Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q3 2.0 TDI quattro - hrátky na sněhu

Už při podzimní prezentaci a prvních kilometrech nám Audi Q3 padlo do oka a těšili jsme se na jeho opravdové testování. Jak se říká, štěstí přeje vytrvalým. V okamžiku, kdy jsme si vůz přebírali zasypal naše hory sníh. Lepší okamžik jsme si ani nemohli přát.

Jako první přišel s velkým SUV před sedmi lety Volkswagen s modelem Touareg, následovalo Audi s Q5 a pozadu nechtěli zůstat ani v Mnichově, odkud vyjelo BMW X6, a nesmíme zapomenout ani na Porsche Cayenne. Když zájem začal opadávat, rozhodli se všichni kromě Porsche vozy zmenšit, a tak vznikly VW Tiguan, Audi Q5 a BMW X3. Zní to skoro jako pohádka a než jsme se nadáli, přišly na svět BMW X1 a Audi Q3. Jen Tiguan zůstal, ale zase propůjčil svoji platformu právě modelu Q3 a snad aby ani Španělé nepřišli zkrátka, začala jeho výroba u značky SEAT.
Na zasněžených krkonošských silničkách, mezi sněhovými bariérami jsme si „quattro“ vychutnávali plnými doušky. Kdy a kde jindy bychom si mohli pohon všech kol vyzkoušet lépe než na sněhu. Musíme přiznat, že jsme si Audi Q3 osahali opravdu důkladně a mezinápravová spojka Haldex čtvrté generace (nikoliv tedy diferenciál Torsen, jak jsme u Audi zvyklí) fungovala tak dobře, že systém ESP nemusel vůbec zasahovat.
Kombinace vznětového přeplňovaného čtyřválce 2.0 TDI (130 kW) se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic a pohonem 4x4 si spolu výborně rozumí a ukazuje, že jde o ideální spojení. Turbodiesel s přímým vstřikem common rail dosahuje dostatečného výkonu 170 k i sily 380 Nm, kterou můžeme využívat od 1750 až do 2500 otáček za minutu, ale „točí“ v podstatě od 1500 do 5000/min. Převodovka S-tronic (u VW nese označení DSG) pracuje bleskově a hladce, stupně volí velice rychle. O Haldexu už byla řeč. Dodejme jen, že právě kvůli Haldexu musel být motor umístěn vpředu napříč, což ale sebou přineslo nějaký ten centimetr vnitřního prostoru navíc. Motor je výborně odhlučněn, ani ve stotřiceti na dálnici neproniká dovnitř žádný hluk. V průměru jsme v podstatě nepřekročili sedm litrů nafty na sto kilometrů, jen na sněhu je spotřeba pochopitelně vyšší. Ale na suchých silnicích jsme jezdili tak kolem 6,5 litrů.
Pomocí Audi driver select jsme si vyzkoušeli všechny čtyři jízdní režimy, od komfortního přes dynamický, automatický až po úsporný. Nejvíce kilometrů jsme najezdili na dynamický režim, kdy se přitvrdí tlumiče i řízení a jízda dostává sportovní nádech. Comfort se zase dobře vypořádá s nerovnostmi na vozovkách. Ovšem tato „hračka“ není ve výbavě a musíte si za ni připlatit ca 5500 Kč, stejně jako za podvozek s regulovanými tlumiči (ca 27 000 Kč). Prostě nic není zadarmo, ale k tomu se ještě dostaneme.
Interiér v žádném směru nezapře Audi, materiály kvalitní, zpracování prvotřídní, ovladače a přístroje přehledné a jednoduché na obsluhu. Přední sedadla jsou pohodlná, poskytují výbornou oporu v zatáčkách, ale musíte si za ně připlatit zhruba 15 000 Kč. Vzadu se pohodlně usadí dvě dospělé osoby, ve třech už je to horší. Zavazadlový prostor o objemu 460 litrů je úměrný k velikosti automobilu a dobře využitelný. Jen si musíte zvyknout, že pevný kryt se nezvedá s pátými dveřmi,ale musíte jej sundat.
Na závěr pár slov k ceně. Základní provedení 2.0 TDI stojí 698 500 Kč a obsahuje mj. čelní, boční a hlavové airbagy, dojezdové rezervní kolo, mlhovky, denní světla, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, imobilizér, asistent pro rozjezd do kopce, radio s CD, klimatizaci, ESP. Testovaná verze quattro přijde na 869 900 Kč, ale se všemi doplňky se může vyšplhat až na 1 379 900 Kč. Vedle těch o kterých byla už řeč sem musíme zahrnout ještě například tempomat, přední sportovní sedadla, navigaci, xenony, automatickou klimatizaci, panoramatické střešní okno atd.
Nejmenší Audi řady Q svým designem nezapře své větší a luxusnější sourozence, ale oproti nim je podstatně levnější. Záleží jen na vás, jakou výbavu si zvoláte. V podstatě svým způsobem navazuje na nejvýkonnější VW Tiguan, a tak si nikterak nekonkurují. Ne nadarmo Audi ve svém reklamním sloganu hlásí – Náskok díky technice.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 139 kW (170 k) při 4200/min
Točivý moment: 380 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 212 km/h
Zrychlení 0-100 km/g: 8,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,0/5,3/5,9 l/100 km
Rozměry: 4385 x 1831 x 1608 mm
Rozvor kol: 2203 mm)Světlá výška: 170 mm
Zav.prostor: 460/1365 l
Cena: 869 900 Kč


J.Lasík, 3.2.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar