Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT IBE - sportovní kupé na proud

S konceptem SEAT IBE představují Španělé vlastní vizi malého sportovního kupé pro městskou dopravu blízké budoucnosti. První verze konceptu SEAT IBE byla vystavena letos v Ženevě a od té doby prošel design, technika a interiér dalším vývojem.

Zdrojem potěšení z jízdy s nulovými emisemi je elektromotor o výkonu 75 kW. Na kultivovaných jízdních vlastnostech se podílí také inteligentní konstrukce karoserie z různých materiálů, která snižuje hmotnost vozidla.
SEAT IBE kombinuje dynamický design a kompaktní sportovní charakter s mimořádnou úrovní praktické využitelnosti.
S délkou 3,83 m je o 20 cm kratší než Ibiza, ale přesto má proporce klasického sportovního vozu díky neobvyklé šířce 1,77 m a malé výšce pouhých 1,23 metru.
Elektromotor je společně s výkonovou elektronikou uložen v přídi vozidla. Kompaktní rozměry umožnily vytvořit extrémně nízkou a dynamicky tvarovanou kapotu. Akumulátory Li-Ion jsou vzadu. Díky kompaktní zadní nápravě s nezávislým zavěšením kol bylo možné jednotku pro ukládání elektrické energie zabudovat pod podlahu zavazadlového prostoru. Elektromotor má výkon 75 kW a točivý moment 200 N.m. Městský sprint z 0 na 50 km/h trvá 3,6 s, během 6,6 s dosáhne IBE rychlosti 80 km/h a během 9,7 s jede rychlostí 100 km/h. Tyto hodnoty nejsou jen funkcí příznivé momentové charakteristiky elektromotoru při rozjezdu, ale i nízké hmotnosti konceptu, který váží jen 1100 kg. Hodnota trvalého výkonu je omezena na 50 kW a nejvyšší rychlost omezena na 160 km/h. Kapacita akumulátoru 18 kWh umožňuje dojezd na jedno nabití cca 130 km.
Řidič může používat bezdrátovou aplikaci pro připojení svého smartphonu k IBE a provádět online kontroly systémů vozidla včetně akumulátoru a displeje palubního počítače.
Dvě osoby mají k dispozici obrovský vnitřní prostor a dostatek místa na zadních sedadlech umožňuje vyrážet na příležitostné výlety i ve čtyřech.
Veškeré prvky interiéru jsou velmi minimalistické ve prospěch využitelného prostoru a také hmotnosti. Jako příklad mohou posloužit výrazně tvarovaná sportovní sedadla, jejichž lehká konstrukce z plastu je tenká, zatímco inovativní pěnové polstrování zaručuje komfort sezení.
Velký informační displej před řidičem poskytuje provozní informace jako rychlost jízdy a stav nabití akumulátoru a umožňuje přístup a ovládání funkcí prostřednictvím osobního přístroje/smartphonu uživatele. Většina funkcí na displeji je přístupná prostřednictvím touchpadů na ramenech volantu. Také další ovládací prvky byly zredukovány na minimum. Po stranách displeje se nacházejí nepřímé vývody vzduchu a dva ovládací panely, jimž jsou přiřazeny funkce osvětlení a klimatizace. Jejich podoba je stejně minimalistická jako u ovládacích prvků jízdních režimů umístěných na středové konzole. Díky elektrickému pohonu jsou tlačítka P, R, N a D více než postačující. Tři další tlačítka ovládají elektrickou parkovací brzdu, funkci AutoHold a funkci E, která aktivuje režim pro hospodárnou jízdu.
Technické centrum SEAT zároveň vyvíjí vozidlo s plně elektrickým pohonem a koncept SEAT IBE slouží jako sonda do nové vzrušující budoucnosti. IBE značí zároveň zahájení speciálního projektu na podporu a rozvoj elektrické mobility ve Španělsku.

JL, 4.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar