Suzuki Splash - auto pro všechny
V posledních letech uvádí Suzuki na trh jeden model za druhým – Swift, Grand Vitara, SX4. Nyní přichází se vzrušující studí nazvanou Project Splash, která měla premiéru na autosalonu v Paříži. A jak to vypadá, světovou premiérou udělal koncept první krok směrem k sériové výrobě.
Project Splash reprezentuje nevídanou souhru nových automobilových hodnot. Například ze Swiftu získal potřebný výkon a když jej zkombinuje s jízdními vlastnostmi typickými pro vozy Suzuki, stává se cestování radostnější nejen ve městě, ale i na další vzdálenosti.
Relativně velká karoserie (3,78 x 1,78 x 1.65 m) nabízí cestujícím dostatek komfortu i při obsazení všech pěti míst. Panoramatická skleněná střecha dodává interiéru pocit ještě větší prostornosti. Aktuální design interiéru vsadil na zaoblené linie. Inovační multifunkční displej podporuje řidiče, bez ohledu na to, jak je zkušený.
Vnější design Projectu Splash charakterizují ostré linie, smělé tvary, naopak chromované prvky dodávají karosérii sympatický výraz. Příď zvýrazňují elegantní protáhlé světlomety a především mohutná mřížka chladiče. Interiér opticky zvětšuje a výrazně prosvětluje panoramatická střecha.
V bočním pohledu upoutá chromované zakrytí A-sloupků a chromované lišty, které s citem dotvářejí vlídné kontury karoserie.
Umístění kol ve vnějších rozích karoserie zajišťují potřebnou stabilitu a sportovní jízdní vlastnosti. Dynamicky zaoblená záď je osazena sdruženými svítilnami s technikou LED a dvojitou koncovkou výfuku.
Jednou z předností konceptu je jeho jednoduché ovládání. Přední část interiéru, orientovaná na řidiče, nabízí integrované, velmi dobře čitelné ukazatele plynule vkomponované do moderní přístrojové desky.
Přes centrální multifunkční displej se obsluhuje navigace, elektrická zrcátka, rádio a ventilace. Celý interiér se nese v příjemném elegantním modrém tónu.
Koncept Project Splash nabízí řadu bezpečnostních prvků - ABS, stabilizační program, kotoučové brzdy na všech kolech s vnitřním chlazením. Pro případ nevyhnutelné kolize je sloupek řízení zasouvací a také mechanismus pedálů zmírňuje zranění, stejně jako čelní, boční a průběžné airbagy a nárazu odolná struktura karoserie.
Vpředu uložený zážehový čtyřválec 1.2 se čtyřventilovou technikou pohání přes čtyřstupňovou samočinnou převodovku přední kola. Na hliníkových 18" kolech jsou pneumatiky 215/45 R18.
JL, 13.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout