lehce vystouplé. Celkové vypadá design lépe a díky širší a nižší stavbě vyzařuje z Q3 sportovnější duch, který si můžete vylepšit ještě paketem S-Line.

Testované provedení bylo v paketu Edition One, určený pro zákazníky, kteří touží po technologiích, luxusu a po solidní výkonové rezervě. Přehlednou specifikaci najdete mezi fotografiemi. Určitě je zajímavé seznámit se, s čím můžete ve voze počítat.
Větší rozvor se odrazil i na prostornějším interiéru. S posuvnou zadní řadou můžeme zvětšit objem zavazadlového prostoru z 530 l na 675 l a po sklopení sedadel dostaneme 1525 l s rovnou podlahou. Přední sedadla jsou skvěle tvarovaná a pohodlná, takže slovo únava neznáte ani po delším cestování.

Ale co vás jako první upoutá v interiéru je digitální přístrojový štít s jemnou grafikou a skvělým ovládáním a rychlým vyvoláváním informací. Všechno je ergonomicky a přehledně uspořádané. Potěšilo nás, že nejdůležitější funkce jako klimatizace nebo hlasitost radia ovládáme stále mechanickými tlačítky. Informace do navigace zadáváme buď klasicky, nebo hlasem nebo stačí na displej napsat požadovaný údaj.

Pohon předních kol je pouze u základní verze 35 TFSI a 35 TDI (může být i quattro), obě s výkonem 150 k. Ostatní jako 40 TFSI/190 k, 45 TFSI/230 k, 40 TDI/190 k jsou vybaveny pohonem všech kol quattro.

Jak jsme se už zmínii měli jsme možnost vyzkoušet nejsilnější benzinové provedení s výkonem 230 k při 5500 otáčkách za minutu a s točivým momentem 320 Nm, který vrcholí už při 1500 otáčkách. Jak sami můžete vidět, síly má rozdávání, ručička rychloměru se může vyšplhat až na 233 km/h. Sprint z klidu na stovku zvládne za 6,3 sekundy. Průměrná spotřeba atakovala hranici 8,5 litru benzinu na sto kilometrů, ale klidně se může vyšplhat nad deset.
Vyšší spotřebu vám ale vynahradí skvělé jízdní vlastnosti, umocněné ještě pohonem všech kol. S quattrem si zažijete hodně zábavy.

Tlačítkem Drive Select si můžete nastavit odezvu plynu a posilovače říze a také adaptivní tlumení do tří úrovní – komfortní, běžné a sportovní. Oproti třeba jiným automobilům jsou rozdíly hodně patrné. Asi ale většina řidičů nic řešit nebude a jednou pro vždy nastaví Komfort. Přeci jen jde o rodinné SUV a není třeba jezdit s tvrdším podvozkem.

Nejvýkonnější Audi Q3 45 TFSI přijde na 1 165 000 Kč, za paket Edition One připlatíte 180 000 Kč, ale se všemi doplňky z nabídky může přesáhnout 1 814 000 Kč.

Právě tak bylo vybaven testovaný automobil, s nímž jsme si užili hodně radosti a jen potvrdil, že motto Vorschung durch Technik, česky Náskok díky technice, rozhodně nelže a jen vystihuje charakter vozu.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1984 cm³
Výkon: 169 kW (230 k) při 5500/min
Točivý moment: 350 Nm při 1500/min
Rychlost: 233 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,7/6,4/7,6 l/100 km
Rozměry: 4484 x 1856 x 1616 mm
Rozvor: 2680 mm
Zav.prostor: 530/1525 l
Cena: 1 165 000 Kč (Q3 45 TFSI quattro)

JL 20.5.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar