Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Junior 1.2 T - úsporný mild hybrid

Alfa Romeo, kdysi výkladní skříň italského automobilového průmyslu, v posledních letech pomalu ale jistě „vstává z mrtvých“. Když už to se značkou s více než stoletou historií vypadalo hodně bledě, tak se na scéně objevil koncern Stellantis a značku společně s Fiatem i Lancí vzal pod sebe.

Dnes Alfa Romeo nabízí čtyři modely - Junior, Tonale, Stelvio, Giulia, Sice s technikou Stellantisu, ale se svým líbivým a neotřelým designem. Nejmenším modelem je nyní Junior, nepřímo navazující na Junior 1300 GTA ze šedesátých a sedmdesátých let, který slavil úspěchy hlavně na závodních tratích. Ale současný Junior nesl nejdříve označení Milano, které muselo být ale změněno.


Alfa Romeo Junior, vycházejíc z platformy i techniky Stellantisu, respektive z francouzských značek, tedy stejně jako Peugeot 2008, Citroën C4 nebo DS3 se vyrábí jak s pohonem předních kol, tak i všech kol, ale pouze ve dvou verzích. Jednak se zážehovým přeplňovaný tříválcem jako tzv mild hybrid nebo v elektrické verzi s výkonem 136 k a akumulátorem s kapacitou 54 kWh. Na vrcholu nabídky stojí verze Veloce s výkonem 280 k.


My jsme vyzkoušeli základní provedení Ibrida tedy s benzinovým motorem objemu 1,2 litru o výkonu 136 k v kombinaci s elektromotorem 28 k. Dohromady můžeme využívat kombinovaný výkon 145 k. Výhodou spojení označené jako mild hybrid je především příznivá spotřeba, která se pohybovala při testu mezi 5,5 až 6 litry. Tedy na úrovni, jako by byl pod kapotou vznětový čtyřválec,


Tříválec si dobře rozumí s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, v níž je ukryt právě elektromotor. Jízda je plynulá, bež škubání, přeřazení hladké takřka neznatelné. K tomu přispívá i přesné řízení s krátkým převodem, víceprvková zadní náprava a pochopitelně i dostatečný výkon vzhledem k poměrně nízké hmotnosti 1,3 tuny. Pro zajímavost čtyřkolka se stejným výkonem je o dvě stě kilogramů těžší.


Alfa Romeo Junior se měla stát nejdostupnější alfou, což se ji i s cenou přes 700 000 Kč daří. Během půl roku se jich prodalo přes 45 tisíc. A to i přesto, že jde v podstatě o prodlouženou verzi Fiatu 600 nebo Jeepu Avenger. Techniku chytře skrývá pod zajímavým designem a zákazníkovi je už dneska jedno, co je pod kapotou. Jediné, co nám vadí na designu, je přední maska, v jejímž středu není typický znak, ale jako by tam něco chybělo. To je asi jediná malá vada na kráse.


Interiér si nezadá s koncernovými sourozenci, od nichž si Alfa Romeo vypůjčila řadu prvků, mj.10,25 palcový displej, volič automatické převodovky nebo jízdních režimů, několik tlačítek včetně těch k ovládání klimatizace.


Potěšil nás takřka kulový volant, jen nepatrně dole zploštělý a s tlustým věncem nebo výborně tvarovaná přední sedadla, v nichž se cítíte pohodlně i rychlých zatáčkách, Zajímavá je i kaplička s dvěma tubusy, ale bohužel s digitálními ukazateli, a nikoliv analogovými budíky, jak bývalo kdysi zvykem. Asi vzpomínka na klasické Alfy Romeo.


Zatímco vpředu se pohodlně usadíme, vzadu díky rozvoru 2,5 metru a s délkou 4,1 metru už moc místa pro dospělé osoby nezbylo. Zavazadlový prostor má objem 415 litrů, po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1290 litrů.


Základní verze přijde n a729 900 Kč, za verzi Q4 si musíte ještě sto tisíc připlatit. Záleží ale na vás zda přednosti dokáže využít.


Přehled výbav
file:///C:/Users/lasik/Downloads/AlfaRomeo_Junior_Ibrida_01-12-2025-2.pdf


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm3
Výkon:100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 NM při 1750/min
Elektromotor výkon: 21 kW (28 k)
Elektromotor točivý moment: 55 Nm
Kombinovaný výkon 107 kW (145 k)
Převodovka: šestistupňová dvouspojková
Rychlost: 206 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Kombin.spotřeba: 4,8 l/100 km
Rozměry: 4173 x 1781 x °539 mm
Rozvor: 2557 mm
Zavaz.prostor: 415/1290 l
Cena: 729 000 Kč

JL 16.12.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar