Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen E-Bugster - elektrický Brouk

Volkswagen na autosalonu v Detroitu ukazuje, že sportovní charakter modelů Beetle dokáže zachovat také verze s elektrickým pohonem. Proto vznikl E-Bugster, dvoumístný speedster Beetle s výkonem 85 kW, zrychlením z 0 na 96 km/h za 10,9 s a nulovými emisemi.

Elektrické srdce je uloženo vpředu a váží 80 kg. Energie pro napájení elektromotoru se získává z lithium-iontového akumulátoru, jehož moduly jsou za předními sedadly. Jejich energetická kapacita 28,3 kWh umožňuje ujet na jedno nabití minimálně 180 km. Tato vzdálenost je dostačující k tomu, aby se s tímto vozem většina lidí dostala z domova na pracoviště a zpátky. Vzhledem k tomu, že elektricky poháněný VW je vybaven rychlodobíjecí funkcí, může být akumulátor na příslušné dobíjecí stanici znovu „natankován“ během 35 minut. Doma lze akumulátor nabíjet z běžných zásuvek. Rozhraní pro připojení dobíjecího kabelu je umístěno pod normálním víčkem nádrže v oblasti střešního C-sloupku.
Díky novému systému kombinovaného dobíjení, vyvinuý ve spolupráci Audi, BMW, Daimler, Porsche a Volkswagen a amerických partnerů Ford a General Motors / Opel, může být E-Bugster dobíjen všemi možnými způsoby prostřednictvím jediného rozhraní. Možné je jednofázové dobíjení střídavým proudem nebo rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích.
Řidič pozná podle ukazatele výkonu, kolik energie právě požaduje „proudovým pedálem“. Kromě toho má k dispozici ukazatel dojezdu a displej se stavem nabití akumulátoru. Novinkou je přístroj informující řidiče o intenzitě rekuperace (zpětné získávání kinetické energie). Jakmile řidič uvolní pedál plynu a / nebo brzdí, je kinetická energie přeměňována na elektrický proud a přechodně ukládána do akumulátoru. Tím se prodlužuje dojezd.
E-Bugster je Beetle, jehož vzhledu nic nechybí. Vlastně se již jedná o sportovní vůz. Výška necelých 1400 mm je o 90 mm nižší než u uzavřeného Beetlu. Šířka vzrostla o 30 mm na 1838 mm, délka 4278 mm je stejná. Při pohledu zepředu padne do oka nízké a široké čelní okno, jehož sklo zasahuje přes střešní sloupky A až do stran. Kromě toho se E-Bugster vybavený LED světlomety odlišuje od sériového Beetlu individualizovaným nárazníkem.
Typicky rozšířené podběhy kol vyplňují 20“ deriváty 18“ kol „Twister“ modelu Beetle, obuté do pneumatik 235/35 R 20. Designéři prodloužili chromovanou lištu spodní hrany oken dozadu, takže nyní probíhá stejně jako dřív u modelu New Beetle Cabriolet od jednoho střešního sloupku A k druhému. Nad touto chromovanou lištou se v nízkém oblouku pne „hardtop“. V klasickém stylu speedsterů sleduje oblouk střechy horní hranu bočních oken. Výška mezi chromovanou spodní hranou bočních oken a nejvyšším místem linie střechy je 400 mm, jak se na speedster sluší a patří!
Sportovní charakter podtrhují sportovní sedadla a protažený středový tunel lakovaný v barvě karoserie. Hliník použitý jako materiál pro kliky dveří a kotevní úchyty bezpečnostních pásů vytváří společně s designem volantu s lehkou konstrukcí přímou spojnici mezi exteriérem a interiérem. Stisknutí tlačítka Start-Stop se přivede k životu nejen poháněcí ústrojí a palubní systémy vozu, ale i světelná inscenace, která zahalí interiér nejprve do bílého a následně do modrého světla. Všechno začíná světelným impulzem v panelu sdružených přístrojů.
Ještě doplňme vysvětlení případných nejasností týkajících se názvu E-Bugster. Ten vznikl kombinací doplňkového označení „E“ pro elektricky poháněné modely, americké přezdívky Brouka „Bug“ a termínu „speedster“ pro otevřené dvoumístné vozy.



JL, 11.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar