Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - nejmenší, ale uvnitř velký

Odborníci předpokládají, že zájem o SUV během deseti let vzroste dvojnásobně. Proto se každá značka snaží zaujmout zákazníky a využít zájmu o tyto vozu. Volkswagen tak rozšířil nabídku už o deváté SUV, tentokrát o malý crossover.

Dneska v podstatě stačí „nadzvednout“ klasický hatchback a máme crossover, v případě T-Crossu spíš „malý offroad“, alespoň vzhledově. Díky designu přední části se mu také přezdívá Baby Touareg. Ale rozměrově má k němu hodně dalekou. Vždyť čtyřmetrovou délkou je nejmenší ze všech SUV od VW.

Možná se tváří offroadově, i název tomu napovídá, ale terénní ambice rozhodně nemá. Ale se světlou výškou 184 mm (+ 44 mm oproti Polu, zvládne kdejakou nerovnost i pouze s pohonem předních kol. Je postaven na platformě Pola, ale jiné než T-Roc, který může být vybaven i pohonem všech kol. Stejnou využívá i Škoda Kamiq.

Oproti Polu se rozvor zmenšil o 13 mm, délka ale narostla o 53 mm a výška o 138 mm. Když už jsme u čísel, tak T-Roc je o 126 mm delší, ale o 53 mm nižší.

Design si uchová, jak je u VW zvykem, konzervativní, který vylepšuje sportovní paket R-Line. Zahrnuje mj. specifický tvar spodní části nárazníku nebo černé lemy blatníků.

Interiér nás překvapí hlavně svým prostorem, a to nejen vpředu, ale i vzadu. Zadní sedadla jsou o 55 výš uložená než přední, a před koleny zůstává ještě dost místa. Zadní lavici můžeme posouvat o 140 milimetrů, a tím měnit i objem zavazadlového prostoru v rozpětí 385 až 445 litrů. Po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1281 litrů. Pro přepravu delších předmětů si můžeme sklopit opěradlo předního spolujezdce. Potěšila nás plnohodnotná rezerva v zavazadlovém prostoru. To se už vidí jen málokdy.

V současné době tvoří nabídku litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 74 kW nebo 85 kW, objevit by se měl ještě diesel 1.6 TDI/70 kW a také benzinový čtyřválec 1.5 TSI.

Zatím si musíme vystačit s třemi válci, proto jsme také zvolili silnější variantu, která je podle nás určitě vhodnější. Největšího výkonu 85 kW dosahuje při 4000 otáčkách za minutu a točivý moment 200 Nm vrcholí mezi 2000 až 3500 otáčkami. To stačí na zrychlení z klidu na stovku za 10,2 sekundy. Byl spojen se šestistupňovou mechanickou převodovkou, ale můžete mít i sedmistupňovou dvouspojkovou. Nejvíce je pružný v rozpětí dvou až tří tisíc otáček, které jsme točili hlavně v kopci, aby otáčky na dvojku nespadly zbytečně nízko.


Při pohodové klidné jízdě jsme v průměru jezdili mezi pěti až šesti litry benzinu na sto kilometrů, pokud jsme tříválec víc točili potom jsme atakovali hranici sedmi litrů.


Volkswagen T-Cross je sympatický malý crossover, který ale nabídne až překvapivě prostorný interiér.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 4000/min
Točivý moment: 200 Nm při 2000-3500/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,6/4,9 l/100 km
Rozměry: 4108 x 1782 x 1584 mm
Rozvor kol: 2551 mm
Zav.prostor: 455/1281 l
Cena: 499 900 Kč (1.0 TSI/85 Style)



JL 13.6.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar