Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Vision 7S - největší škodovka ujede přes 600 km

Sedmimístnou studií VISION 7S dává ŠKODA AUTO poprvé konkrétně nahlédnout do nového designu značky Škod, který se vyznačuje robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Baterie s kapacitou 89 kWh umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Nový design se prezentuje maskou Tech-Deck Face na přídi, robustní spodní částí karoserie a aerodynamickými liniemi střechy, které zaručují nízkou spotřebu. Prodloužený prostor pro cestující na první pohled naznačuje velkorysou nabídku místa v interiéru.
Nově navržený nápis Škod nahrazuje logo. Doplňuje jej nová ambientní světelná lišta, která se táhne podél horního okraje přídě po celé šíři vozidla a vytváří světelný efekt. Takzvaná maska Tech-Deck Face napodobuje moderním způsobem známou masku chladiče vozů Škod. Navzdory podobné linii je maska Tech-Deck Face výrazně plošší a širší než dosavadní maska chladiče. Žebra jsou nahrazena tmavým sklem, které zakrývá senzory vozu.


Úzké přední světlomety zasahují hluboko do boků a jsou uspořádány ve dvou řadách nad sebou. Světlomety mají design ve tvaru písmene T. Světla pro denní svícení zasahují až k blatníkům a tvoří ostře ohraničenou horní linii písmene T, což opticky vymezuje příď vozu. Tvar písmene T mají také LED zadní světla.


Velmi výrazným prvkem jsou robustní přední a zadní nárazníky, vyrobené z odolných recyklovaných kusů starých pneumatik. Stejný materiál byl použit i na obložení podběhů kol a vytváří tak robustní vizuální akcent. V předním nárazníku se nachází sedm vertikálně uspořádaných otvorů pro přívod vzduchu, kterými je vzduch veden k chladiči a brzdám. V zadním nárazníku je devět vertikálních výdechů vzduchu. Uprostřed předního a zadního nárazníku je umístěn ovládací prvek lakovaný v zářivě oranžové barvě. Lze jej vytáhnout jako háček a v případě potřeby zvenčí bezpečně přerušit tok vysokonapěťového proudu ve voze.



Vysoká pozice Tornado linie odděluje robustní spodní část karoserie od bočních oken a zdůrazňuje mohutnou výraznou boční linku. Pod ní se nachází rozšířené, výrazné čtvercové podběhy kol. Kola mají průměr 22" a aerodynamické ráfky jsou téměř uzavřené. Mezi podběhy kol, nad bočními prahy, jsou otvory pro výdech vzduchu, jež mají krycí mřížky. Slouží i jako stupátko pro nastupování do portálových dveří s protisměrným otevíráním. Těmito mřížkami je ven odváděn teplý vzduch vznikající při chlazení vysokonapěťové baterie. Plochá linie střechy se dozadu mírně svažuje a přechází do výrazného střešního spoileru. Výrazným prvkem je trojúhelníkový D sloupek zasahující do zadní části vozuMatná metalická barva v světlém odstínu zelená Explorer podtrhuje minimalistický vzhled studie. Jedná se tak o první vůz Škoda s matnou barvou karoserie.



Pozn. Bohužel více technických údajů zatím zveřejněno nebylo.



Škoda 31.8.2022


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Muzeum Lomnice nad Popelkou
Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2023 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar