Renault DeZir - koncept na baterky
Na pařížském autosalonu budil pozornost sportovní automobil Renault DeZir, ale asi jen do chvíle, než návštěvníci zjistili, že písmeno Z uprostřed slova vystihuje spojitost s řadou elektromobilů téže značky, označovaných jako Z.E. Asi by většina z nich viděla pod kapotou nějaký osmiválec.
Koncept dlouhý 4,22 metru, široký 1,96 m a vysoký jen 1,16 metru charakterizuje vysoký chladič s velkým logem. Do boků jsou zapuštěny svítilny ve tvaru štěrbiny a směrovky a pozornost budí děrované leštěné hliníkové panely před zadními koly. Ráfky 21“ s pneumatikami 245/35 zajišťují už v klidu dostatečnou dynamiku.
Mohutná záď dvoumístného kupé s výraznými ramenními partiemi zdůrazňuje procházející úzký světelný pás. Místo zadního okna a zpětných zrcátek používá dvě kamery.
Novou cestou šel designer Laurens van den Acker také při koncepce dveří,které se otevírají vzhůru. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, kdyby se ty u řidiče neodklápěly dopředu a u spolujezdce dozadu. Po jejich otevření se nám odkryje interiér obložený bílou kůží. Místo řidiče a spolujezdce je oddělené barevně, a to v červením a bílém ztvárnění. Centrální displej poskytuje dvěma cestujícím všechny důležité informace.
Synchronní motor o výkonu 110 kW a točivém momentu 226NM umožní sprint 850 kg těžkého vozu pod pět sekund, a největší rychlost 180 km/h. Elektromotor je napájen z velkých lithio-iontových akumulátorů o výkonu 24 kW, umístěných kolmo za sedadly. Na jedno nabití ujede vůz 160 kilometrů. „Dotankování“ probíhá buď rychlým nebo standardním nabíjením, kompletní blok akumulátorů lze vyměnit během tří minut.
Ačkoliv jde o téměř bezhlučný elektromobil, tak vůz vydává akustický „rámus“ díky zvukovému modulu. Pod kevlarovou karosérií je příhradový trubkový trám z Renaultu Megane Trophy, včetně zavěšení kol a rozvoru 2,58 metru. Které prvky z konceptu DeZir se objeví u nadcházejících sériových modelů ukáže teprve čas. První sériové auto s rukopisem od van den Ackera má debutovat v roce 2012.
A.Soukupová 20.10.2010
Mohutná záď dvoumístného kupé s výraznými ramenními partiemi zdůrazňuje procházející úzký světelný pás. Místo zadního okna a zpětných zrcátek používá dvě kamery.
Novou cestou šel designer Laurens van den Acker také při koncepce dveří,které se otevírají vzhůru. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, kdyby se ty u řidiče neodklápěly dopředu a u spolujezdce dozadu. Po jejich otevření se nám odkryje interiér obložený bílou kůží. Místo řidiče a spolujezdce je oddělené barevně, a to v červením a bílém ztvárnění. Centrální displej poskytuje dvěma cestujícím všechny důležité informace.
Synchronní motor o výkonu 110 kW a točivém momentu 226NM umožní sprint 850 kg těžkého vozu pod pět sekund, a největší rychlost 180 km/h. Elektromotor je napájen z velkých lithio-iontových akumulátorů o výkonu 24 kW, umístěných kolmo za sedadly. Na jedno nabití ujede vůz 160 kilometrů. „Dotankování“ probíhá buď rychlým nebo standardním nabíjením, kompletní blok akumulátorů lze vyměnit během tří minut.
Ačkoliv jde o téměř bezhlučný elektromobil, tak vůz vydává akustický „rámus“ díky zvukovému modulu. Pod kevlarovou karosérií je příhradový trubkový trám z Renaultu Megane Trophy, včetně zavěšení kol a rozvoru 2,58 metru. Které prvky z konceptu DeZir se objeví u nadcházejících sériových modelů ukáže teprve čas. První sériové auto s rukopisem od van den Ackera má debutovat v roce 2012.
A.Soukupová 20.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














