Renault Fluence Z.E. - elektricky do budoucnosti
Koncept Fluence Z.E., představený ve Frankfurtu, s výhradně elektrickým pohonem se pyšní dojezdovou vzdáleností 160 km a má k dispozici tři možnosti dobití akumulátoru: standardní za 4 až 8 h, rychlý za 20 min nebo bleskový za 3 minuty. Jde o předzvěst budoucího vozidla Renault Fluence.
Vůz se pyšní dynamickou siluetou zdůrazněnou plynulou linií, která probíhá od světlometů směrem k zadní části vozidla. S délkou 4820 mm, vyváženým rozchodem (1672 mm) a krásnými proporcemi je reprezentativním vozidlem. Sounáležitost s elektromobily vyjadřují grafické prvky připomínajícími povrch chladiče – husté žebrování. Téma je též převzato v různých variacích v designu světlometů a krytu motoru. Fotovoltaické články umístěné na panoramatické střeše, palubní deska a zadní odkládací deska jsou graficky zpracovány do podoby geometrické sítě.
Příslušnost Fluence Z.E. Concept k rodině elektromobilů vyjadřuje:
„atmosféricky“ modrý odstíne vozu
specifická modře svíticí signatura v prohlubni spodní části boků vozidla
přítomnost LED vpředu a vzadu
design světel
Elegantní vzhled posiluje chromovaná linka na bocích vozidla, chromovaná mřížka chladiče a impozantní 21“ kola. Ozdobné kryty z modrého polykarbonátu se zdají součástí hliníkových disků kol pro vytvoření šroubovicového tvaru, umožňující odvod vzduchu a zlepšení aerodynamických vlastností.
Interiér je příjemný a rafinovaný: plynulé linie, jemné a pružné materiály, síťované prostředí. Cestující jsou pohodlně usazeni ve čtyřech sedadlech s výtečným bočním vedením ze světlé kůže. Pod nohami je průsvitný světle modrý gelový koberec. Pro větší pohodlí řidiče je brzdový pedál a pedál akcelerátoru též potažen gelem. Při otevření dveří se připomene modře svíticí signatura elektromobilů Renault.
Dotykový TFT displej zobrazuje informace multimediálního systému a systémů asistence při řízení (navigace, nejbližší stanice „Quickdrop“). Ukazatel zobrazuje informace specifické pro elektromobily jako je např.dojezdová vzdálenost.
Středová konzole se vyznačuje plynulými liniemi a její přední a zadní část je vyrobena z jednoho kusu. Může být vybavena pohyblivými opěrkami. V přední části je zabudováno tlačítko stop/start, ovládací prvky klimatizace a ovládání hlasitosti a nový telefon Samsung Jet s dotykovým displejem. V zadní středové loketní opěrce jsou umístěny ovládací prvky klimatizace a hlasitosti, druhý telefon Samsung Jet a dvě dálková ovládání pro displeje v opěradlech předních sedadel.
Fotovoltaické články umožňují částečně dodávat část energie při zajišťování některých funkcí a snížit zatížení akumulátorů vozidla. Světlomety jsou osazeny diodami s vysokým výkonem. Klimatizace je trojzónová pro zajištění co nejpřesnějšího nastavení pro přední a zadní místa. Specifické řešení umožnilo zlepšit koeficient aerodynamického odporu: vypouklý tvar zrcátek s integrovanou kamerou, kompletně zakrytý spodek vozidla ukončený difuzorem vzduchu nebo šroubovicový tvar disků kol;
Fluence Z.E. Concept pohání elektromotor v úrovni přední nápravy, LI-ion akumulátory jsou umístěny mezi zadní lavicí a zavazadlovým prostorem. Designéři a inženýři pracovali na vývoji bezpečného a praktického vozidla, které umožní umístění akumulátoru s kapacitou dostatečnou pro dosažení výborné dojezdové vzdálenosti (160 km) a zachování zavazadlového prostoru s objemem který vyhoví potřebám rodiny (327 l).
Řidič má tři možností „doplnění nádrže“:
Standardní dobíjení za 4 až 8 h prostřednictvím dobíjecí zásuvky umístěné vně vozidla
Rychlé dobíjení za 20 min prostřednictvím stejné zásuvky na specifických pinech
Exkluzivní systém Quickdrop nebo rychlá výměna akumulátoru: za 3 min ve specializované stanici
Fluence Z.E. Concept je předzvěstí budoucího vozidla Renault Fluence a reprezentuje budoucí řešení mobility s nulovými emisemi.
JL, 24.11.2009
Příslušnost Fluence Z.E. Concept k rodině elektromobilů vyjadřuje:
„atmosféricky“ modrý odstíne vozu
specifická modře svíticí signatura v prohlubni spodní části boků vozidla
přítomnost LED vpředu a vzadu
design světel
Elegantní vzhled posiluje chromovaná linka na bocích vozidla, chromovaná mřížka chladiče a impozantní 21“ kola. Ozdobné kryty z modrého polykarbonátu se zdají součástí hliníkových disků kol pro vytvoření šroubovicového tvaru, umožňující odvod vzduchu a zlepšení aerodynamických vlastností.
Interiér je příjemný a rafinovaný: plynulé linie, jemné a pružné materiály, síťované prostředí. Cestující jsou pohodlně usazeni ve čtyřech sedadlech s výtečným bočním vedením ze světlé kůže. Pod nohami je průsvitný světle modrý gelový koberec. Pro větší pohodlí řidiče je brzdový pedál a pedál akcelerátoru též potažen gelem. Při otevření dveří se připomene modře svíticí signatura elektromobilů Renault.
Dotykový TFT displej zobrazuje informace multimediálního systému a systémů asistence při řízení (navigace, nejbližší stanice „Quickdrop“). Ukazatel zobrazuje informace specifické pro elektromobily jako je např.dojezdová vzdálenost.
Středová konzole se vyznačuje plynulými liniemi a její přední a zadní část je vyrobena z jednoho kusu. Může být vybavena pohyblivými opěrkami. V přední části je zabudováno tlačítko stop/start, ovládací prvky klimatizace a ovládání hlasitosti a nový telefon Samsung Jet s dotykovým displejem. V zadní středové loketní opěrce jsou umístěny ovládací prvky klimatizace a hlasitosti, druhý telefon Samsung Jet a dvě dálková ovládání pro displeje v opěradlech předních sedadel.
Fotovoltaické články umožňují částečně dodávat část energie při zajišťování některých funkcí a snížit zatížení akumulátorů vozidla. Světlomety jsou osazeny diodami s vysokým výkonem. Klimatizace je trojzónová pro zajištění co nejpřesnějšího nastavení pro přední a zadní místa. Specifické řešení umožnilo zlepšit koeficient aerodynamického odporu: vypouklý tvar zrcátek s integrovanou kamerou, kompletně zakrytý spodek vozidla ukončený difuzorem vzduchu nebo šroubovicový tvar disků kol;
Fluence Z.E. Concept pohání elektromotor v úrovni přední nápravy, LI-ion akumulátory jsou umístěny mezi zadní lavicí a zavazadlovým prostorem. Designéři a inženýři pracovali na vývoji bezpečného a praktického vozidla, které umožní umístění akumulátoru s kapacitou dostatečnou pro dosažení výborné dojezdové vzdálenosti (160 km) a zachování zavazadlového prostoru s objemem který vyhoví potřebám rodiny (327 l).
Řidič má tři možností „doplnění nádrže“:
Standardní dobíjení za 4 až 8 h prostřednictvím dobíjecí zásuvky umístěné vně vozidla
Rychlé dobíjení za 20 min prostřednictvím stejné zásuvky na specifických pinech
Exkluzivní systém Quickdrop nebo rychlá výměna akumulátoru: za 3 min ve specializované stanici
Fluence Z.E. Concept je předzvěstí budoucího vozidla Renault Fluence a reprezentuje budoucí řešení mobility s nulovými emisemi.
JL, 24.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout