Renault Twizzy - kompaktní a praktický
Koncept Twizzy Z.E. Concept je inovativním řešením mobility pro městské prostředí. Podvozek se čtyřmi koly nabízí dvěma cestujícím sedícím za sebou možnost přepravy vozidlem s výhradně elektrickým pohonem a nulovými emisemi.
Twizzy Z.E. Concept je kompaktní a praktický vůz, který odpovídá nárokům na provoz ve městě. S poloměrem otáčení pouze 3 metry a stopou jen o trochu širší než u skútru nemá problém se zaparkováním. Snadná ovladatelnost mu umožňuje pohyb v hustém provozu, přičemž díky čtyřem kolům a nízko uloženému těžišti je velmi stabilní.
V interiéru lze nalézt vše pro usnadnění řízení. Kontrolky jsou umístěny ve spodní části předního skla v úrovni očí a seskupeny v různých buňkách pro snadnější orientaci. Kvůli snadnému nastupování pro spolujezdce je opěradlo sedadla připevněné ke stropu vozidla, což umožňuje vyklopení sedáku. Vzadu se sedadlo přizpůsobí rozměrům cestujícího. Sedák lze obrátit, čímž se zvýší výška sezení a zlepší výhled pro děti. Základní objem zavazadlového prostoru 50 litrů pod zadním sedadlem se po přestavení do dětské polohy zvýší o 10 litrů.
Jeho karosérie (délka2303 mm, šířka 1132 mm, výška 1476 mm, rozvor 1695 mm) chrání posádku před nepřízní počasí, zároveň zvyšuje viditelnost v provozu a tvoří i bezpečnostní buňku. Demoformovatelný skelet chrání cestující v případě čelního nárazu a výztužné tyče na bocích vozidla zase v případě bočního nárazu. Zádržný systém se skládá ze čtyřbodového pásu vpředu, tříbodového vzadu, airbagu řidiče a dvou bočních airbagů.
Na rozdíl od klasických vozidel není kryt kola sférický. Chrániče v barvě karosérie, které zakrývají celé pneumatiky jsou osmihranné. Spolu s perleťově bílými a modrými ozdobnými kryty vytvářejí ladný celek. Natáčení kol není viditelné, postřehnout lze pouze otáčení ozdobných krytů.
Přední a zadní část je vybavena šestibokým displejem z LED, který řidiči umožňuje komunikovat se svým okolím. Tyto diody slouží jako přední a zadní světlomety. Též mohou zobrazit „smajlíky“, jejichž výraz se mění podle v závislosti na sdělení, které chce řidič svému okolí vyslat.
Díky prosklené ploše je interiér velmi prosvětlený. Ukazatel dojezdové vzdálenosti je snadno pochopitelný. Je poeticky znázorněn lotosovým květem položeným na palubní desce: jeho okvětní lístky se zavírají v závislosti na snižování dojezdové vzdálenosti.
Vůz pohání elektromotor o výkonu 15 kW (20 k) a s točivým momentem 70 Nm spojuje komfort a pružnost ve všech otáčkách. Nabízí zrychlení porovnatelné s jednostopými vozidly s objemem 125 cm³. Zajišťuje energické rozjezdy a akcelerační pružnost při manévrech v husté dopravě. Srychlostí 75 km/h je vhodný pro použití v příměstských zónách.
Jeho otevřená karosérie nepotřebuje topení ani klimatizaci, tedy funkce s vysokou energetickou náročností. Tyto koncepční volby spolu s nízkou hmotností vozidla (420 kg včetně akumulátorů) zajišťují dojezd až 100 km.
Akumulátory umístěné po oběma sedadly jsou typu Li-Ion. Jejich dobíjení se provádí kabelem na navíječi pod logem Renault na předním čele. Kabel se připojuje do běžné zásuvky 220V s jištěním 10A nebo 16A a umožňuje dobití akumulátorů za 3 a půl hodiny.
Twizzy Z.E. Concept je předvojem vozidel s výhradně elektrickým pohonem, které bude od roku 2011 nabízet společnost Renault.
JL, 14.10.2009
V interiéru lze nalézt vše pro usnadnění řízení. Kontrolky jsou umístěny ve spodní části předního skla v úrovni očí a seskupeny v různých buňkách pro snadnější orientaci. Kvůli snadnému nastupování pro spolujezdce je opěradlo sedadla připevněné ke stropu vozidla, což umožňuje vyklopení sedáku. Vzadu se sedadlo přizpůsobí rozměrům cestujícího. Sedák lze obrátit, čímž se zvýší výška sezení a zlepší výhled pro děti. Základní objem zavazadlového prostoru 50 litrů pod zadním sedadlem se po přestavení do dětské polohy zvýší o 10 litrů.
Jeho karosérie (délka2303 mm, šířka 1132 mm, výška 1476 mm, rozvor 1695 mm) chrání posádku před nepřízní počasí, zároveň zvyšuje viditelnost v provozu a tvoří i bezpečnostní buňku. Demoformovatelný skelet chrání cestující v případě čelního nárazu a výztužné tyče na bocích vozidla zase v případě bočního nárazu. Zádržný systém se skládá ze čtyřbodového pásu vpředu, tříbodového vzadu, airbagu řidiče a dvou bočních airbagů.
Na rozdíl od klasických vozidel není kryt kola sférický. Chrániče v barvě karosérie, které zakrývají celé pneumatiky jsou osmihranné. Spolu s perleťově bílými a modrými ozdobnými kryty vytvářejí ladný celek. Natáčení kol není viditelné, postřehnout lze pouze otáčení ozdobných krytů.
Přední a zadní část je vybavena šestibokým displejem z LED, který řidiči umožňuje komunikovat se svým okolím. Tyto diody slouží jako přední a zadní světlomety. Též mohou zobrazit „smajlíky“, jejichž výraz se mění podle v závislosti na sdělení, které chce řidič svému okolí vyslat.
Díky prosklené ploše je interiér velmi prosvětlený. Ukazatel dojezdové vzdálenosti je snadno pochopitelný. Je poeticky znázorněn lotosovým květem položeným na palubní desce: jeho okvětní lístky se zavírají v závislosti na snižování dojezdové vzdálenosti.
Vůz pohání elektromotor o výkonu 15 kW (20 k) a s točivým momentem 70 Nm spojuje komfort a pružnost ve všech otáčkách. Nabízí zrychlení porovnatelné s jednostopými vozidly s objemem 125 cm³. Zajišťuje energické rozjezdy a akcelerační pružnost při manévrech v husté dopravě. Srychlostí 75 km/h je vhodný pro použití v příměstských zónách.
Jeho otevřená karosérie nepotřebuje topení ani klimatizaci, tedy funkce s vysokou energetickou náročností. Tyto koncepční volby spolu s nízkou hmotností vozidla (420 kg včetně akumulátorů) zajišťují dojezd až 100 km.
Akumulátory umístěné po oběma sedadly jsou typu Li-Ion. Jejich dobíjení se provádí kabelem na navíječi pod logem Renault na předním čele. Kabel se připojuje do běžné zásuvky 220V s jištěním 10A nebo 16A a umožňuje dobití akumulátorů za 3 a půl hodiny.
Twizzy Z.E. Concept je předvojem vozidel s výhradně elektrickým pohonem, které bude od roku 2011 nabízet společnost Renault.
JL, 14.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













