Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Vision 7S - největší škodovka ujede přes 600 km

Sedmimístnou studií VISION 7S dává ŠKODA AUTO poprvé konkrétně nahlédnout do nového designu značky Škod, který se vyznačuje robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Baterie s kapacitou 89 kWh umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Nový design se prezentuje maskou Tech-Deck Face na přídi, robustní spodní částí karoserie a aerodynamickými liniemi střechy, které zaručují nízkou spotřebu. Prodloužený prostor pro cestující na první pohled naznačuje velkorysou nabídku místa v interiéru.
Nově navržený nápis Škod nahrazuje logo. Doplňuje jej nová ambientní světelná lišta, která se táhne podél horního okraje přídě po celé šíři vozidla a vytváří světelný efekt. Takzvaná maska Tech-Deck Face napodobuje moderním způsobem známou masku chladiče vozů Škod. Navzdory podobné linii je maska Tech-Deck Face výrazně plošší a širší než dosavadní maska chladiče. Žebra jsou nahrazena tmavým sklem, které zakrývá senzory vozu.


Úzké přední světlomety zasahují hluboko do boků a jsou uspořádány ve dvou řadách nad sebou. Světlomety mají design ve tvaru písmene T. Světla pro denní svícení zasahují až k blatníkům a tvoří ostře ohraničenou horní linii písmene T, což opticky vymezuje příď vozu. Tvar písmene T mají také LED zadní světla.


Velmi výrazným prvkem jsou robustní přední a zadní nárazníky, vyrobené z odolných recyklovaných kusů starých pneumatik. Stejný materiál byl použit i na obložení podběhů kol a vytváří tak robustní vizuální akcent. V předním nárazníku se nachází sedm vertikálně uspořádaných otvorů pro přívod vzduchu, kterými je vzduch veden k chladiči a brzdám. V zadním nárazníku je devět vertikálních výdechů vzduchu. Uprostřed předního a zadního nárazníku je umístěn ovládací prvek lakovaný v zářivě oranžové barvě. Lze jej vytáhnout jako háček a v případě potřeby zvenčí bezpečně přerušit tok vysokonapěťového proudu ve voze.



Vysoká pozice Tornado linie odděluje robustní spodní část karoserie od bočních oken a zdůrazňuje mohutnou výraznou boční linku. Pod ní se nachází rozšířené, výrazné čtvercové podběhy kol. Kola mají průměr 22" a aerodynamické ráfky jsou téměř uzavřené. Mezi podběhy kol, nad bočními prahy, jsou otvory pro výdech vzduchu, jež mají krycí mřížky. Slouží i jako stupátko pro nastupování do portálových dveří s protisměrným otevíráním. Těmito mřížkami je ven odváděn teplý vzduch vznikající při chlazení vysokonapěťové baterie. Plochá linie střechy se dozadu mírně svažuje a přechází do výrazného střešního spoileru. Výrazným prvkem je trojúhelníkový D sloupek zasahující do zadní části vozuMatná metalická barva v světlém odstínu zelená Explorer podtrhuje minimalistický vzhled studie. Jedná se tak o první vůz Škoda s matnou barvou karoserie.



Pozn. Bohužel více technických údajů zatím zveřejněno nebylo.



Škoda 31.8.2022


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar