Toyota FT-HS - hybridní sporťák
Automobilku Toyota proslavily nejen kvalitní osobní a terénní automobily, ale v posledních letech také vývoj hybridních vozidel. Jako první přišla také se sériově vyráběným modelem Priux, nyní již v druhé generaci.
Za pár dní začne v Detroitu první letošní autosalon, na němž Toyota předvede koncept FT-HS, s nímž chce ukázat, že také dvoudveřový sportovní kupé může mít dvě „srdce“. Až dosud byla kombinace spalovacího motoru a elektromotoru záležitostí převážně čtyř nebo pětidveřových modelů.
Zatím jde ještě o počítačovou, ale velice věrnou animaci, ale návštěvníci budou moci již obdivovat skutečný automobil. Pro pohon byl vybrán benzinový vidlicový šestiválec 3.5, který ve spojení s elektromotorem má dávat dohromady 400 k. Tedy dost na to, aby kupé 2+2 s pohonem zadních kol „udělalo“ stovku za čtyři sekundy. Vůz dlouhý 4,3 m, široký 1,85 m a vysoký jen 1,29 m vznikl v kalifornském designerském studiu Toyoty. Design nápadně zvýrazňují ostré hrany v souladu s elegantními křivkami. Přídi dominuje velký nasávací otvor ve tvaru trojúhelníku a špičatá kapota. Úzké světlomety jsou zapuštěny do motorového prostoru a současně formují mohutné přední blatníky, které nápadně vyčnívají z karosérie, stejně jako vystupující zadní podběhy. Čelní a boční okna vytvářejí prosklený pás, takže zdánlivě vůz působí jako by neměl přední A-sloupek. Zvláštností je střecha typu targa, která se elektricky odsune dozadu a zasune se společně se zadním oknem.
Na 21“ kolech z karbonu mají být obuty pneumatiky o rozměru 245/35 vpředu, respektive 285/30 vzadu.
Interiér budou obdivovat hlavně příznivci „science-fiction“ – řadí se joystickem, volant nemá uprostřed náboj, cestující obklopují zdánlivě volně usazená sedadla připevněná ke středové konzole. Ta vychází z futuristické přístrojové desky a oddělujeme od sebe prostor pro řidiče a spolujezdce.
Toyota FT-HS by mohla navázat na sportovní model Supra, který se již nevyrábí a zároveň tak vytvořit silnou konkurenci příští generace Níssanu GT-R nebo Chevroletu Corvette.
JL, 2.1.2007
Zatím jde ještě o počítačovou, ale velice věrnou animaci, ale návštěvníci budou moci již obdivovat skutečný automobil. Pro pohon byl vybrán benzinový vidlicový šestiválec 3.5, který ve spojení s elektromotorem má dávat dohromady 400 k. Tedy dost na to, aby kupé 2+2 s pohonem zadních kol „udělalo“ stovku za čtyři sekundy. Vůz dlouhý 4,3 m, široký 1,85 m a vysoký jen 1,29 m vznikl v kalifornském designerském studiu Toyoty. Design nápadně zvýrazňují ostré hrany v souladu s elegantními křivkami. Přídi dominuje velký nasávací otvor ve tvaru trojúhelníku a špičatá kapota. Úzké světlomety jsou zapuštěny do motorového prostoru a současně formují mohutné přední blatníky, které nápadně vyčnívají z karosérie, stejně jako vystupující zadní podběhy. Čelní a boční okna vytvářejí prosklený pás, takže zdánlivě vůz působí jako by neměl přední A-sloupek. Zvláštností je střecha typu targa, která se elektricky odsune dozadu a zasune se společně se zadním oknem.
Na 21“ kolech z karbonu mají být obuty pneumatiky o rozměru 245/35 vpředu, respektive 285/30 vzadu.
Interiér budou obdivovat hlavně příznivci „science-fiction“ – řadí se joystickem, volant nemá uprostřed náboj, cestující obklopují zdánlivě volně usazená sedadla připevněná ke středové konzole. Ta vychází z futuristické přístrojové desky a oddělujeme od sebe prostor pro řidiče a spolujezdce.
Toyota FT-HS by mohla navázat na sportovní model Supra, který se již nevyrábí a zároveň tak vytvořit silnou konkurenci příští generace Níssanu GT-R nebo Chevroletu Corvette.
JL, 2.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout