VW Tiguan je už krůček od sériové podoby
Koncem příštího roku přijde Volkswagen na trh s „menším bratrem Touarega“ – novým SUV nazvaným Tiguan. Půjde o variabilní společníka jak pro asfaltové silnici, tak i terénní cesty, zvláště ve verzích s pohonem 4WD.
První náznaky, jak by mohl tento model vypadat,
představil VW počátkem letošního roku v Berlíně jako „Concept A“. Přední maska, světlomety, kapota, přední nárazníky a blatníky naznačily, kterým směrem povede jeho další vývoj. Další stupeň uvidí
návštěvníci autosalonu v Los Angeles, kde se uskuteční světová premiéra konceptu Tiguan.
Koncept je poháněn „čistým
turbodieselem“ (Clean TDI), zcela nově vyvinutým vznětovým motorem další generace. V něm spojil VW různé systémy, aby znatelně snížil produkované emise. Jedním z těchto systémů
je „katalytický konvertor NOx“, který ve srovnání s dnešními motory redukuje emise oxidů dusíku až o 90 procent, takže splňuje nejpřísnější emisní limity na světě.
„Důležité bylo, aby vůz vypadal silně a svalnatě. To mělo pro nás nejvyšší prioritu,“, vysvětluje Klaus Bischoff, designér zodpovědný za exteriér nového modelu.„Terénní vůz vyžaduje dlouhou kapotu a vzpřímený vzhled, který mu propůjčuje sebejistotu a sílu.“
Tiguan přichází s vysokou užitnou hodnotou, a přenáší ideu Touarega – kvalitního cestovního vozu a SUV – do jiné třídy. Nezastaví se ani tam, kde normální cesta končí.
„Přestože jsme pokročili o krok vpřed, stále zachováváme stejné prvky představené na nových modelech v nedávné minulosti,“ říká Klaus Bischoff. Jedná se o takové detaily jako např. tmavě eloxovanou optiku přední masky, kontrastující s barvou karoserie, mřížku v masce chladiče se dvěma dominantními integrovanými vodorovnými vzpěrami, nebo o chromovaný rámeček mřížky. To vše dokonale harmonizuje s předními světlomety a nárazníkem. Výrazný styling podtrhují mohutně tvarované nárazníky pod světlomety, které jsou po stranách osazeny mlhovkami.
Celek 1,85 metru širokého, 1,69 metru vysokého a 4,40 metru dlouhého konceptu Tiguan demonstruje čistotu forem a proporcí, díky které vůz zřetelně vystupuje „v džungli velkoměsta“ z řady většiny SUV.
Kromě malých symbolů VW na 19“ kolech nenajdeme na Tiguanu při pohledu z boku žádné logo, které by prozradilo, že jde o Volkswagen. Přesto je na pohled zřejmé, že se jedná o model této značky, a zejména z této perspektivy se jeví jako sourozenec Touaregu. Protože je Tiguan ještě studií, tak si designéři mohli pohrát také s pneumatikami, jejichž hlavním rysem je oranžový pruh pod jejím profilem, který ladí s barvou vozu a zdůrazňuje velikost plášťů.
O designu zadní části bychom mohli říci, že je pro VW, a přesto kompletně jiný. Typický, protože základní konstrukce zadních svítilen vychází z Eosu nebo Passatu Variant. Jiný, protože celkový vzhled se ubírá novými směry – strmě zkosené zadní dveře jsou protaženy do nárazníků a jsou designovou částí, spojující klasické prvky SUV se současnými městskými formami. Zvláštností je integrovaný difuzér a tmavé koncovky výfuků.
V interiéru se designéři studie drželi černé, stříbrné a oranžové barvy. V černé jsou provedena kůží čalouněná sedadla, přístroje, výplně dveří, dekorativní prvky a kožený volant. Ve stříbrné barvě jsou vyvedeny například kliky dveří a části přístrojové desky. Oranžovou barvu mají ozdobné švy na kožených částech interiéru a vzorek pneumatiky na sedadlech. Důvodem, proč i v tmavém interiéru převládá příjemná atmosféra, není jen jeho design, ale i průhledná panoramatická střecha o rozměru 1,34 x 0,85 metru.
Koncept nabízí pohodlné sezení na všech pěti místech, zadní sedadlo může být podélně nastaveno a asymetricky sklopeno. Po jeho sklopení se Tiguan promění v MPV, v němž lze převážet až 2,5 metru dlouhý náklad.
Bližší informace o pohonných jednotkách, ani systému pohonu všech kol či převodovkách zatím výrobce nezveřejnil, stejně jako přibližnou cenu.
Jindřich Lasík, 29.11.2006
![]() |
![]() |
Koncept je poháněn „čistým
![]() |
![]() |
![]() |
„Důležité bylo, aby vůz vypadal silně a svalnatě. To mělo pro nás nejvyšší prioritu,“, vysvětluje Klaus Bischoff, designér zodpovědný za exteriér nového modelu.„Terénní vůz vyžaduje dlouhou kapotu a vzpřímený vzhled, který mu propůjčuje sebejistotu a sílu.“
Tiguan přichází s vysokou užitnou hodnotou, a přenáší ideu Touarega – kvalitního cestovního vozu a SUV – do jiné třídy. Nezastaví se ani tam, kde normální cesta končí.
„Přestože jsme pokročili o krok vpřed, stále zachováváme stejné prvky představené na nových modelech v nedávné minulosti,“ říká Klaus Bischoff. Jedná se o takové detaily jako např. tmavě eloxovanou optiku přední masky, kontrastující s barvou karoserie, mřížku v masce chladiče se dvěma dominantními integrovanými vodorovnými vzpěrami, nebo o chromovaný rámeček mřížky. To vše dokonale harmonizuje s předními světlomety a nárazníkem. Výrazný styling podtrhují mohutně tvarované nárazníky pod světlomety, které jsou po stranách osazeny mlhovkami.
Celek 1,85 metru širokého, 1,69 metru vysokého a 4,40 metru dlouhého konceptu Tiguan demonstruje čistotu forem a proporcí, díky které vůz zřetelně vystupuje „v džungli velkoměsta“ z řady většiny SUV.
Kromě malých symbolů VW na 19“ kolech nenajdeme na Tiguanu při pohledu z boku žádné logo, které by prozradilo, že jde o Volkswagen. Přesto je na pohled zřejmé, že se jedná o model této značky, a zejména z této perspektivy se jeví jako sourozenec Touaregu. Protože je Tiguan ještě studií, tak si designéři mohli pohrát také s pneumatikami, jejichž hlavním rysem je oranžový pruh pod jejím profilem, který ladí s barvou vozu a zdůrazňuje velikost plášťů.
O designu zadní části bychom mohli říci, že je pro VW, a přesto kompletně jiný. Typický, protože základní konstrukce zadních svítilen vychází z Eosu nebo Passatu Variant. Jiný, protože celkový vzhled se ubírá novými směry – strmě zkosené zadní dveře jsou protaženy do nárazníků a jsou designovou částí, spojující klasické prvky SUV se současnými městskými formami. Zvláštností je integrovaný difuzér a tmavé koncovky výfuků.
V interiéru se designéři studie drželi černé, stříbrné a oranžové barvy. V černé jsou provedena kůží čalouněná sedadla, přístroje, výplně dveří, dekorativní prvky a kožený volant. Ve stříbrné barvě jsou vyvedeny například kliky dveří a části přístrojové desky. Oranžovou barvu mají ozdobné švy na kožených částech interiéru a vzorek pneumatiky na sedadlech. Důvodem, proč i v tmavém interiéru převládá příjemná atmosféra, není jen jeho design, ale i průhledná panoramatická střecha o rozměru 1,34 x 0,85 metru.
Koncept nabízí pohodlné sezení na všech pěti místech, zadní sedadlo může být podélně nastaveno a asymetricky sklopeno. Po jeho sklopení se Tiguan promění v MPV, v němž lze převážet až 2,5 metru dlouhý náklad.
Bližší informace o pohonných jednotkách, ani systému pohonu všech kol či převodovkách zatím výrobce nezveřejnil, stejně jako přibližnou cenu.
Jindřich Lasík, 29.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout