Třikrát koncept Honda z Los Angeles
Na Auto Show v Los Angeles představila Honda a její luxusní značka Acura mimo jiné tři zajímavé koncepty vozů budoucnosti – Step Bus, Remix a Advanced. Který z nich se jednou dostane do sériové výroby zůstává však zahaleno tajemstvím.
Se studií Step Bus sleduje Honda jeden cíl – na minimálním prostoru vytvořit co možná největší interiér a přitom zároveň dosáhnout velice kompaktních rozměrů. Pro toto řešení použili Japonci jednak uložení motoru před zadní nápravou a také mnoho dalších nápaditých detailů. Hranaté tvary umožňují optimální využití prostoru, za posuvnými dveřmi se má dobře cítit pěti cestujících. Kromě toho překypuje interiér dostatečným počtem odkládacích přihrádek ve dveřích, ve stropě apod. Vzhledem k tomu, že lze sedadla velice dobře složit slibuje Honda dost místa pro zavazadla.
Studii vytvořenou ve Wako Design centru v Saitameby by měl pohánět některý z maloobjemových čtyřválců přenášející sílu na zadní kola. K technickým fajnovostem patří ještě například navigace příští generace.
Dalším vystaveným konceptem je sportovní automobil Remix zbarvený v barvě hliníku a vytvořený vlastním designerským studiem v jižní Kalifornii. Dvoumístná studie vychází z platformy malého automobilu s pohonem předních kol, benzinovým čtyřválcem a manuální šestistupňovou převodovkou. Sportovní charakter podporuje naladěný podvozek, s nímž se vůz cítí nejlépe na zatáčkovitých cestách. Aby patřičný temperament udržel na uzdě je vybaven dimenzovanými brzdami. Kromě sportovního vyžití je vhodný také pro každodenní ježdění, což byl i záměr designerů.
A do třetice je tady koncept luxusní značky Acura, dceřinné společnosti Hondy. Sedan Advanced dává nahlédnout do budoucnosti vozů této kategorie. Charakteristické jsou pro něj mohutné tvary ostré jako břitva. Příď zdůrazňuje robustní maska chladiče s otvorem ve tvaru V s integrovaným logem na chromované liště. Hodně netradiční úzké štěrbinové světlomety jsou umístěny poměrně nízko, zatímco vzadu jsou brzdové svítilny naopak dost vysoko. Nápadný je rovněž horizontální pás brzdových světel. Vůz sází na jednoduchý design daný hranatými tvary, dlouhou přední kapotou, přecházející v prosklenou kopulovitou kabinu. Z bočního pohledu upoutají velká 22“, resp. 23“ kola z lehkých slitin se širokými pneumatikami. Malé chromované nasávací otvory před zadními blatníky zásobují vzduchem zadní kotoučové brzdy.
Široké zadní blatníky jsou ve spodní části ohraničeny pravoúhlými koncovkami výfuku, na které navazují ještě zadní svítilny.
JL, 8.12.2006
Studii vytvořenou ve Wako Design centru v Saitameby by měl pohánět některý z maloobjemových čtyřválců přenášející sílu na zadní kola. K technickým fajnovostem patří ještě například navigace příští generace.
Dalším vystaveným konceptem je sportovní automobil Remix zbarvený v barvě hliníku a vytvořený vlastním designerským studiem v jižní Kalifornii. Dvoumístná studie vychází z platformy malého automobilu s pohonem předních kol, benzinovým čtyřválcem a manuální šestistupňovou převodovkou. Sportovní charakter podporuje naladěný podvozek, s nímž se vůz cítí nejlépe na zatáčkovitých cestách. Aby patřičný temperament udržel na uzdě je vybaven dimenzovanými brzdami. Kromě sportovního vyžití je vhodný také pro každodenní ježdění, což byl i záměr designerů.
A do třetice je tady koncept luxusní značky Acura, dceřinné společnosti Hondy. Sedan Advanced dává nahlédnout do budoucnosti vozů této kategorie. Charakteristické jsou pro něj mohutné tvary ostré jako břitva. Příď zdůrazňuje robustní maska chladiče s otvorem ve tvaru V s integrovaným logem na chromované liště. Hodně netradiční úzké štěrbinové světlomety jsou umístěny poměrně nízko, zatímco vzadu jsou brzdové svítilny naopak dost vysoko. Nápadný je rovněž horizontální pás brzdových světel. Vůz sází na jednoduchý design daný hranatými tvary, dlouhou přední kapotou, přecházející v prosklenou kopulovitou kabinu. Z bočního pohledu upoutají velká 22“, resp. 23“ kola z lehkých slitin se širokými pneumatikami. Malé chromované nasávací otvory před zadními blatníky zásobují vzduchem zadní kotoučové brzdy.
Široké zadní blatníky jsou ve spodní části ohraničeny pravoúhlými koncovkami výfuku, na které navazují ještě zadní svítilny.
JL, 8.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout