Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault EOLAB - koncept se spotřebou 1 l/100 km

Na pařížském autosalonu představil Renault studii EOLAB Concept, koncept vozidla odkloněný od výzkumného prototypu EOLAB, který prozkoumává oblasti ultranízké spotřeby 1 l/100 km. Tím řeší prototyp dvojí výzvu.

Jednak výzvu francouzské vlády vyvinout do roku 2020 vozidlo se spotřebou nižší než 2 l/100 km a výzvu Renaultu učinit v budoucnu ultranízkou spotřebu maximálně dostupnou.
EOLAB, opravdová výkladní skříň s inovacemi Renaultu podporujícími životní prostředí, ukazuje odhodlání výrobce jít stále dále ve snižování ekologické stopy svých vozidel, a to za cenu dostupnou pro zákazníky.

Zdokonalený design křivek a pečlivě propracované detaily konceptu EOLAB připomínají aerodynamičnost a lehkost prototypu. Klesající střechou a zadním zúžením dává EOLAB Concept na odiv smyslný design

EOLAB je ztělesněním výzvy Renaultu, aby ultranízká spotřeba mohla být všem dostupná. Tato ambice předpokládá zavedení cenově dostupných technologií. Proto prototyp kombinuje materiály např. hliník nebo magnezium, které jsou ultralehké a levnější než uhlík nebo titan, a již od počátku projektu počítá se sériovou výrobou tohoto typu vozidla do 10 let.

EOLAB není jen stylovým cvičením nebo výkladní skříní: prototyp, který je navržen na platformě sedanu segmentu B, zahrnuje téměř 100 průmyslově realizovatelných technologických pokroků, které budou od roku 2015 postupně integrovány do vozidel budoucí řady.
Rekordně nízká spotřeba 1 l/100 km je výsledem kombinací tří prvků: aerodynamiky, odlehčení a pohonné jednotky Z.E hybrid.


Aerodynamika

silueta navržená pro snadné pronikání vzduchem a pohyblivá výbava, např. aktivní spoiler a postranní klapky, které se rozevírají jako křídla;


Odlehčení

Vozidlo prošlo odlehčovací kúrou (400 kg) zejména díky karoserii kombinující ocel, hliník a kompozitní materiály a rovněž díky obdivuhodné střeše z magnezia o hmotnosti necelých 4 kg. Toto snížení hmotnosti umožnilo zmenšit velikost vozidla a tím snížit náklady na součástky prototypu (motor, akumulátor, kola, brzdy…), čímž se uvolnily finanční částky na výběr drahých materiálů.

Technologie Z.E. Hybrid

Toto nové kompaktní a cenově dostupné dobíjitelné hybridní řešení zajišťuje ultranízkou spotřebu a především mobilitu s „nulovými emisemi“ na vzdálenost kratší než 60 km a až do rychlosti 120 km/h. Technologie Z.E. v příštích letech doplní Technologie Z.E. Hybrid nabídku elektrické verze Renaultu s „nulovými emisemi“.


Prototyp EOLAB je součástí projektu „Vozidlo se spotřebou 2 l/100 km pro každého“ zavedeného v rámci programu Nová průmyslová Francie. Projekt EOLAB jde však za hranice cíle pro spotřebu stanoveného vládou ve vzdálenějším časovém horizontu. Navržením prototypu vyvinul Renault technologie nezbytné pro uvedení vozidla se spotřebou nižší než 2 l/100 km do roku 2020. Aby toho Renault dosáhl, spolupracoval na základě společné inovační logiky s partnery z francouzského automobilového odvětví, např. v oblasti okenních skel se společností Saint-Gobain, v oblasti sedadel se společností Faurecia anebo v oblasti pneumatik se společností Michelin. Renault využil i jiných významných partnerů, např. Continental a Posco. Partneři se specifickým know-how byli vzácným přínosem pro počin, který Renault s prototypem EOLAB realizoval.




Renault 20.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar