Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Ondelios - vize o luxusním crossoveru

Pařížský autosalon byl svědkem odhalení konceptu Ondelios z nejvyšší modelové řady Renault, navržený pro milovníky cestování na dlouhé vzdálenosti. Vyznačuje se komfortem a elegancí. Jasnou ilustrací vize je éterický design vozidla, uspořádání interiéru a hybridní pohonná jednotka.

Ondelios dlouhý 4805 mm, široký 1998 mm a vysoký a 1605 mm čerpal inspiraci ze světa leteckého designu, aby bylo dosaženo nízkého odporu vzduchu (Cd 0,29). Pyšní elegantními a plynulými liniemi, které budí dojem, že se vznáší nad zemí.
Mřížka s hliníkovým povrchem lemují světlometů, které také naznačují plynulý pohyb, zatímco výkonné světlomety LED jsou efektivnější. Dalším prvkem aerodynamického designu jsou koncové svítilny ve tvaru bumerangu. Jsou vestavěna do karoserie a lemována vzduchovými extraktory, regulující proudění vzduchu od podběhů kol. Prosklená střecha zdůrazňuje vzdušný vzhled vozidla, strmě se svažující čelní okno, které dále pokračuje kapotou, zdůrazňuje éterický vzhled.
Výklopné boční dveře, z velké části prosklené, přispívají k eleganci, se vyklápějí ven a nahoru, zatímco pro snazší nastupování se vyklápějí i prahy.
Tmavě modrá barva karoserie ladí s tónovanými skly, takže vozidlo vypadá, jako by bylo vyrobeno z jednoho kusu materiálu. Vůz používá sedmipaprsková 23“ kola z hliníkové slitiny, která přispívají k jeho charakteristickému designu. Náboje ve tvaru spirály odvádějí vzduch z boků vozidla, aby se předešlo turbulencím. Spolupracují s brzdovými kotouči na straně ráfku, aby se zajistilo efektivní sání vzduchu.
Elegantní pneumatiky s velkým průměrem 255/45 Michelin Pilot Sport zajišťují výjimečnou výkonnost s ohledem na přenos výkonu. Na běhounu jsou efektivní aktivní odtokové kanálky, které spolu se širokou obvodovou drážkou, pomáhající odvádět vodu, posilují image špičkových pneumatik.
Interiér je navržen tak, aby se využil celkový dostupný prostor. Tři řady sedadel, poskytují individuální sezení pro šest osob. Díky konzolovému upevnění vypadají, že se vznášejí, zatímco jejich kinematika připomíná sedadla v letadle. Elektricky ovládaná opěradla se sklápějí do pohodlné polohy, cestující si mohou odsunout nebo přisunout opěrky nohou do požadované polohy. Jejich výška byla zvolena tak, aby spolu cestující mohli pohodlně hovořit.
Na rozdíl od klasických systémů otevírání dveří jsou dveře zavěšeny ve střeše, takže nastupování je snadné. Pro snazší přístup do třetí řady sedadel se druhá řada mírně posune dopředu a sklopí.
Kromě komfortního sezení nabízí kabina vysoce vkusné prostředí. Použité materiály vycházejí ze současného designu interiérů a budí dojem sezení v obývacím pokoji na kolech. Ergonomicky navržené ovládací prvky umožňují uživatelům efektivní a pohodlné používání.
Velkorysý, plynulý a střídmý design široké palubní desky odráží aerodynamický exteriér vozidla, jenž podtrhuje zavěšený objemný úložný prostor, který chrání prosvětlený kryt.
Všichni cestující mají vlastní interaktivní přenosná multimediální zařízení Samsung, která mohou používat pro sdílení dat nebo hraní her pro více hráčů. Reproduktory jsou součástí opěrek hlavy a vícezónový systém HVAC umožňuje cestujícím nastavit si teplotu podle sebe.
Chytré technologie zahrnují mj. celulární telefon Samsung, který také funguje jako hands-free, zámek dveří, rozpoznává řidiče a ukládá všechna jeho osobní nastavení, např. nastavení sedadel. Nakonec vozidlo přidává ještě jeden přátelský prvek ve formě podsvíceného loga, které se rozsvítí, když dojde k rozpoznání řidiče.
Aby byl dodržen závazek, že vozidlo bude pokud možno co nejlehčí, je jeho karoserie vyrobena z uhlíkového kompozitu a prosklené části z polykarbonátu.
Vůz pohání hybridní pohonná jednotka, která kombinuje výkonnější verzi motoru 2.0 dCi o výkonu 205 k (150 kW) s 20kW elektrickými motory vpředu a vzadu. Ty pracují v mírně hybridním režimu, takže v případě potřeby oživují motor. Využívají brzdný systém obnovující energii během brzdění, která se využívá na posílení akcelerace. Přední motor využívá úspornou technologii stop-start.
Elektromotor instalovaný na zadní nápravě pohání zadní kola, když snímače ESP detekují ztrátu trakce, čímž zajišťuje pohon všech kol. Vozidlo je vybaveno lithium-ionovou baterií, která může dodávat elektrickou energii až 4 kW/h.
S točivým momentem 450 Nm mezi 1700 a 3800/min a sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy.
Ondelios je crossover na dlouhé vzdálenosti, který se narodil pro jízdu po otevřených silnicích. Je jasné, že péče o cestující a životní prostředí je mu zcela vlastní. Jde o koncept, ilustrující vizi Renaultu o luxusním vozidle blízké budoucnosti.


JL, 23.10.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar