Volkswagen představil mobilitu zítřka
Po desetiletí vládly silniční dopravě zážehové a vznětové spalovací motory, které budou postupně vytlačovány ze scény částečně nebo kompletně elektricky poháněnými vozy. Tři z pěti automobilů VW, vystavených v Šanghaji, nesou značšku blue-e-motion.
Studie Up! blue-e-motion ukazuje, jak bude vypadat budoucí specialista na městskou dopravu s elektrickým pohonem. Bude uveden na trh v roce 1913. Golf blue-e-motion, elektrická varianta nejúspěšnějšího automobilu na světě, potvrzuje domněnky, že se i čistě elektricky poháněné vozy budou vyrábět velkosériově. V neposlední řadě dává v Číně vyvinutý model Lavida blue-e-motion najevo, že VW bude nabízet také elektromobily přizpůsobené potřebám největšího automobilového trhu na světě.
Rovněž Golf blue-e-motion bude představen v sériovém provedení v roce 2013, zatímco Lavida blue-e-motion o něco později. Do vzdálenější budoucnosti míří Passat Lingyu s vodíkovými palivovými články, vyvinutý v Číně ve spolupráci s univerzitou Tongji. Komfortní limuzína slouží zatím čistě výzkumným účelům, avšak čtyřdveřový vůz jezdící bez emisí ukazuje, že se VW zabývá všemi myslitelnými aspekty budoucí mobility. Naopak žhavou současností je Touareg Hybrid, jeden z prvních terénních automobilů s hybridním pohonem.
Škála těchto pěti vozidel ukazuje, jak rozmanitá je budoucnost automobilu. U elektromobilů, jako je Up!, Golf nebo Lavida, musí být zaručena jejich cenová dostupnost, pokud mají ve velkém stylu dobýt svět.
Volkswagen staví na čistě elektricky poháněných modelech Up!, Golf a Lavida, jejichž sériová provedení se stanou s odpovídající státní podporou cenově dostupné. Na vyspělou techniku orientovaná značka Volkswagen si přitom vytyčila za cíl dostat prostřednictvím bestsellerů typu Golf elektromobily z pozice exotických produktů a jako vedoucí síla na trhu etablovat do roku 2018 trvale udržitelnou mobilitu. Například v Německu má podle plánů spolkové vlády jezdit do roku 2020 přibližně jeden milion elektromobilů.
Souběžně s ofenzivou elektromobilů zvyšuje Volkswagen tempo při zavádění nových modelů s hybridním pohonem. Touareg Hybrid se již prodává na evropském trhu, v roce 2012 bude představena hybridní varianta modelu Jetta a následující rok modely Golf Hybrid a Passat Hybrid.
Neméně důsledně se VW věnuje vývoji a zdokonalování extrémně hospodárných spalovacích motorů na benzin, naftu a zemní plyn (TDI, TSI, EcoFuel).
JL, 11.6.2010
Rovněž Golf blue-e-motion bude představen v sériovém provedení v roce 2013, zatímco Lavida blue-e-motion o něco později. Do vzdálenější budoucnosti míří Passat Lingyu s vodíkovými palivovými články, vyvinutý v Číně ve spolupráci s univerzitou Tongji. Komfortní limuzína slouží zatím čistě výzkumným účelům, avšak čtyřdveřový vůz jezdící bez emisí ukazuje, že se VW zabývá všemi myslitelnými aspekty budoucí mobility. Naopak žhavou současností je Touareg Hybrid, jeden z prvních terénních automobilů s hybridním pohonem.
Škála těchto pěti vozidel ukazuje, jak rozmanitá je budoucnost automobilu. U elektromobilů, jako je Up!, Golf nebo Lavida, musí být zaručena jejich cenová dostupnost, pokud mají ve velkém stylu dobýt svět.
Volkswagen staví na čistě elektricky poháněných modelech Up!, Golf a Lavida, jejichž sériová provedení se stanou s odpovídající státní podporou cenově dostupné. Na vyspělou techniku orientovaná značka Volkswagen si přitom vytyčila za cíl dostat prostřednictvím bestsellerů typu Golf elektromobily z pozice exotických produktů a jako vedoucí síla na trhu etablovat do roku 2018 trvale udržitelnou mobilitu. Například v Německu má podle plánů spolkové vlády jezdit do roku 2020 přibližně jeden milion elektromobilů.
Souběžně s ofenzivou elektromobilů zvyšuje Volkswagen tempo při zavádění nových modelů s hybridním pohonem. Touareg Hybrid se již prodává na evropském trhu, v roce 2012 bude představena hybridní varianta modelu Jetta a následující rok modely Golf Hybrid a Passat Hybrid.
Neméně důsledně se VW věnuje vývoji a zdokonalování extrémně hospodárných spalovacích motorů na benzin, naftu a zemní plyn (TDI, TSI, EcoFuel).
JL, 11.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













