Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda prezentuje plány na do budoucna

V rámci strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 představuje ŠKODA AUTO novou identitu značky ŠKODA, která zahrnuje nový design, nové logo a velkou změnu firemní identity. ŠKODA AUTO také zrychluje a rozšiřuje svou elektrickou ofenzívu.

Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Studie VISION 7S nabízí konkrétní pohled na jeden z těchto modelů.


Kromě modelu z kategorie malých vozů jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie VISION 7S s dojezdem více než 600 km a maximálním nabíjecím výkonem 200 kW. Do roku 2030 chce ŠKODA AUTO dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 %. Ve fázi přechodu na e-mobilitu však ŠKODA posiluje také své produktové portfolio vysoce účinných spalovacích motorů a ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů SUPERB a KODIAQ. V roce 2024 bude následovat modernizovaná OCTAVIA.
VISION 7S je první konkrétní ukázkou nového modelu ŠKODA s novým designem. Čistě elektrické SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a řadu Simply Clever prvků. ŠKODA AUTO tak rozšiřuje své produktové portfolio a zákaznickou základnu. Studie na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.


Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila ŠKODA AUTO nový design, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů ŠKODA. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.


Nové logo je prezentováno bez plastické 3D grafiky. ŠKODA AUTO tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. ŠKODA AUTO bude používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.


V oblasti výroby je ŠKODA AUTO silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. ŠKODA AUTO tak využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a například v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Kromě toho jsou zde pro transportní účely využívány také dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO₂ neutrálně již od roku 2020.


Značka ŠKODA se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například ENYAQ iV využívá více než 13 kg recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 %, v případě hliníku dokonce 60 %. Boční okna vozu ENYAQ iV tvoří z 20 % recyklované sklo. V interiéru nabízí ENYAQ iV potahy sedadel vyrobené ze 40 % z přírodní vlny a z 60 % z recyklovaných PET lahví.



Popis Škody Vision 75 přineseme zítra

Škoda 30.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Muzeum Lomnice nad Popelkou
Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2023 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar