VW space up! - prostorový zázrak
Postupné představování „Nové malé rodiny – New Small Family“ značky Volkswagen pokračuje pouhých šest týdnů od premiéry konceptu dvoudveřového městského modelu up! na autosalonu v Tokiu druhou verzí - studii space up!.
„Světová premiéra studie up! ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude „Nová malá rodina“ v Evropě přijata. Výsledek testu byl více než příznivý,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky: „Nyní přichází space up! jako druhý člen rodiny. Tento malý kombík předvádí, jak důsledně dokážeme využít každý milimetr prostoru a jak působivý design vytváříme.“
Walter de Silva, šéfdesignér koncernu VW, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: „Ve formální designérské terminologii je zřejmé, že space up! využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na pohled je zřejmé, že navzdory vší emocionalitě vtělené do tohoto konceptu jsme se vystříhali jakýchkoliv zbytečných triků. Tím vznikl přímočarý a sebejistý design.“
Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Výborná prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi – stejně jako v minulosti u Brouka a u minibusu Bulli.
Krátké srovnání: space up! je o 23 centimetrů delší než up!, při rozvoru 2,56 m a svou výškou 1,54 m narostl o čtyři centimetry vzhůru.
Na rozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře – ve skutečnosti jich je ale šest. V návrhu kombíku totiž není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za nimi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s multivariabilním uspořádáním a kokpit s mimořádnou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.
Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom mají sedací polštáře všech čtyř sedadel, vyrobené ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče lze všechna sedadla skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla „pouze“ složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. Při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.
JL, 25.10.2007
Walter de Silva, šéfdesignér koncernu VW, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: „Ve formální designérské terminologii je zřejmé, že space up! využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na pohled je zřejmé, že navzdory vší emocionalitě vtělené do tohoto konceptu jsme se vystříhali jakýchkoliv zbytečných triků. Tím vznikl přímočarý a sebejistý design.“
Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Výborná prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi – stejně jako v minulosti u Brouka a u minibusu Bulli.
Krátké srovnání: space up! je o 23 centimetrů delší než up!, při rozvoru 2,56 m a svou výškou 1,54 m narostl o čtyři centimetry vzhůru.
Na rozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře – ve skutečnosti jich je ale šest. V návrhu kombíku totiž není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za nimi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s multivariabilním uspořádáním a kokpit s mimořádnou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.
Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom mají sedací polštáře všech čtyř sedadel, vyrobené ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče lze všechna sedadla skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla „pouze“ složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. Při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.
JL, 25.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout