Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault ZOE Z.E. - koncept bez emisí

Univerzální Zoe Z.E. Concept s kompaktními rozměry je stvořený pro každodenní používání a nabízí nový pohled na mobilitu. Je příkladem vozidla s výhradně elektrickým pohonem a atraktivními liniemi. Jeho technologie prodlužují dojezd a zpříjemňují pobyt.

Zoe Z.E. Concept využívá poslední technologie z oblasti elektromobilů a je důkazem, že může mít vozidlo s nulovými emisemi dynamický, ušlechtilý a atraktivní, který vyzařuje radost z řízení. Aerodynamika je jedním ze základních kritérií výkonu vozidel s nulovými emisemi. S délkou 4,10 m a elektrickým pohonem o výkonu 54 kW a točivém momentu 226 Nm si můžeme snadno představit, jak snadno a bezhlučně proplouvá aglomeracemi. Jeho velká 21“ kola a masivní obvod karosérie umožňují představit si pohodlnou přepravu čtyř cestujících i v mimoměstském prostředí.
V zadní části posiluje aerodynamiku zasunovatelné přítlačné křídlo, které se rozvine 90 km/h a s LED slouží zároveň jako brzdové světlo stejně jako světlo v anténě na výběžku střechy.
Střecha byla navržena jako ochranná membrána, která chrání před chladem i horkem a optimalizuje účinnost klimatizace rekuperací energie prostřednictvím voštinových fotovoltaických článků. Přední a zadní chrániče z polyuretanového gelu zakrývají světla s LED s nízkou spotřebou přičemž jimi prostupuje jejich namodralé světlo. Tato „druhá kůže“ chrání citlivé prvky při drobných nárazech běžných v městském provozu. Lapače vzduchu na bocích přivádějí vzduch potřebný k chlazení akumulátorů. Vzduch opět vychází dvěma velkými difuzory mezi nimiž můžeme vidět profilované a kapotované rameno odpružení. Pohled za vozidlo zajišťují dvě kamery s nízkou spotřebou, které odesílají obraz na vnitřní středové zpětné zrcátko čímž řidiči zajišťují dokonalý výhled bez mrtvého úhlu. Vertikální otevírání dveří vpředu a výklopné vzadu je pozvánkou do interiéru vozidla. Originální a důmyslné otevírání zadních dveří, které slouží jako víko zavazadlového prostoru umožňuje boční přístup k zavazadelníku, například z chodníku.
Přední sedáky mají tvar asymetrického válce. Opěradla jsou zavěšena na stropu vozidla. Zadní sedadla lze složit pro zvětšení objemu zavazadlového prostoru.
Palubní deska se podílí na celkovém vnímání vytříbeného designu . Je pokryta inteligentní membránou s minerálním vzhledem a s dotykovými ovladači. Panoramatický TFT displej je umístěn ve skleněné bublině. Jedná se o informační centrum a zajišťuje funkce navigačního systému, ukazatele nabití a rezervního množství energie a taktéž umožňuje volbu barvy ambientního osvětlení interiéru. Barva může být zvolena automaticky díky snímači v sedadle, který přizpůsobí odstín ambientního osvětlení barvě oblečení řidiče.
Informace jsou animovány postavičkou („avatarem“), která se zobrazuje na TFT displeji a je pomocí malých zpráv prostředníkem mezi řidičem a technologiemi. Postavu lze přizpůsobit (muž, žena, postavy ke stažení z internetu), informuje o dopravní situaci, trase, sděluje dojezdovou vzdálenost a navrhuje dobití vozidla například upozorněním na stanice ve které lze vyměnit akumulátor.
Rozsah klimatizace je širší než obyčejné řízení teploty. Zasahuje ve prospěch pohodlí zákazníků díky inovativnímu systému s třemi funkcemi:

Zvlhčování. Oproti efektu běžné klimatizace, která vzduch vysušuje, rozprašovače umístěné na obou krajích palubní desky šíří aktivní substanci. Zvlhčují pokožku a přináší pocit dokonalé pohody.
Detox. Snímač toxických látek dbá na kvalitu vzduchu případným uzavřením přívodu vzduchu do kabiny. Navíc kabinové filtry, kromě zachycování škodlivých látek, šíří substance, které pečují o pokožku.
Osvěžovač. Elektrický systém šíří vonné oleje různého typu: antistresové pro návrat ze zaměstnání nebo naopak vzpružující pro řízení v noci.

Tři možností dobíjení:
Standardní dobíjení: za 4 až 8 h prostřednictvím dobíjecí zásuvky umístěné vně vozidla
Rychlé dobíjení: za 20 min prostřednictvím stejné zásuvky na specifických pinech
Exkluzivní systém „Quickdrop“ nebo rychlá výměna akumulátoru: za 3 minuty ve specializované stanici


Základní technické údaje

Motor: elektrický
Převodovka: přímý převod s reduktorem a reverzním spínačem dopředu/dozadu
Výkon 70 kW/95 k
Točivý moment: 225 Nm
Akumulátor: lithium-iontový
Rychlost: 140 km/h
Dojezd:160 km
Rozměry: 4100 x 1840 x 1516 mm
Rozvor: 2605 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1626/1626 mm
Pohotovostní hmotnost: 1400 kg
Zav.prostor: 150/500 l


JL, 18.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar