Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q2 35 TFSI S tronic S Line - model na pohodu

Před pěti lety Audi rozšířilo rodinu modelů Q o kompaktní SUV, městský typ pro všední den i volný čas. Kombinuje v sobě progresivní design s vysokou funkčností. Konektivita, informační, zábavní a asistenční systémy dosahují úrovně modelů z vyšších tříd.

Nedávno prošel nejmenší model řady Q (dnes ji tvoří šest modelů) modernizací, kterou si sotva uvědomíte, pokud nepostavíte oba vozy vedle sebe. Jde opravdu jen o nepatrné kosmetické drobnosti. Vlastně ani nebyl důvod něco měnit. Tvary jsou líbivé i dnes a za autem v červené barvě se ohlédl snad každý. Na pohled upoutá příď s maskou chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu, která se snížila. Po stranách ji doplňují zvětšené otvory pro přívod vzduchu.

Mimořádně nápadná je klesající střecha, která ústí do střešního sloupku C. Z profilu jsou zdařilé zejména vysoká spodní linie bočních oken a výrazně tvarované plochy v oblasti dveří, které zdůrazňují podběhy kol. Zádi dominuje výrazný nárazník. Audi Q2 má vnější výšku 1,51 metru a vnější šířku 1,79 metru. Při vnější délce 4,19 metru a rozvoru 2,60 metru jsou převisy karoserie velmi krátké.

Žádné velké změny nenajdeme ani uvnitř. Snad jen větší volant, upravené výdechy větrání nebo centrální displej natočený více k řidiči. Potěšily nás klasické ovladače. V interiéru najde pohodlí pět osob, a ještě zbývá 405 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení zadních opěradel jej zvětšíme na 1050 litrů.

Pohodlné nastupování umožňují dveře s širokým úhlem otevření. Z pozice řidiče chválíme dobrý výhled do všech směrů a také pohodlná a krásně tvarovaná sedadla z výbavy S Line, v níž byl testovaný automobil.

Pro řadu Q2 jsou v nabídce zážehový tříválec 1.0/81 kW (30 TFSI) nebo čtyřválec 1.5/110 kW (35 TFSI) a 1.5/140 kW (40 TFSI). Z dieselu je pouze čtyřválec 2.0 s výkony 85 kW (30 TDI) a 110 kW (35 TDI). Z výše jmenovaných motorizací jsou pouze dvě nejvýkonnější také v provedení quattro, ostatní s pohonem předních kol.

Pro test jsme zvolili verzi 35 TFSI, která s převodovkou S tronic dosahuje největšího výkonu 150 k v rozmezí 5000 až 6000 otáček za minutu.

S točivým momentem 250 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1500 až do 3500 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Zhruba ve 1300 otáčkách začíná zrychlovat a ve 2000 cítíte už pořádný zátah.

Motor se vyznačuje vypínám dvou válců při nízké zátěži, což vůbec nepocítíte a vlastně vás o tom informuje jen hlášení na displeji. Ale na dva válce jsme jeli opravdu hodně málo. Asi vás bude zajímat spotřeba. Se systémem ACT ušetříte jen pár zanedbatelných deci benzinu, výrobce udává půl litru na sto kilometrů. My jsme jezdili v průměru kolem šesti litrů. Mimo město se lze dostat i níž. Překvapil nás hlavně sametový a tichý chod a při volnoběhu musíte pozorně poslouchat, jestli vůbec uslyšíte motor.

Klidné a výbornou stabilitu poskytuje velice přesné nastavení tlumičů a pružin. V zatáčkách se vůz prakticky nenaklání a jízda je velice příjemná.
Nám se Audi Q2 zamlouvalo po všech stránkách a nějak nám nejde na rozum, že zákazníci upřednostňují podstatně větší modely řady Q. Model Q2 nám tvarově ani nepřijde jako SUV, ale spíš zvýšený hatchback.


Nejlevnější Q2 v základní výbavě pořídíte za 684 900 Kč (30 TFSI), za model 35 TFSI s manuální převodovkou zaplatíte 751 900 Kč. Ceny výbavy S Line začínají na 749 900 Kč, testované provedení s převodovkou S tronic stojí 873 900 Kč.

Více na:
https://www.audi.cz/q2/q2-1/ceniky-a-katalogy

Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000-6000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3500/min
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,6/5,1 l/100 km
Rozměry: 4208 x 1794 x 1508 mm
Rozvor kol: 2601 mm
Zav.prostor: 405/1050 l
Cena: 873 900 Kč (35 TFSI Stronic S Line)



JL 25.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar