Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen představuje studii I.D. BUZZ

Nová éra elektrické mobility začíná a Volkswagen bude utvářet její podobu. Volkswagen představil na mezinárodním autosalonu NAIAS studii I.D. BUZZ, která je moderním Microbusem. Koncept elektricky poháněného MPV je dalším výhledem směrem do budoucnosti.

Prostorový zázrak má elektromotory na přední i zadní nápravě, které zajišťují pohon všech kol, režim zcela automatizované jízdy („I.D. Pilot“) a novou generaci zobrazovacích a ovládacích prvků. I.D. BUZZ je MPV nové generace. Vychází z nové modulární platformy MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem a nabízí komfort a nekonečný prostor pro cestování. Jeho elektrický dojezd činí až 600 kilometrů v kombinovaném cyklu. Nové zásoby elektrické energie získává I.D. BUZZ indukčně nebo připojením k nabíjecí stanici. S nabíjecím výkonem 150 kW trvá nabití na 80 procent celkové kapacity akumulátorů přibližně 30 minut.

Volkswagen představil studii I.D.3, menšího sourozence koncepčního vozu I.D. BUZZ. Také I.D. je revolucí. Kompaktní elektromobil se objeví u prodejců v roce 2020 s dojezdem až 600 kilometrů. Bude prvním sériově vyráběným vozem na základě platformy MEB. A je první studií Volkswagen, která dokáže jezdit zcela automatizovaně.

Nový I.D. BUZZ je prvním vozem kategorie MPV, který tuto funkci umožňuje. Stačí mírné zatlačení na volant. Ten se následně zasune do přístrojové desky a I.D. BUZZ přejde z režimu manuálního řízení do režimu zcela autonomní jízdy „I.D. Pilot“ (nabídka této funkce je myslitelná od roku 2025).

Nyní si může řidič otočit své sedadlo dozadu a obrátit se čelem ke spolucestujícím. Okolí vozidla snímají laserové scannery, ultrazvukové senzory, radarové senzory, kamery systému Area View a přední kamera.

I.D. BUZZ nemá klasickou přístrojovou desku. MPV promítá nejdůležitější informace prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou do zorného pole řidiče – ve formátu 3D, virtuálně na vozovku. Funkce informačních a zábavních systémů nebo klimatizace jsou ovládány prostřednictvím vyjímatelného tabletu. Ovládací prvky důležité pro řízení jsou umístěny na volantu. Jeho vnitřní část není – na rozdíl od současnosti – tvořena rameny a tlačítky, ale speciální dotykovou plochou s kapacitními zónami. Klasický volant se tak proměnil v multifunkční volant s dotykovou plochou.

Využití obestavěného prostoru je ve studii, vybavené až osmi sedadly, tak dobré jako v žádném jiném elektromobilu. Všestranně variabilní sedadla a interaktivní síťové propojení otvírají cestujícím ve rozmanité možnosti. Díky prodloužené platformě MEB-XL nabízí studie s vnější délkou 4942 mm, šířkou 1976 mm a výškou 1963 mm i v interiéru, v rámci své třídy, výjimečné prostorové dimenze.

I.D. BUZZ vyniká nejen prostorem. Vzhledem ke své koncepci se zařadí mezi
nejkomfortnější automobily na světě. Má extrémně dlouhý rozvor náprav 3300 mm. Mezi nimi je pod podlahou uložena sada akumulátorů. Toto uspořádání snižuje těžiště a zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti.

Podvozek s elektronicky řízenými tlumiči poskytuje jízdní komfort na úrovni vyšší třídy. Dynamický charakter doplňuje pohon všech kol s nulovými emisemi a celkovým nejvyšším výkonem 275 kW/374 k (elektromotor vpředu a vzadu, každý s výkonem 150 kW). Verze studie I.D. BUZZ dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za cca 5 sekund a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h.



VW 2.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar