Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Mirai druhé generace

Toyota v roce 2014 překvapila svět uvedením vodíkového sedanu Mirai. Nyní je automobilka připravena posunout svoji technologii bezemisního elektromobilu na palivové články (FCEV) na novou úroveň, což dokládá ukázka modelu Mirai druhé generace.

Aktuální Toyota Mirai plní roli katalyzátoru pro budování celosvětového povědomí o možnostech budoucí čisté a udržitelné vodíkové společnosti. Jde o technicky propracovaný vůz, který je však i nesmírně praktický díky svému dojezdu cca 500 km, snadnému tankování v řádu minut a provozu zcela bez emisí, neboť vypouští jen čistou vodní páru. Od uvedení se prodalo přibližně 10 tisíc těchto vozů; Toyota navíc v celosvětovém měřítku aktivně podporuje rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva.


Nová Mirai, jejíž uvedení na trh je naplánováno na počátek roku 2020 (nejdříve v Japonsku, Severní Americe a Evropě), nebude pouhým eko-automobilem, ale ukáže, že technologie pohonu FCEV dovoluje vzniknout i takovým vozidlům, která jsou zajímavá z pohledu řidiče a současně krásná na pohled.

Klíčový je však i nadále hospodárný provoz, a tak Toyota usiluje o prodloužení dojezdové vzdálenosti modelu Mirai o 30 % vylepšováním systému palivových článků a nasazením větších nádrží na vodík.


Nová Toyota bezprostředně zaujme svým vnějším designem s nízkými křivkami, elegantními proporcemi, štíhlou karoserií nebo velkými 20" koly, čímž dosahuje markantního vzhledu. Ukázkový vůz bude prezentován v novém speciálně navrženém modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev.

Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou, která potvrzuje skutečnost, že tento vůz je atraktivní pro řidiče a současně příjemným společníkem pro cestování. Z klíčových prvků jmenujme centrální displej o úhlopříčce 12,3" a přístrojový panel obklopující řidiče. Díky použité platformě a chytrému obestavění prostoru se podařilo počet míst v kabině Mirai zvýšit z dosavadních čtyř na pět.

Jednou z výhod konstrukce Mirai na nejnovější modulární platformě Toyoty pro vozidla s pohonem zadních kol je i široké pole působnosti pro atraktivní design a možnost zástavby různých hnacích ústrojí – včetně vodíkových palivových článků. Kromě toho nové Toyotě Mirai propůjčuje vyšší tuhost karoserie, která přispívá k lepší jízdní agilitě a odezvě, stejně tak jako nižší těžiště.

Vedle prodloužení maximální dojezdové vzdálenosti 500 km se vylepšení vodíkového systému odrazila i v lineární a hladké odezvě při rozjezdu z místa a komfortní zpětné vazbě od volantu s harmonickým sladěním pokynů od plynového pedálu se zrychlováním vozidla


Toyota 14.10.2019



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar