Renault Koleos - crossover roku 2008
V první polovině roku 2008 uvede Renault na trh crossover, jehož předchůdce představil na autosalonu v Ženevě jako Koleos Concept. Na designu se podílely Design Renault ve spolupráci s designerským centrem Renault Samsung Motors v Koreji.
Koleos Concept potvrzuje svoji příslušnost k vozům typu crossover především vzhledem, v němž se snoubí robustnost a sportovní vzhled s elegancí. Vnitřní prostor a četné úložné prostory připomínají interiér jednoprostorového vozidla. Pro komfortní jízdu na silnicích stejně jako v terénu používá nový podvozek s pohonem všech kol a motorem 2.0 dCi vyvinutým v rámci aliance Renault-Nissan.
Linie vozu je velmi osobitá a nezaměnitelná, šedomodrý lak vytváří technický reliéf. Přední světlomety využívají technologii LED pro všechny funkce osvětlení a signalizace. Vnější zpětná zrcátka jsou vybavena přídavnými projektory a směrovkami.
Vůz vyhíždí na 19“ kolech z lehkých slitin a pneumatikách Hankook 255/50 R19. Světlá výška 200 mm a ochranné hliníkové ližiny lákají k cestám za dobrodružstvím. Dynamiku zvyšuje výrazně zkosené okno víka zavazadlového prostoru. Po vstupu do vozu, který usnadňuje práh dveří z hliníku, se ocitnete ve světě „sportu“, kde se snoubí elegance a praktičnost.
Čtyři samostatná sedadla provedená v béžové kůži mají optimalizovanou tloušťku, aby se rozšířil prostor pro cestující a zavazadla.
Na přístrojové desce je rychloměr se zpětným periferním diodovým osvětlením, na středovém panelu z průsvitného materiálu jsou tlačítka klimatizace. Displej ve střední části je určen zároveň k navigaci, ovládání multimediálních zařízení a k zvláštním informacím užitečným pro jízdu v terénu - nadmořská výška, tlak vzduchu, orientace, a sklon.
Koleos Concept je vybaven, stejně jako většina dnešních kompaktních moderních jednoprostorových vozidel, mnoha úložnými prostory. Opěrky hlavy a široká sedadla umožňuj pohodlné cestování čtyřem osobám. Zavíratelné schránky v palubní desce, zásuvky pod sedadly a středová konzole doplňují úložné prostory v obložení dveří vozu.
Podvozek, splňující vlastnosti terénního vozu, je výsledek aliance Renault-Nissan a dokazuje dovednost japonského partnera v oboru 4x4. Výkon mezi přední a zadní kola přenáší elektronicky řízená spojka podle aktuálních adhezních schopností.
Koleos Concept je vybaven ABS, asistentem nouzového brzdění AFU, ESP a asistentem sjíždění prudkých svahů HDC a pomocným systémem k rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist).
Vůz pohání vznětový čtyřválec 2.0dCi, který umožňuje pohodlný pohyb ve městě, na dálnici i v obtížném terénu. Využívá všech nejnovějších technologií v oboru dieselových motorů: piezoelektrických vstřikovačů, vstřikovací rampy pod tlakem 1600 barů, turbodmychadlem s variabilní geometrií.
Je vybaven částicovým filtrem s periodickou regenerací fungujícím bez aditiv a sloužící k omezení emisí škodlivých látek.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 16V
Výkon: 130 kW(180 k)
Převodovka: manuální šestistupňová
Rozměry: 4520 x 1890 x 1700 mm
Jindřich Lasík, 19.3.2007
Linie vozu je velmi osobitá a nezaměnitelná, šedomodrý lak vytváří technický reliéf. Přední světlomety využívají technologii LED pro všechny funkce osvětlení a signalizace. Vnější zpětná zrcátka jsou vybavena přídavnými projektory a směrovkami.
Vůz vyhíždí na 19“ kolech z lehkých slitin a pneumatikách Hankook 255/50 R19. Světlá výška 200 mm a ochranné hliníkové ližiny lákají k cestám za dobrodružstvím. Dynamiku zvyšuje výrazně zkosené okno víka zavazadlového prostoru. Po vstupu do vozu, který usnadňuje práh dveří z hliníku, se ocitnete ve světě „sportu“, kde se snoubí elegance a praktičnost.
Čtyři samostatná sedadla provedená v béžové kůži mají optimalizovanou tloušťku, aby se rozšířil prostor pro cestující a zavazadla.
Na přístrojové desce je rychloměr se zpětným periferním diodovým osvětlením, na středovém panelu z průsvitného materiálu jsou tlačítka klimatizace. Displej ve střední části je určen zároveň k navigaci, ovládání multimediálních zařízení a k zvláštním informacím užitečným pro jízdu v terénu - nadmořská výška, tlak vzduchu, orientace, a sklon.
Koleos Concept je vybaven, stejně jako většina dnešních kompaktních moderních jednoprostorových vozidel, mnoha úložnými prostory. Opěrky hlavy a široká sedadla umožňuj pohodlné cestování čtyřem osobám. Zavíratelné schránky v palubní desce, zásuvky pod sedadly a středová konzole doplňují úložné prostory v obložení dveří vozu.
Podvozek, splňující vlastnosti terénního vozu, je výsledek aliance Renault-Nissan a dokazuje dovednost japonského partnera v oboru 4x4. Výkon mezi přední a zadní kola přenáší elektronicky řízená spojka podle aktuálních adhezních schopností.
Koleos Concept je vybaven ABS, asistentem nouzového brzdění AFU, ESP a asistentem sjíždění prudkých svahů HDC a pomocným systémem k rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist).
Vůz pohání vznětový čtyřválec 2.0dCi, který umožňuje pohodlný pohyb ve městě, na dálnici i v obtížném terénu. Využívá všech nejnovějších technologií v oboru dieselových motorů: piezoelektrických vstřikovačů, vstřikovací rampy pod tlakem 1600 barů, turbodmychadlem s variabilní geometrií.
Je vybaven částicovým filtrem s periodickou regenerací fungujícím bez aditiv a sloužící k omezení emisí škodlivých látek.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 16V
Výkon: 130 kW(180 k)
Převodovka: manuální šestistupňová
Rozměry: 4520 x 1890 x 1700 mm
Jindřich Lasík, 19.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout