Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA VisionS je středem zájmu autosalonu v Ženevě

V příštích letech bude mladoboleslavská automobilka postupně rozšiřovat svou nabídku v segmentu SUV. Studie ŠKODA VisionS napovídá, jak bude vypadat vůz kategorie SUV značky ŠKODA, který bude větší než Yeti a který bude představen na autosalonu v Paříži.

S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je ŠKODA VisionS na silnici nepřehlédnutelná. Automobil postavený na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen je prvním vozem značky ŠKODA se šesti sedadly ve třech řadách. Velkorysý komfort na palubě je k dispozici pro řidiče i dalších pět cestujících. Na prvních dvou řadách sedadel najde dostatek místa čtveřice dospělých. Třetí řada je koncipovaná pro dvě další osoby.

Zavazadlový prostor pojme v závislosti na poloze sedadel až 460 l. Díky rovné podlaze, nízké nákladové hraně a vysoce otevíratelným pátým dveřím lze do vozu pohodlně nakládat zavazadla.

Příď se vyznačuje širokou lichoběžníkovou maskou chladiče se svislými lamelami a čtyřmi plochými, klínovitými a vysoko umístěnými světlomety – jejich technologie LED bude´v dohledné době zavedena do sériové výroby. V každém z obou horních světlometů jsou čtyři světelné jednotky pro dálkové a tlumené světlo. Hlavní světlomet doplňuje signatura světel pro denní svícení, dolní světlo

funguje jako mlhové. Světlomety, logo značky a svislé lamely v masce chladiče se
vyznačují krystalickými prvky, které svým vzhledem odkazují na umění českých sklářů.
Klesající linie střechy přechází ve výrazně tvarovanou záď, která dodává studii VisionS dynamiku. Dlouhý rozvor se významně podílí na prostornosti interiéru. Záď studie je expresivně tvarovaná. Díky mohutnému vloženému difuzoru, v němž se nachází i eliptické koncovky výfuků, zaujme vůz sebejistým postojem na silnici. Sklo pátých dveří stíněné dlouhým spojlerem je sportovně nízké, přesto neomezuje výhled dozadu.



Interiér: Vzdušný a přehledný

Novinkou je druhý displej na přístrojové desce, která je uspořádaná tak, aby vyhovovala jak řidiči, tak spolujezdci. Výraznými geometrickými prvky jsou dva velké ploché displeje s úhlopříčkou 16 palců. Displeje lemují vertikální výdechy klimatizace. Zcela v souladu se Simply Clever přístupem pracuje ŠKODA AUTO intenzivně na praktických prvcích výbavy pro budoucí uplatnění v sériové výrobě. První předzvěstí toho, jak by tato řešení v budoucnosti mohla vypadat, najdeme ve studii ŠKODA VisionS.
Všichni členové posádky mají k dispozici vlastní displej, který mohou jednoduše obsluhovat. Informace jsou pro posádku idividualizovány a dostávají se k nim přes nabídku infotainment systému. V příštích letech zavede značka ŠKODA do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje. Souběžně mladoboleslavská automobilka pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.

Na středové konzoli se nachází třetí displej, cestující ve druhé a třetí řadě sedadel mají k dispozici displeje v hlavových opěrkách. V každých dveřích je integrován jeden Phonebox. Zde se chytré telefony pasažérů indukčně nabíjejí, zatímco lze osobní nastavení, data a informace z telefonů procházet na vlastním displeji.



ŠKODA VisionS plug-in hybrid


V budoucnosti se má v nabídce objevit plug-in hybrid, nedlouho po něm má následovat čistě elektrický pohon. Pohled do zákulisí elektrické budoucnosti mladoboleslavské automobilky umožňuje ŠKODA VisionS už dnes: studie akceleruje se systémovým výkonem 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km se spokojí s 1,9 l benzinu. Čistě na elektrický pohon ujede až 50 km, při kombinaci obou pohonů až 1 000 km na jedno natankování/nabití.

Jako spalovací motor slouží agregát 1,4 TSI s výkonen 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm. Kooperuje s elektromotorem o výkonu 40 kW s maximálním točivým momentem 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG a pohání přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW a točivém momentu 270 Nm. Ten pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení předních a zadních kol.

Řidič může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus. Režim E-Mode znamená elektrický pohon, při kterém se přenáší hnací moment pouze na zadní nápravu. V hybridním režimu spolupracují pohonné jednotky několika způsoby v závislosti na aktuálních potřebách. Pokud je žádoucí rekuperace energie, funguje elektromotor v převodovce jako generátor. Při silné akceleraci v režimu Hybrid Sport Mode spolupracuje motor 1,4 TSI s předním i zadním elektromotorem. Podobně systém funguje, když bude managementem požadován přechod na pohon všech kol. V tomto případě vůz využije spalovací motor vpředu a elektromotor vzadu, například na hladkém povrchu nebo v terénu. V režimu Charge se baterie dobíjí, k tomu se využívá elektromotor v převodovce. Dobíjení je možné jak za jízdy, tak po zastavení.

V prostoru před zadní nápravou, chráněny před nárazem, jsou uloženy kapalinou
chlazené Li-Ion akumulátory s kapacitou 12,4 kWh. Přispívají k příznivému rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu a ke snížení těžiště. Stacioární nabíjení se provádí ze zásuvky elektrické sítě. Pro budoucí sériové nasazení pracuje mladoboleslavská automobilka také na bezkontaktním indukčním nabíjení. V takovém případě se přenáší energie z elektrické sítě do vozu prostřednictvím nabíjecí podlahové desky.

ŠKODA VisionS zaujme stabilní jízdou vyznačující se vysokou dynamikou a poradí si také v lehkém terénu. Pneumatiky o rozměru 275/40 mají průměr 21 palců. Mnoho dílů přední nápravy typu MacPherson je vyrobeno z hliníku. Moderně konstruovaná čtyřprvková zadní náprava pohlcuje síly působící v podélném i příčném směru. Řízení s progresivním účinkem je se zvětšujícím se natočením volantu strmější.

Adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC) řídí práci tlumičů – pomocí tohoto systému může řidič regulovat charakteristiku tlumičů v režimech Normal, Comfort a Sport.


Škoda 8.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar