Renault Laguna Coupé Concept - 4RD a V6 dCi
Na autosalonu IAA proběhla také premiéra konceptu Laguna Coupé, symbolizující vizi Renaultu pro sportovní a cestovní kupé vyšší třídy. Úspěšně snoubí technologii a eleganci, výkon a radost z řízení v atraktivním prostředí.
Hlavní linie jsou příbuzné s konceptem Fluence (2004), jod níž se odlišuje ladnou závodní siluetou s dlouhou kapotou a velice krátkým převisem zadní části. Charakteristická linie podřízena aerodynamice začíná pod maskou chladiče a stejně jako proud vzduchu stoupá výrazně na boční části a elegantně zvýrazňuje blatníky. Robustní, nízko posazená maska chladiče z hliníku skrývá velkoryse pojatou mechanickou část vozu. Tento vjem výkonu posiluje dlouhá kapota se středovým zlomem podle coupé Grand Tourisme.
Světlomety na bázi světelných diod (LED) se objevily poprvé na konceptu Nepta (2006). Použitá technologie spočívá na principu odrazu a šíření světla. Světelný svazek vydávaný světlomety se odráží přes průhledný prvek ve formě krystalů. Kvalita a rozptýlení světla se přizpůsobuje různým jízdním podmínkám. Mlhovky, rovněž na principu LED dobře zapadají do přední dynamické části.
Zadní svítilny, jakoby vložená do kazety tvořené karosérií, jsou zpracována jako technické šperky, orámována hlavní linií, stoupající do středu a ke střeše. Zároveň rámuje zadní okno, třetí brzdové světlo, umístěné ve vnitřním prostoru, tlumeně vyzařuje do interiéru. Pro zachování střídmého a elegantního celku je spodní část osazena vzduchovým difuzorem se dvěma integrovanými koncovkami výfuku.
Bezrámové dveře, vybavené specifickým osvětlením dveřních lišt, lze snadno otevřít a odkrýt pohled do vnitřního prostoru kupé vyšší třídy. Přístrojová deska přebírá nejvýraznější stylistické prvky nové Laguny, pojaté v exkluzivním stylu. Interiér je zasvěcen v plném rozsahu pohodlí. Tvarem originální obrazovka vybíhá ze středu přístrojové desky směrem k výdechům vzduchu, jejichž vzhled je inspirován potrubím jako v letadlech. Mimo informace související s cestou (navigace, rádio, hudba, video a telefon Bluetooth®), obrazovka vyzařuje obrazce v rámci světelné terapie. Ovládací prvky klimatizace jsou soustředěny v centrální části přístrojové desky.
Paprsky volantu přebírající znaky sportovního kupé vyšší třídy se rozprostírají jako okvětní lístky a přitahují pohled řidiče k ciferníkům přístrojové desky. Sloupek řízení prochází masivním hliníkový vedením, kolem kterého jsou umístěny ovladače ve tvaru mikrometru. Ukazatele se skládají ze dvou analogických a digitálních ciferníků s průsvitnými kryty, umístěných v ose řidiče. Symbolizují přesnou technologii a mechanické prvky s image luxusního orloje.
Harmonie interiéru je postavena na kontrastech. Střecha, přístrojová deska, středová konzola stejně jako některé vyčnívající části dveří jsou čalouněny šedou kůží zatímco např.sedadla, výplň dveří, štítek ciferníků, horní část středové loketní opěrky jsou v prošité kůži s měděným a kovovým leskem. Podlaha je pokryta moderní ochrannou kovovou síťkou.
Dvě velká asymetrická přední sedadla jsou určena pro komfort řidiče a spolujezdce. Díky jejich konstrukci, vyjadřující lehkost a snadnou údržbu, jsou spojeny s podvozkem v jeden celek a objímají cestující jako velká rukavice. Opěradlo, jež přebírá barvu karosérie Blanc Aluminé, lze sklopit a usnadnit přístup k zadním sedadlům. Tím se otevírá prostor zadních, samostatných asymetrických sedadel, spojených pásem ve tvaru U. Oba cestující mohou díky jejich umístění v opěráku předního sedadla využívat všech multimediálních prvků. Dlouhá středová konzola, obsahující vpředu řadicí páku s leteckým designem, tlačítko Start/Stop a podsvětlené ovládání navigace, spojuje přední a zadní místa.
Kupé bylo pochopitelně nutné vybavit výkonným motorem na úrovni odpovídající eleganci. Renault tak představuje v předpremiéře nový vznětový přeplňovaný V6 dCi o objemu 2993 cm3 a výkonovým rozpětím od 170 kW (230 k) do 195 kW (265 k) a s točivým momentem mezi 450 a 550 Nm. Šestiválec, umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za sedm sekund, je charakteristický pružností, souměrností a vyvážeností. Ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou s impulsním ovládáním na volantu, nabízí výjimečný zážitek z řízení při zachování emisí CO2 na úrovni nižší než 200 g/km.
Laguna Coupé Concept, spočívající na platformě nové Laguny, je prvním modelem s podvozkem Active Drive se čtyřmi řiditelnými koly (4RD). Podvozek vyvinutý specialisty Renault Sport Technologies zaručuje jedinečný požitek ze sportovní dynamické jízdy. V nízkých rychlostech umožňuje 4RD lepší manévrovatelnost a současně stabilitu, která zaručí vozidlu jízdu na silnici jako na kolejích. Na 20“ kolech z lehkých slitin jsou obuté široce dimenzované pneumatiky Michelin Pilot Sport (245/35).
Laguna Coupé Concept je vyjádřením způsobu života a osobnosti jejího majitele a patří mezi vozy pro vášnivé řidiče.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný V6
Výkon: 170 kW(230 k)
Točivý moment: 450 N.m při 1700-3800/min
Rozměry: 4685 x 1964 x 1372 mm
Rozvor: 2710 mm
Objem zavazadlového prostoru: 380 l
ML, 26.9.2007
Světlomety na bázi světelných diod (LED) se objevily poprvé na konceptu Nepta (2006). Použitá technologie spočívá na principu odrazu a šíření světla. Světelný svazek vydávaný světlomety se odráží přes průhledný prvek ve formě krystalů. Kvalita a rozptýlení světla se přizpůsobuje různým jízdním podmínkám. Mlhovky, rovněž na principu LED dobře zapadají do přední dynamické části.
Zadní svítilny, jakoby vložená do kazety tvořené karosérií, jsou zpracována jako technické šperky, orámována hlavní linií, stoupající do středu a ke střeše. Zároveň rámuje zadní okno, třetí brzdové světlo, umístěné ve vnitřním prostoru, tlumeně vyzařuje do interiéru. Pro zachování střídmého a elegantního celku je spodní část osazena vzduchovým difuzorem se dvěma integrovanými koncovkami výfuku.
Bezrámové dveře, vybavené specifickým osvětlením dveřních lišt, lze snadno otevřít a odkrýt pohled do vnitřního prostoru kupé vyšší třídy. Přístrojová deska přebírá nejvýraznější stylistické prvky nové Laguny, pojaté v exkluzivním stylu. Interiér je zasvěcen v plném rozsahu pohodlí. Tvarem originální obrazovka vybíhá ze středu přístrojové desky směrem k výdechům vzduchu, jejichž vzhled je inspirován potrubím jako v letadlech. Mimo informace související s cestou (navigace, rádio, hudba, video a telefon Bluetooth®), obrazovka vyzařuje obrazce v rámci světelné terapie. Ovládací prvky klimatizace jsou soustředěny v centrální části přístrojové desky.
Paprsky volantu přebírající znaky sportovního kupé vyšší třídy se rozprostírají jako okvětní lístky a přitahují pohled řidiče k ciferníkům přístrojové desky. Sloupek řízení prochází masivním hliníkový vedením, kolem kterého jsou umístěny ovladače ve tvaru mikrometru. Ukazatele se skládají ze dvou analogických a digitálních ciferníků s průsvitnými kryty, umístěných v ose řidiče. Symbolizují přesnou technologii a mechanické prvky s image luxusního orloje.
Harmonie interiéru je postavena na kontrastech. Střecha, přístrojová deska, středová konzola stejně jako některé vyčnívající části dveří jsou čalouněny šedou kůží zatímco např.sedadla, výplň dveří, štítek ciferníků, horní část středové loketní opěrky jsou v prošité kůži s měděným a kovovým leskem. Podlaha je pokryta moderní ochrannou kovovou síťkou.
Dvě velká asymetrická přední sedadla jsou určena pro komfort řidiče a spolujezdce. Díky jejich konstrukci, vyjadřující lehkost a snadnou údržbu, jsou spojeny s podvozkem v jeden celek a objímají cestující jako velká rukavice. Opěradlo, jež přebírá barvu karosérie Blanc Aluminé, lze sklopit a usnadnit přístup k zadním sedadlům. Tím se otevírá prostor zadních, samostatných asymetrických sedadel, spojených pásem ve tvaru U. Oba cestující mohou díky jejich umístění v opěráku předního sedadla využívat všech multimediálních prvků. Dlouhá středová konzola, obsahující vpředu řadicí páku s leteckým designem, tlačítko Start/Stop a podsvětlené ovládání navigace, spojuje přední a zadní místa.
Kupé bylo pochopitelně nutné vybavit výkonným motorem na úrovni odpovídající eleganci. Renault tak představuje v předpremiéře nový vznětový přeplňovaný V6 dCi o objemu 2993 cm3 a výkonovým rozpětím od 170 kW (230 k) do 195 kW (265 k) a s točivým momentem mezi 450 a 550 Nm. Šestiválec, umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za sedm sekund, je charakteristický pružností, souměrností a vyvážeností. Ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou s impulsním ovládáním na volantu, nabízí výjimečný zážitek z řízení při zachování emisí CO2 na úrovni nižší než 200 g/km.
Laguna Coupé Concept, spočívající na platformě nové Laguny, je prvním modelem s podvozkem Active Drive se čtyřmi řiditelnými koly (4RD). Podvozek vyvinutý specialisty Renault Sport Technologies zaručuje jedinečný požitek ze sportovní dynamické jízdy. V nízkých rychlostech umožňuje 4RD lepší manévrovatelnost a současně stabilitu, která zaručí vozidlu jízdu na silnici jako na kolejích. Na 20“ kolech z lehkých slitin jsou obuté široce dimenzované pneumatiky Michelin Pilot Sport (245/35).
Laguna Coupé Concept je vyjádřením způsobu života a osobnosti jejího majitele a patří mezi vozy pro vášnivé řidiče.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný V6
Výkon: 170 kW(230 k)
Točivý moment: 450 N.m při 1700-3800/min
Rozměry: 4685 x 1964 x 1372 mm
Rozvor: 2710 mm
Objem zavazadlového prostoru: 380 l
ML, 26.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout