Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault 5 Turbo 3E - driftování s baterií

AKTUALIZACE:Velkolepý výstavní vůz, sto procentní elektrický a určený pro driftování, který vzdává hold 50. výročí Renaultu 5 a jeho nejlegendárnějším sportovním verzím Renault 5 Turbo a Turbo 2.

Po mnoha slavnostních akcích (účast na historických závodech Monte Carlo, Rétromobile, Le Mans Classic atd.) a představení elektrického show caru Renault 5 Diamant představí značka světovou premiéru modelu R5 TURBO 3E na výstavě Chantilly Arts and Elegance 2022 (departement Oise, Francie), která se koná od 25. září.


V rámci oslav 50. výročí modelu Renault 5 vzdává 100% elektrický vůz současnou poctu jeho nejlegendárnějším sportovním verzím, Renault 5 Turbo a Turbo 2. Logicky se jmenuje R5 TURBO 3E, přičemž "3" označuje pokračování modelu Turbo 2 a "E" symbolizuje jeho elektromotorizaci.
R5 TURBO 3E je po prototypu Renault 5 novým příkladem "elektrického znovuzrození" vlajkového modelu značky. Renault elektrifikuje svou historii, aby se lépe připravil na 100% elektrickou budoucnost v Evropě do roku 2030.


UMĚLEC VĚNUJÍCÍ SE DRIFTOVÁNÍ

R5 TURBO 3E je čistě elektrický drifter s pohonem zadních kol, určený pro závodní dráhu. Stejně jako jeho ikonický předchůdce je dvoumístný, přičemž zadní část zabírá pohonné ústrojí: dva elektromotory, z nichž každý pohání jedno kolo, a baterie umístěné uprostřed pod podlahou.
Motor, umístěný na trubkovém podvozku, chráněném plochým dnem a obklopeném bezpečnostními obručemi schválenými Mezinárodní automobilovou federací (FIA), má celkový výkon 280 kW (ekvivalent 380 k) a točivý moment 700 Nm, který je k dispozici okamžitě.

Tato "bomba" nové generace je schopna ujet 100 metrů z místa za pouhých 3,5 sekundy (3,9 sekundy v režimu Drift) a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h. Kapacita baterie 42 kWh znamená, že s ním lze absolvovat několik kol driftování nebo závodní gymkhanu. V případě posledně jmenovaného je vyhýbání se překážkám usnadněno úhlem natočení kol přesahujícím 50°.

Pro snadnější nahrávání výkonů na palubě je R5 TURBO 3E vybaven tuctem úchytů pro kamery, a to jak uvnitř, tak vně. Najdete je například v místě předních světlometů a v místě vnějších zpětných zrcátek. Perfektní místa pro pořízení nejlepších snímků z vašeho driftování.


ZÁBAVA A IKONICKÉ ODKAZY

R5 TURBO 3E přebírá tvar kapoty, dveří a kabiny svého předchůdce - tentokrát s karoserií z uhlíkových vláken. Na zadních blatnících se opět objevují ikonické vstupy vzduchu modelu Turbo 2, a tak se může pochlubit šířkou 2,02 metru (o 25 cm více než předchůdce), délkou 4 metry a výškou 1,32 metru. Vrcholem vozu je obrovské zadní křídlo.


Vpředu má nárazník s velkými vstupy vzduchu, které zajišťují chlazení i podporu terénu. Jeho vertikální rozdělení na tři části přímo připomíná nárazník Renaultu 5 Turbo 2. Nechybí ani mlhové světlomety čtvercového tvaru "jako v minulosti". Tentokrát jsou čtyři, každá s 16 LED diodami.
Vpředu a vzadu jsou další LED diody v růžové, modré a žluté barvě, které se rozsvěcují a blikají, když vůz driftuje, a vytvářejí tak atmosféru inspirovanou světem videoher a 80. a 90. let.
Symboly a historické odkazy v designu modelu R5 TURBO 3E nemají působit nostalgicky. Naopak, jejich moderní a hravé zpracování posouvá výstavní vůz do moderní doby. Například otvor pro přívod vzduchu v kapotě - další odkaz na Renault 5 Turbo 2 - obsahuje přístupový otvor pro zásuvku nabíjení akumulátoru. Průhledné prvky karoserie, zejména v zadní části vozu nad difuzorem, umožňují obdivovat elektrickou výbavu výstavního vozu.


Interiér má moderní a veselou atmosféru s odkazy na svět automobilových závodů, videoher a samozřejmě na ikony Renault 5 a Renault 5 Turbo 2 a jejich éru.



Například závodní sedadlo z uhlíkových vláken, bezpečnostní pásy a volant byly vyvinuty ve spolupráci se specializovanou společností Sabelt1. Působivý vertikální ovladač ruční brzdy – charakteristický znak driftových vozidel - je uprostřed středové konzoly a ve žluté barvě. Stejná žlutá barva se mísí s růžovou a zvýrazňuje šedočernou tartanovou směs, což je odkaz na 80. léta - na sedadlech a palubní desce. Tartan je doplněn vizuálním efektem vycházejícím z loga Renault. Ten se zobrazuje také v osvětlené verzi na pravé straně náboje volantu. Všechny tyto barevné efekty jsou také v kontrastu s černou korkovou podlahou a Alcantarou pokrývající horní část palubní desky a dveří.


Deset analogových ovladačů, které se dříve nacházely před řidičem, byly na palubní desce nahrazeny deseti digitálními displeji. Fungují jako widgety a zobrazují grafické výrazy inspirované styly Pixel Art2 a Glitch Art3 , přičemž jejich funkce jsou převzaty ze světa "retro her". Například pro nastartování vozidla je třeba stisknout tlačítko "free play" na středové konzole. Ve stejném duchu jsou i různé jízdní režimy nazvané "turbo" pro driftování, "track invader" pro hraní her, "donut" pro jízdu o 360° atd.



Předváděcí vůz R5 TURBO 3E je skutečným vozidlem, ale zároveň je přizpůsoben předpisům své doby. Jeho digitální dvojník se bude vyvíjet ve virtuálních herních světech vycházejících z "Webu3".


TECHNICKÉ ÚDAJE R5 TURBO 3E

Rozměry: 4006 x 2020 x 1320 mm
Rozvor: 2540 mm
Přední převis: 625 mm
Zadní převis: 740 mm
Podvozek: trubkový rám
Hmotnost: 980 kg (+520 kg baterií)
Přední pneumatiky: 225x35 R19
Zadní pneumatiky: 325x25 R20
Motor: 100% elektrický
Výkon: 280 kW (380 k)
Točivý moment: 700 Nm
Baterie: lithium-iontová 42 kWh
Plné nabití: 2 hodiny na nabíječce 380V / 32A
Maximální rychlost: 200 km/h
0-100 km/h: 3,5 s (3,9 s v režimu Drift)




Renault 26.9.2022





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar