Audi A1 1.4 TFSI - mini sází na styl
Malý model v nabídce značky se čtyřmi kruhy ve znaku není nic nového. Už v roce 1999 bylo veřejnosti představen Audi A2, které firmě žádný velký obchodní úspěch nepřineslo. O jedenáct let později přichází další „mini“ v podobě Audi A1.
Jestli má větší naději na úspěch než předchozí model ukáží teprve příští měsíce, ale podle nás ano, přestože jeho cena je poměrně vysoká. Ale prémiové malé auto nemůže být levné.
Ani ne čtyřmetrový třídveřový hatchback charakterizuje vpředu šestiúhelníková chladiče singleframe a výrazné světlomety podobné Audi A8 s diodami denního svícení, vzadu pak koncové svítilny. Asi nejzajímavější je pohled z boku na kopulovitou střechu a barevně zvýrazněné oblouky nad okny. V našem případě ve verzi S line v červeno-stříbrném provedení.
Jestliže A1 zaujme designem, tak to samé můžeme prohlásit o interiéru, jenž je dobře přístupný širokými dveřmi. Po usednutí do sportovních sedadel se skvělou boční oporou je nám hned jasné, že sedíme v Audi. Obklopují nás samé kvalitní materiály a všechno je výborně dílensky zpracované. Zadní dvě samostatná sedadla jsou vhodná pro osoby do výšky 1,70 metru a na krátkou vzdálenost nebo pro děti. Jak pro nohy tak hlavu je vzadu málo místa, asi i proto, že se předpokládá cestování především ve dvou. Zavazadlový prostor má objem 270 litrů, po sklopení se zvětší na 920 litrů s malým schůdkem v podlaze. Zadní víko se vyklápí včetně světel. Sportovní nádech dotvářejí kulaté výdechy ventilace a klimatizace, které se regulují otáčení. Mezi kruhových výdechy je tlačítko Start stop a stabilizačního systému ESP. Všechny ovladače jsou hned po ruce a jejich ovládání jednoduché. Potřebné informace se zobrazují na příplatkové výklopné barevné obrazovce navigace, chytře skryté v palubní desce a dodává se v rámci balíčku. Podle výrobce umožňuje vnitřní prostor na osm set různých variant.
Přední kola pohání zážehový čtyřválec 1.4 TFSI o výkonu 122 k při 5000 otáčkách za minutu. Díky přeplňování turbodmychadlem je cítit sílu už od 1500/min, kdy můžeme využívat točivý moment 200 Nm, který zůstává konstantní až do 4000 otáček. S ním výborně spolupracuje samočinná sedmistupňová převodovka S tronic, která volí stupně bleskově a hladce. V průměru se spotřebo pohybovala kolem 7 litrů benzinu na sto kilometrů. Mimo město, po běžných silnicích není problém dosáhnout spotřeby lehce nad pět litrů. Pokud jsme chtěli jet svižně, potom jsme zvolili režim Sport, jinak jsme využívali režim D, kdy čtyřválec pracoval v nízkých otáčkách. Kdo chce, ten může řadit páčkami pod volantem nebo sekvenčně. Třeba dodat, že s hmotností 1,2 tuny si čtyřválec poradí hravě, jak ostatně dokazuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy nebo největší rychlost 203 km/h.
Přední kola jsou nezávisle zavěšena na příčných ramenech a vzpěrách McPherson, vzadu jsou vlečená ramena. Stejný, ale pro Audi A1 uzpůsobený podvozek využívá také VW Polo nebo SEAT Ibiza. V „krizovkách“ pomůže jemně nastavitelné ESP, což nebylo na sněhu rozhodně k zahození. Jakmile se vnitřní hnané kolo protočí zasáhne elektronická závěra předního diferenciálu XDS
Standardní výbava zahrnuje šest airbagů, systémy ABS a ESP, aktivní opěrky hlavy, sportovní podvozek, mlhovky, funkci start stop, elektrická okna vpředu, sportovní kožený volant, palubní počítač atd.
Nejlevnější A1 s motorem 1.2 TFSI a výbavě Attraction se prodává od 407 000 Kč, testované provedení 1.4 TFSI Ambition najdeme v ceníku za 559 900 Kč. Ovšem s bohatou příplatkovou výbavou (viz www.audi.cz) se cena může vyšplhat až na 774 000 Kč.
Audi A1 si rozhodně, až na velikost, v ničem nezadá s většími modely a v každém okamžiku je jasné, že jde o prestižní, navíc stylový automobil, a za to se prostě platí.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1390 cm³
Výkon: 90 kW (122 k ) při 5000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,6/5,3 l/100 km
Rozměry: 3954 x 1740 x 1416 mm
Rozvor kol: 2469 mm
Zav.prostor: 270/920 l
Cena: 559 900 Kč
J.Lasík, 10.1.2011
Ani ne čtyřmetrový třídveřový hatchback charakterizuje vpředu šestiúhelníková chladiče singleframe a výrazné světlomety podobné Audi A8 s diodami denního svícení, vzadu pak koncové svítilny. Asi nejzajímavější je pohled z boku na kopulovitou střechu a barevně zvýrazněné oblouky nad okny. V našem případě ve verzi S line v červeno-stříbrném provedení.
Jestliže A1 zaujme designem, tak to samé můžeme prohlásit o interiéru, jenž je dobře přístupný širokými dveřmi. Po usednutí do sportovních sedadel se skvělou boční oporou je nám hned jasné, že sedíme v Audi. Obklopují nás samé kvalitní materiály a všechno je výborně dílensky zpracované. Zadní dvě samostatná sedadla jsou vhodná pro osoby do výšky 1,70 metru a na krátkou vzdálenost nebo pro děti. Jak pro nohy tak hlavu je vzadu málo místa, asi i proto, že se předpokládá cestování především ve dvou. Zavazadlový prostor má objem 270 litrů, po sklopení se zvětší na 920 litrů s malým schůdkem v podlaze. Zadní víko se vyklápí včetně světel. Sportovní nádech dotvářejí kulaté výdechy ventilace a klimatizace, které se regulují otáčení. Mezi kruhových výdechy je tlačítko Start stop a stabilizačního systému ESP. Všechny ovladače jsou hned po ruce a jejich ovládání jednoduché. Potřebné informace se zobrazují na příplatkové výklopné barevné obrazovce navigace, chytře skryté v palubní desce a dodává se v rámci balíčku. Podle výrobce umožňuje vnitřní prostor na osm set různých variant.
Přední kola pohání zážehový čtyřválec 1.4 TFSI o výkonu 122 k při 5000 otáčkách za minutu. Díky přeplňování turbodmychadlem je cítit sílu už od 1500/min, kdy můžeme využívat točivý moment 200 Nm, který zůstává konstantní až do 4000 otáček. S ním výborně spolupracuje samočinná sedmistupňová převodovka S tronic, která volí stupně bleskově a hladce. V průměru se spotřebo pohybovala kolem 7 litrů benzinu na sto kilometrů. Mimo město, po běžných silnicích není problém dosáhnout spotřeby lehce nad pět litrů. Pokud jsme chtěli jet svižně, potom jsme zvolili režim Sport, jinak jsme využívali režim D, kdy čtyřválec pracoval v nízkých otáčkách. Kdo chce, ten může řadit páčkami pod volantem nebo sekvenčně. Třeba dodat, že s hmotností 1,2 tuny si čtyřválec poradí hravě, jak ostatně dokazuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy nebo největší rychlost 203 km/h.
Přední kola jsou nezávisle zavěšena na příčných ramenech a vzpěrách McPherson, vzadu jsou vlečená ramena. Stejný, ale pro Audi A1 uzpůsobený podvozek využívá také VW Polo nebo SEAT Ibiza. V „krizovkách“ pomůže jemně nastavitelné ESP, což nebylo na sněhu rozhodně k zahození. Jakmile se vnitřní hnané kolo protočí zasáhne elektronická závěra předního diferenciálu XDS
Standardní výbava zahrnuje šest airbagů, systémy ABS a ESP, aktivní opěrky hlavy, sportovní podvozek, mlhovky, funkci start stop, elektrická okna vpředu, sportovní kožený volant, palubní počítač atd.
Nejlevnější A1 s motorem 1.2 TFSI a výbavě Attraction se prodává od 407 000 Kč, testované provedení 1.4 TFSI Ambition najdeme v ceníku za 559 900 Kč. Ovšem s bohatou příplatkovou výbavou (viz www.audi.cz) se cena může vyšplhat až na 774 000 Kč.
Audi A1 si rozhodně, až na velikost, v ničem nezadá s většími modely a v každém okamžiku je jasné, že jde o prestižní, navíc stylový automobil, a za to se prostě platí.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1390 cm³
Výkon: 90 kW (122 k ) při 5000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,6/5,3 l/100 km
Rozměry: 3954 x 1740 x 1416 mm
Rozvor kol: 2469 mm
Zav.prostor: 270/920 l
Cena: 559 900 Kč
J.Lasík, 10.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout