Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Up!Lite - spotřeba 2,44 litru

Trendy ve snižování spotřeby dokazuje právě představovaný koncept Volkswagen Up!Lite, který je k vidění na Los Angeles Auto Show. Model Up!Lite je promyšlený, moderní a úsporný čtyřmístný vůz s hybridním pohonem, jehož kombinovaná spotřeba činí 2,44 l/100 km.

Technologicky odvážný vůz s dvoulitrovou spotřebou se pravděpodobně dočká celosvětového uvedení na trh. Řada komponent 695 kg těžkého konceptu vychází z připravované modelové řady New Small Family, která se na trhu objeví koncem 2011. Koncept Up!Lite je koncipován jako všestranný vůz pro levnější, ekologicky šetrnější a hospodárnější cesty.


Hybridní pohon

Základem hnacího ústrojí konceptu Up!Lite je nový vznětový dvouválec 0.8 TDI s výkonem 38 kW (51 k), s nímž spolupracuje elektrický motor a výkonu 10 kW. Je navržen jako pulsní startovací modul s úkolem snižovat zátěž vznětového motoru při rozjezdech a obnovovat energii vzniklou při brzdění. Během rozjezdů vozu, či při předjížděcích manévrech dává E-motor a TDI dohromady výkon 48 kW (65 k).

Hybridní pohon je pro dva ze svých provozních režimů nastaven tak, aby mohl fungovat i bez vznětového motoru.

První režim
Během jízdy na volnoběh, když řidič sundá nohu z plynového pedálu (vůz jede setrvačností, TDI motor je vypnut).
Druhý režim
Během jízdy na kratší vzdálenosti, např. ve městě může Up!Lite být poháněn pouze E-motorem, který získává energii z lithium-iontové baterie.

Řadí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG známá z Pola a je vybaven systémem Start-Stop.


Komfort a bezpečnost

Koncept nepostrádá nic z komfortních či bezpečnostních prvků výbavy, nechybí stabilizační systém ESP, sada airbagů, pokročilý informační systém s intuitivním ovládáním a cestující chrání nový rám z hliníku, oceli a karbonových vláken. Koncept vyvine rychlost až 160 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,5 s.
VW Up!Lite je příkladem inovativní inženýrské práce s nálepkou Made in Germany, nejen kvůli úspornému pohonu či ultralehké konstrukci karoserie. Mřížka chladiče se zavírá a otevírá automaticky podle potřeby chlazení motoru, tři kamery nahrazují zpětná zrcátka a zlepšují aerodynamiku, horký vzduch se ventiluje ven z vozu v případě, že je vůz zaparkován na slunci, či automatické nastavení výšky sedadla řidiče a spolujezdce při jejich podélném posunu. Dalšími novinkami je možnost sklopení zadních sedadel zatáhnutím za hlavovou opěrku na opěradle a ovládání dalšího vybavení (klimatizace, internet, telefon, MP3 přehrávač, video, palubní počítač, rádio) přes intuitivní dotykovou obrazovku se senzory pro pohyb rukou.


Design ze světa budoucnosti

Koncept se při délce 3,84 m, výšce 1,40 m a šířce 1,60 m může pochlubit futuristickým a nezávislým vzhledem. V porovnání s konceptem E-Up!, který se představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu, je nižší a pro lepší aerodynamickou účinnost delší, přibližující se k Polu (3,98 m). Zezadu působí jako výrazný sportovní hatchback. Široké partie „ramen“ připomínají Scirocco, spodku zadní části konceptu dominuje skleněný povrch a zadní lampy a mlhovky ve tvaru C s technologií LED jsou integrovány do nárazníku ve stylu typickém pro rodinu modelů Up! Z profilu se může pochlubit čistými tvary bez hran a zlomů kromě tzv. „tornádo linie“ a oblouků kol. Boční kamery, nahrazující zpětná zrcátka, vypadají jako koncovky na křídlech letadla. Kola 18“ jsou z hliníku a karbonu, protože sportovní vzhled a hospodárnost se nemusí nutně vylučovat.


JL, 4.12.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar