Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota představuje tři nové koncepty

Na letošní tokijské Motor Show představí Toyota tři nové koncepty, které jsou od sebe velmi odlišné. Zatímco koncept FCV Plus ztělesňuje nejmodernější technologie, Toyota S-FR zábavu a poslední novinka Toyota KIKAI připomíná to, na co mnozí již zapomínají, tedy vrozenou krásu techniky a strojů.

Toyota, která neustále přichází s inovacemi, v Tokiu překvapí. Pokročilou technologii, jež u svých vozů vyvíjí a uplatňuje, budou reprezentovat tři modely: nový Prius (představen v Evropě ve Frankfurtu 2015), kompaktní hybridní crossover Toyota C-HR (koncept taktéž představený ve Frankfurtu) a světová novinka koncept Toyota FCV Plus, který využívá vodíkové palivové články.


Koncept Toyota S-FR (světová premiéra)

Tento koncept navazuje na zábavné a lehké sportovní vozy, které Toyota v minulosti představila. Úkolem konceptu S-FR je přimět novou generaci, aby se opět zamilovala do řízení.

Koncept je lehký a kompaktní, přesto nabízí hladký styl jízdy. Není to však jen další sportovní vůz s pohonem zadních kol. Toyota S-FR má dlouhou přední kapotu, pod kterou je umístěn výkonný motor. Díky optimálnímu rozložení hmotnosti si koncept S-FR udržel svého sportovního ducha. K němu přispívá i šestistupňová manuální převodovka.


Koncept FCV Plus (světová premiéra)

Stlačený vodík je velkým zdrojem energie, proto Toyota pokračuje ve vývoji a v Tokiu představí svůj nový koncept, který jej využívá. Kromě vlastní vodíkové nádrže může automobil vyrábět elektřinu i z vodíku, který je uložen mimo vozidlo. Automobil se tak může stát stabilním zdrojem elektrické energie, jejž bude možné využít jak doma, tak na cestách. Když vůz neslouží k přepravě, může být zapojen do místní infrastruktury, kam může dodávat energii. Díky tomu, že palivové články vozu mohou být opětovně použity pro výrobu elektřiny, přesahuje Toyota FCV Plus obvyklou roli, jež je určena automobilům.
Soustavy palivových článků jsou namontovány v předních pneumatikách a vodíkové nádrže jsou umístěné za zadním sedadlem. Díky tomuto rozložení nabízí vůz optimální vyvážení hmotnosti.


Toyota KIKAI (světová premiéra)

Toyota tímto konceptem skládá poklonu všem tvůrcům vozů.
Tento koncept neskrývá ani ty části vozu, které obvykle nejsou vidět a jsou schované pod karosérií. Vnitřní fungování vozu je u KIKAI součástí exteriéru. Vidět je tak možné palivové nádrže, výfukové potrubí a další součásti.
Malé okénko u nohou řidiče je dalším výrazným aspektem struktury vozu. Řidič tak má dostatek informací o pohybech pneumatik, zavěšení kol i o povrchu vozovky. Sedadlo řidiče je záměrně umístěno do středu vozu, aby se pomyslné spojení řidiče s automobilem ještě více prohloubilo. V kokpitu vozu jsou tři sedadla, umístěná do trojúhelníku. Boční okna dosahují až ke střeše.



Toyota 13.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar