Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A4 2.0 TDi S-Line - radost z řízení

Na podzim loňského roku představilo Audi v pořadí již pátou generaci úspěšné modelové řady A4, a my jsme si nyní mohli vyzkoušet variantu sedan ve výbavě S-Line. A vězte, že jsme této příležitosti náležitě využili. A opět jsme si jen potvrdili, že slogan - náskok díky technice - je u audi na místě.

Na první pohled vypadá „a-čtyřka“ spíš jako faceliftovaná verze, žádné velké designerské změny nelze na konzervativní karosérii pozorovat a nebyl ani důvod něco zásadně měnit. Snad až jen na prolisy na karosérii a ostře řezané přední světlomety s maskou single frame. Všechny podstatné změny se ukrývají pod karosérií a není jich málo. Ještě dodejme, že díky drobným korekturám na karosérii se zlepšily také aerodynamické vlastnosti. Oproti předchozí generaci se A4 prodloužila o 25 mm na 4726 mm, v šířce o 16 mm na 1842 mm a v rozvoru o 12 mm na 2820 mm, přičemž výška 1427 mm zůstala stejná.

Jinak největší změny se odehrály ve snížení hmotnosti (až o 120 kilogramů) a s tím související snížení spotřeby, dále přepracování náprav, vpředu i vzadu je nyní nezávislé pětiprvkové zavěšení kol, což přispělo ke zlepšení jízdních vlastností. Nová generace dostala také modernější asistenční systémy, z nichž nad některými zůstává laikovi rozum stát. Tak třeba ještě zhruba nějakých tři i více metrů před kruhovým objezdem, aniž byste ho už viděli, se na displeji objeví hlášení – sundejte nohu z plynu, bude kruhový objezd, totéž se objevuje třeba i před zatáčkou nebo klesáním.

Interiéru, které Audi umí na jedničku, nelze nic vytknout, ani po ergonomické stránce, ani pokud jde o zpracování. Hliníkový dekor působí nadčasově a elegantně, středový panel je natočen více k řidiči. Všechny ovladače jsou na svém místě, nic nemusíte hledat. Prostě pohoda za volantem, který byl za příplatek multifunkční a sportovní. Multimediální systém, s displejem 8,3 palce (nelze sklopit do palubní desky) se ovládá klasicky otočným voličem na středovém panelu, což je jednoduché a přehledné. Nemusíte tak prstem „šmátrat“ po obrazovce.

Pro Audi A4 byly zvoleny zážehové motory – 1.4 TFSI/150 k, 2.0 TFSI Ultra/190 k a 252 k (quatrro) a vznětové – 2.0 TDI/150 k a 190 k a 3.0 TDI V6/272 k. Určitě řadu zákazníků potěší, že kromě čtyřválců nechali v Ingolstadtu v nabídce i vznětový vidlicový šestiválec, protože víceválcové motory pomalu mizí.

My jsme si mohli osahat nejvýkonnější vznětový přeplňovaný dvoulitr se vstřikováním aditiva AdBlue a s výkonem 190 k, kterého dosahuje od 3800 do 4200 otáček za minutu. Točivý moment můžeme využívat už od 1750 otáček až do třech tisíc. Turbodiesel potěšil svojí pružností a linearním chodem se širokým rozsahem využitelných otáček. Ani sebemenší náznak turboefektu jsme nezaznamenali. Na jednu stranu poskytuje dostatek síly na svižné svezení i předjíždění, ale na druhou je díky „sedmičce“ převodovky S-tronic úsporný. V průměru se naše spotřeba pohybovala mezi 5 až 5,5 litry nafty na sto kilometrů, což je hodně dobré. Kolik kilometrů ujedete na jednu nádrž, záleží, jestli si necháte ve voze sériovou na čtyřicet litrů nebo si objednáte větší na 57 litrů, za kterou se ale nic nepřiplácí. Menší se dává do vozu kvůli nižší hmotnosti.

Audi A4 můžete mít buď s komfortním nebo sportovnějším podvozkem, který je součást paketu S-Line za 35 tisíc korun a kterým byl vybaven i náš automobil. Je o 20 milimetrů snížený a pochopitelně i tvrdší. Kdo chce, může si připlatit i za nastavitelné tlumiče.

Ceny sedanu Audi A4 začínají na 799 900 Kč za 1.4 TFSI, respektive na 899 900 Kč za 2.0 TDI/150 k. Základní provedení A4 2.0 TDI/190 k stojí 1 120 900 Kč, ale s příplatkovou výbavou se vyšplhá až na více než jeden a půl milionů korun. Ale pak jste už rozmazlování v maximální míře.

Na všechny modely Audi je poskytována čtyřletá záruka/120 000 kilometrů.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 140 kW (190 k) při 3800-4250/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 237 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,8/3,7/4,1 l/100 km
Rozměry: 4726 x 1842 x 1427 mm
Rozvor: 2820 mm
Objem zav.prostoru: 480 l
Základní cena: 1 120 900 Kč
Cena testovaného vozu 1 564 999 Kč




Příplatková výbava


Advanced key 16 300 Kč
Asistenční paket City 42 600 Kč
Audi connect 8 900 Kč
Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením 9 700 Kč
Audi Soundsystem 8 300 Kč
Audi virtual cockpit 7 200 Kč
Bederní opěrka elektricky nastavitelná 7 600 Kč
Head-up display 28 100 Kč
Komfortní automatická klima 3zónová 19 600 Kč
LED světlomety 34 100 Kč
Multifunkční sportovní volant plus 7 600 Kč
Nádrž na AdBlue (SCR-Tank) na 24 litrů 1 500 Kč
Navigace MMI® plus včetně MMI® touch 76 600 Kč
Paket odkládacích prostor a paket 5 500 Kč
Potahy Alcantara/kůže - S line 14 300 Kč
S line sportovní paket 35 300 Kč
Tempomat 8 600 Kč
Vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná 6 500 Kč
Vyhřívání sedadel vpředu 10 400 Kč
Zvětšení objemu palivové nádrže na 54 l 0 Kč


J.Lasík 30.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar