VW up! - překvapení z Wolfsburgu
Jsou vozy, které přetrvávají věčně. Staly se ikonami svého druhu, mistrovskými díly řemeslné zručnosti a technologie. Mnohé z těchto vozů nesou logo VW: Brouk – New Beetle, T1 – Bulli, Samba bus, California, Golf, GTI.
Na autosalónu ve Frankfurtu předvádí ve světové premiéře koncepční návrh, který v sobě opět nese právě ten správný náboj, s nímž dokáže okouzlit více než jednu generaci. Jde o malý, čistý a vysoce sofistikovaný Volkswagen, který bere ohled na životní prostředí. Jeho koncepce se vyznačuje jasnou, čistou, intuitivní funkčností.
Vůz dostal jméno up! - pozitivní jméno, které je synonymem pro počátek, aktivitu, dynamiku a budoucnost. „Pro Volkswagen bude reakce návštěvníků IAA rozhodujícím testem", říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, „aby se přesvědčili, má-li koncept tentýž potenciál, jako kdysi Brouk a nyní Golf."
Koncept up! je městský vůz pro čtyři osoby na cesty do práce i na univerzitu, pro vyjížďky na pláž i výlety. Malý vůz překvapuje velikostí, protože nabízí víc prostoru než jakýkoliv podobný vůz obdobné délky (3,45 m) a šířky (1,63 m). Jeho motor – a lze si představit všechny rozumně přijatelné technologické varianty - je umístěn vzadu, což mění prostornost, výraz, design.
Šéfdesigner koncernu Volkswagen Walter de´Silva to shrnuje takto: „Koncept up! není vůz, jehož vzhled by v krátké době zastaral. Vyzařuje důmyslnost a navíc byl vytvářen s láskyplnou péčí. A proto je up! jasnou a důraznou předzvěstí budoucího designu značky VW. Navíc tým designérů a konstruktérů předurčil koncepční návrh up! jako počátek nové modelové řady; další možné varianty jsou snadno představitelné." Koncept up! není řadově vyprodukovaným malým, kompaktně uspořádaným vozem, ale naopak tvoří sofistikovaný, inovativní celek. Jeho formy jsou čisté, není na něm nic nadbytečného a jeho funkčnost - a také design - hovoří samy za sebe. Zároveň - a to je pro VW typické - byla dotažení každé linie a každé plochy věnována nekompromisní péče tak, aby nakonec vznikl přátelský a mistrovský vůz.
JL, 13.9.2007
Vůz dostal jméno up! - pozitivní jméno, které je synonymem pro počátek, aktivitu, dynamiku a budoucnost. „Pro Volkswagen bude reakce návštěvníků IAA rozhodujícím testem", říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, „aby se přesvědčili, má-li koncept tentýž potenciál, jako kdysi Brouk a nyní Golf."
Koncept up! je městský vůz pro čtyři osoby na cesty do práce i na univerzitu, pro vyjížďky na pláž i výlety. Malý vůz překvapuje velikostí, protože nabízí víc prostoru než jakýkoliv podobný vůz obdobné délky (3,45 m) a šířky (1,63 m). Jeho motor – a lze si představit všechny rozumně přijatelné technologické varianty - je umístěn vzadu, což mění prostornost, výraz, design.
Šéfdesigner koncernu Volkswagen Walter de´Silva to shrnuje takto: „Koncept up! není vůz, jehož vzhled by v krátké době zastaral. Vyzařuje důmyslnost a navíc byl vytvářen s láskyplnou péčí. A proto je up! jasnou a důraznou předzvěstí budoucího designu značky VW. Navíc tým designérů a konstruktérů předurčil koncepční návrh up! jako počátek nové modelové řady; další možné varianty jsou snadno představitelné." Koncept up! není řadově vyprodukovaným malým, kompaktně uspořádaným vozem, ale naopak tvoří sofistikovaný, inovativní celek. Jeho formy jsou čisté, není na něm nic nadbytečného a jeho funkčnost - a také design - hovoří samy za sebe. Zároveň - a to je pro VW typické - byla dotažení každé linie a každé plochy věnována nekompromisní péče tak, aby nakonec vznikl přátelský a mistrovský vůz.
JL, 13.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













