Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota FT-HS - sporťák pro 21. století

Odhodlání Toyoty vyvíjet úplnou a širokou řadu hybridních automobilů se projevila evropským debutem konceptu Future Toyota Hybrid Sports (FT-HS) na Ženevském autosalonu.

Jeho konstrukce má ukázat, že s pokročilou technologií Toyota Hybrid Synergy Drive® mohou sportovní automobily budoucnosti poskytovat zážitek z dynamické jízdy s ohledem na životní prostředí.
Kombinací hybridní pohonné jednotky s prvky sportovního vozu překonává koncept FT-HS představu, že automobil šetrný vůči životnímu prostředí musí přinášet menší potěšení z jízdy.
Koncept FT-HS zahrnuje schopnosti hybridního automobilu, přičemž si současně si ponechává nezbytné vlastnosti sportovního automobilu, jako je štíhlý profil, odlehčené aerodynamické materiály a vyspělá pohonná jednotka.
Výkonný benzinový V6 3.5, umístěný vpředu, je spojen s novou generací hybridního systému s výkonem kolem 400 k, umožňující vozu s pohonem zadních kol zrychlení z 0 na 100 km/h během čtyř sekund.
Sportovní výkonnost automobilu posiluje nová platforma s nezávislým zavěšením kol s vinutými pružinami, plynovými vzpěrami a předním a zadním zkrutným stabilizátorem.
Čtyřmístné sportovní kupé s unikátní stahovací střechou, jejíž střešní panel a zadní okno, vyrobené z uhlíkového vlákna, se plynule odklápějí směrem dolů a uloží se v prostoru zadního sedadla. V této konfiguraci se z konceptu FT-HS stane dvoumístný automobil. Celý proces trvá 10 sekund. Natažená střecha je místy vyklenutá, což snižuje velikost součinitele aerodynamického odporu a poskytuje místo pro hlavu.
Trojúhelníkový profil automobilu má pohyblivý sloupek C, ostré hrany a splývající křivky. Při pohledu zepředu jsou nápadné úzké pásy světlometů a hluboké sací otvory. Kryt motoru z kouřového skla poskytuje pohled na pohonnou jednotku Hybrid Synergy Drive®.
Koncové svítilny se klenou přes celou zadní část vozu. Svazky diod (LED) jsou umístěny v předních světlometech a blatníku kvůli energetické účinnosti a nižším ztrátám tepla. Lepší stabilitu a trakci zajišťuje křídlo, aktivované v závislosti na rychlosti vozu. Záď charakterizuje difuzér z uhlíkových vláken a široký výfuk.
Interiér orientovaný na řidiče vytváří dojem elegance, technologie a výkonnosti. Úzkého, skeletového vzhledu se dosáhlo pomocí odkrytých příčníků a použitím high-tech materiálů, jako jsou uhlíková vlákna a titan. Řidiče obklopuje přístrojový panel ve tvaru trojúhelníkového křídla, jehož lehká struktura zahrnuje mnoho užitečných funkcí. Dotykové snímače působí jako hmatová vodítka pro prstové ovládače při jízdě velkou rychlostí.
Semi-automatické páčkové ovladače teleskopického volantu bez středu umožňují posunutí přístrojového panelu dopředu ve velice krátké době, aniž by se odvedla pozornost řidiče od situace na silnici.
FT-HS svou potenciální pozicí na trhu ve střední cenové relaci osloví pravděpodobně ekologicky uvědomělé zákazníky. Budou to lidé, kteří si chtějí uchovat kouzlo jízdy se sportovním automobilem a současně chránit životní prostředí.

Jindřich Lasík, 27.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar