Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Altea Freetrack jako offroad

Španělská automobilka SEAT už několikrát dokázala překvapit veřejnost koncepční studií, která poodhaluje design připravovaných modelů. Tentokrát modelem Altea Freetrack, určeným pro jízdu na silnici i mimo ni.

SEAT Altea Freetrack není jen stylistickým cvičením Technického centra v Martorellu, ale slouží jako ukázka stylistických a technologických inovací modelu Altea.
Prototyp působí agresivním vzhledem, který dokonale ladí se sportovními a dynamickými liniemi. Každý detail interiéru vyzařuje atmosféru luxusu. Zásluhou zvýšené světlosti o 185 mm (oproti modelu Altea XL) na 310 mm exceluje Altea Freetrack výbornými nájezdovými úhly vpředu (26º) i vzadu (29º) i přechodovým úhlem 23º. Pohon všech čtyř kol dodává prototypu schopnosti pravého offroadu.
Prototyp je vrcholem vývoje koncepce Multi Driving Concept (MDC) značky SEAT, která se poprvé objevila ve studii Salsa před čtyřmi lety. Další zdokonalení přinesla Salsa Emoción, přičemž oba koncepty nalezly konkrétní uplatnění v nové generaci modelů SEAT. Použití koncepce MDC vytvořilo z prototypu Altea Freetrack model nabízející neobyčejnou prostornost a úložnou kapacitu rodinného vozidla, technologii a příslušenství čistokrevné „čtyřkolky“ a výkon poskytované sportovním vozem.
Design je inspirován stylem modelu Altea XL, ovšem individualizován modifikacemi nutných k tomu, aby se výkonnost přizpůsobila nástrahám terénu.Impozantní kola 8Jx19 s pneumatikami 255/50 si vyžádala zvětšení šířky karosérie o 60 mm na 1867 mm.
Výrazný přední ochranný rám nenechává pochyby o robustním temperamentu, stejně působí i plastové ochranné kryty s hliníkovými vložkami, chránící karoserii před kameny a překážkami.
Příď zdobí výrazný exkluzivní nárazník se vstupními otvory vzduchu opatřenými hexagonální mřížkou, jako nového stylistického prvku. V jejich ploše jsou integrovány dva mlhové LED světlomety s hliníkovými plášti. Bi-xenonové světlomety s technologií AFS indikují číslici 4, čímž zvýrazňují offroadový charakter vozu.
Na zádi upoutá rezervní kolo, zapuštěné do zadní stěny vozu a ukryté v plastovém krytu. Do zavazadlového prostoru se vstupuje po odklopení hliníkového držáku rezervního kola.
Nepřehlédnutelným designérským prvkem jsou plastové ochranné kryty spodní části dveří a odpovídající ochranné lemy podběhů kol, poskytující prototypu nezpochybnitelný charakter pravého 4x4. Zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami nejsou připevněny na sloupcích, ale na dveřích vozu.
Prototyp má poskytnout požitek z výletů do přírody spojený se schopností zdolávat terény, které jsou pro většinu vozů nesjízdné. Model je vybaven panoramatickou zatmavenou střechou, poskytující maximální výhled a zároveň chránící interiér před přemírou slunečního záření a přehřátím.
Poslední prvek designu, který nelze vynechat, je barva studie, vyvedená v exkluzivní matové optice, vyvinuté speciálně pro tento prototyp.
Robustnost podvozku i exteriéru výrazně kontrastují s interiérem, který má podpořit maximální požitek ze všech předností vozu. Kožené čalounění ve dvou odstínech hnědé barvy dodává atmosféru elegance a kvality, kterou ještě umocňuje luxus již zmíněné panoramatické střechy. Robustní vzezření exteriéru se odráží v individuálních sportovních skořepinových sedadlech v konfiguraci 2+2.
Designéři věnovali pozornost také návrhu i materiálu přístrojové desky, jejíž plocha je před řidičem potažena tmavohnědou kůží, zatímco kryt dvou kruhových přístrojů je bílý. Stejné odstíny jsou použity i na potahu exkluzivně tvarovaného volantu, u něhož ke hnědé a bílé barvě přistupuje ještě hliníkově stříbrná.
Pozornost upoutá středová konzola se dvěma displeji, přičemž jízdní informace, včetně dat potřebných pro terénní jízdu, jsou soustředěny v horní části a informace o klimatizace se zobrazují dole. Zavazadelník je vybaven důmyslným zařízením proti posouvání nákladu: uložené předměty udržuje na místě přesuvná přepážka upevněná na vodicím lanku.
Prototyp Altea Freetrack je vybaven stejnou pohonnou jednotkou jako SEAT León Cupra – benzinovým 2.0 TFSI o výkonu 240 k, který je na všechna čtyři kola přenášen prostřednictvím spojky Haldex. Svou konstrukcí představuje dokonalé řešení pro každého řidiče, který chce překonávat nejnáročnější nástrahy obtížného terénu, ale zároveň vyžaduje vysoce výkonný vůz pro jízdu na silnici.

Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec TFSI
Objem: 1984 cm³
Výkon: 177 kW(240 k) při 5700-6300/min
Toč.moment: 300 N.m při 2200-5500/min
Rychlost: 231 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,3 s
Kombin.spotřeba: 9,1 l/100 km
Rozměry: 4665 x 1967 x 1766 mm
Rozvor: 2681 mm
Rozchod kol: 1568/1590 mm
Světlost: 310 mm
Poh.hmotnost: 1597 kg

Jindřich Lasík, 12.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar