Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen BUDD-e ujede na elektriku přes 500 km

Volkswagen představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas inovativní studii BUDD-e, která je postavena na modulární platformě pro elektrifikované vozy (MEB) a je dalším velkým krokem pro elektromobily.

Volkswagen pokračuje ve vývoji inovativní techniky. Světová premiéra studie BUDD-e představuje další krok k mobilitě budoucnosti. Nově vyvinutý elektrický pohon umožňuje dojezd až 533 kilometrů v kombinovaném režimu. Vozidlo s pohonem všech kol poskytuje nejvyšší výkon 235 kW/317 k. Uložení akumulátoru v podlaze studie umožňuje nové uspořádání interiéru bez jakýchkoli kompromisů. BUDD-e je moderní interpretací první generace modelu Volkswagen Transporter, přezdívané „Bulli“. Jedinečná je přitom technika nabíjení, která umožňuje nabití akumulátoru na 80 procent celkové kapacity za pouhých 30 minut.

Volkswagen zároveň vystavuje koncept e-Golf Touch, který vychází ze sériově vyráběného modelu. Nový e-Golf Touch reaguje svým moderním informačním a zábavním systémem na jeden z nejdůležitějších trendů bezprostřední budoucnosti v oblasti konektivity. Kromě inovativního ovládání gesty nalézá v konceptu uplatnění také nová generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIBs 9,2“ dotykovým displejem, díky němuž splynou světy ovládání chytrého telefonu a automobilu.

Budoucnost se bude vyvíjet ve znamení automatizované jízdy, která bude naším průvodcem v každodenním životě a změní mobilitu.

„V-Charge“ znamená „Valet Charge“ a ukazuje cestu do budoucnosti inteligentního automatizovaného parkování a nabíjení elektromobilů. Především v USA je hitem pohodlné parkování (Valet Parking), kdy je vůz zaparkován obsluhou navštíveného podniku a při odchodu je vozidlo obsluhou opět přistaveno. Odpadá tím zdlouhavé hledání parkovacího místa.

V rámci projektu V-Charge byla na základě této myšlenky vyvinuta funkce automatického vyhledání parkovacího místa a nabíjení elektromobilu. Vozidlo si samočinně vyhledá volné parkovací místo s nabíjecí infrastrukturou, která umožní indukční nabití akumulátoru. Po ukončení procesu nabíjení uvolní elektromobil místo jinému elektromobilu a autonomně přejede na volné konvenční parkovací místo. Vozidlo rozpoznává chodce, cyklisty a ostatní vozidla kamerami a ultrazvukovými senzory, aby se mohlo pohybovat v tzv. smíšeném provozu.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar