Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Sportovní kupé Mazda Kabura 3+1

Nedávno představeným designerským konceptem Kabura se Mazda odvážila za hranice sportovních kupé, aby prozkoumala hned několik nápadů, které by se mohly v budoucnosti objevovat.

Kabura je japonský název převzatý od slova „KABURA-ya” - střela, která při odpálení produkuje obrovský hluk a byla využívána jako signál pro zahájení boje.

Symbolizuje úsilí Mazdy okusit další unikátní rizika – jako byl před časem třeba motor Wankel.
Zákazníkům naznačuje pravděpodobný směr budoucího vývoje designu. Sílu na zadní kola přenáší zážehový dvoulitr. Přestože byla postavena na komponentech použitých z podvozku MX-5, rozměrově spadá spíš mezi modely MX-5 a RX-8.
Karoserie zaujme mimo jiné vytáhlými lemy blatníků, průhlednou panoramatickou střechou nebo prosklenou zadní částí. Zatímco profilem připomíná kupé, čelní sklo a přední část střechy jsou integrovány v jedinou kompaktní skleněnou plochu, která vychází od kapoty až k B-sloupku. Skleněná část je vybavena automatickým tónováním. Řidič může za slunečných dnů otočením ovladače měnit průsvitnost střechy podle potřeby, od čirého skla až po neprůsvitné.
Za B-sloupkem má Kabura zadní výklopné dveře tvořené dvěma skleněnými panely, přičemž horní splývá s linií vozu a ovládá se elektromotorem, podobně jako se zvedají klapky na křídle letadla. Panel, sloužící jako střešní spoiler, zajišťuje větrání interiéru a zvětšuje prostor v oblasti hlavy cestujícího na zadním sedadle. Solární články zabudované v panelu pomáhají regulovat okolní teplotu a dobíjejí akumulátor vozu. Větší ze skleněných panelů, tvořící zadní výklopné dveře, je opatřen závěsy upevněnými na bocích, což usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru.
Protože ve vozech zpravidla cestuje jedna nebo dvě osoby, a málokdy jsou obsazena všechna sedadla, vytvořila Mazda uspořádání 3+1 namísto obvyklého 2+2. Na straně řidiče jsou pouze jedny dveře pro vstup do kokpitu a na zadní sklopné sedadlo. Na straně spolujezdce jsou pak dvoje. Eliminace odkládací schránky a zmenšení palubní desky umožnily posunout přední sedadlo o šest palců před pozici sedadla řidiče. Naopak druhý spolujezdec, sedící v tandemu za pravým sedadlem, si užívá luxusního prostoru.
Kabura může být prvním kompaktním kupé, v němž se žádný z cestujících nebude cítit jako při cestování druhou třídou.

Jindřich Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar