Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Renault Altica - praktické kupé

Renault prezentuje nový koncept Altica jako sportovní kombi plynulých tvarů kombinovaný s moderním ztvárněním vnitřní prostoru. Dlouhá kapota a zaoblené tvary podtrhují dynamiku a modulární interiér s výbornou úložnou kapacitou.

 

Sportovní atraktivita kupé jde ruku v ruce s praktičností kombi. Panoramatické čelní sklo a zadní sklo umocňují design, dvoubarevné lakování zdůrazňuje boční partie. O dynamických kvalitách sportovního vozu vypovídají nízká silueta, dlouhá kapota a vystupující blatníky. Zadní boční okna jsou tvořena mozaikou průhledných čtverců.

Také interiér je sportovní a dynamický. Průhledné střešní okno a panoramatické čelní sklo se otevírají směrem ven a osvětlují prostor pro cestující.

Světlomety, které nabízejí čtyři uživatelské režimy (denní, parkovací, potkávací a dálková světa) fungují pomocí diodové rampy. Přicházejí s tzv. halogenovým efektem, který je dosahován dvěma způsoby. Vnější polykarbonátová svítilna světlometu je posetá několika tisíci malých zářezů v důsledku mikrodrážkování laserem. Pouhým okem nepostřehnutelné drážkování nemá vliv na svazek funkcí osvětlení, neboť zářezy propouštějí světlo. Naopak v poloze denních světel je plocha svítilny osvětlena výsečí. Tím je záření jakoby „uvězněno do pasti" uvnitř materiálu. Jako kapalina se rozlévá po celém povrchu a způsobuje originální halogenový efekt, efektivně využívaný pro funkce denních a parkovacích světel. Vnitřní prostor je řešený velkoryse, všechna čtyři samostatná sedadla, jejichž poloha je fixní, nabízejí vysoký komfort.

Sedadlo řidiče, pedály a volant jsou nastavitelné a e elektricky se přizpůsobují postavě řidiče. Středová loketní opěrka s nastavitelnou výškou se automaticky vyklápí, jakmile řidič usedne za volant. Rychloměr nabízí dva režimy zobrazování. V režimu „comfort" se v jeho středové části ukáže skutečná rychlost. Po jeho obvodu vidíme povolené rychlosti, které se při překročení rozsvítí červeně. V režimu „sport" se nám skutečná rychlost ukáže rovněž ve středovém pásmu. Změna se týká obvodu rychloměru, kde se objevuje digitální otáčkoměr a kontrolka udávající tlak v turbokompresoru. Opěradla zadních sedadel lze složit do rovné podlahy a přestavět tak kupé na kombi s kapacitou zavazadelníku 1300 l.

Díky rozměrům sportovního vozu (délka 4,27 m a šířka 1,83 m) a velmi nízkému těžišti nabízí Altica výborné jízdní vlastnosti.

Nový dieselový motor 2.0 dCi o výkonu 177 k (133 kW) a točivým momentem 380 N.m, vybavený filtrem pevných částic, umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Motor je spřažený s šestistupňovou převodovkou. Nízká spotřeba, průměru 5,3 litru na 100 kilometrů je výsledkem jedinečných aerodynamických vlastností. Funkce potkávacích a dálkových světel je sdružena do jedné funkční jednotky, kterou zdůrazňuje lineární světlo s natáčením. Ovládání LED diod umožňuje nepřetržitou úpravu množství a rozdělení světla v závislosti na jízdních podmínkách.

Při jízdě po dálnici se automaticky aktivují a modulují LED diody, zajišťující viditelnost do dálky bez rizika oslnění. Barevné provedení LED diod je blízké dennímu světlu, což přispívá k vyššímu vizuálnímu komfortu a k lepší viditelnosti. Vzhledem k tomu, že denní světla svítí po většinu času jízdy, využívá i tato funkce systému LED diod.

Renault takřka pravidelně přichází s nějakou nekonveční studí, z níž se čas od času za pár let objeví různé prvky v sériové výrobě. Bude tomu tak i v případě dvoudveřového kombi?

 

Jindřich Lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar