Peugeot - hybridní koncept 3x2
Studie HYmotion3 compressor stojí na půl cesty mezi světem skútrů a automobilů a představuje velmi originální řešení pro snadný pohyb v městském provozu. Tato studie je atraktivní dynamickým, ušlechtilým a futuristickým stylem.
Přitahuje pozornost jak svým konceptem, který soustřeďuje mnohé výhody, tak technologií hybrid/benzin HYmotion. Tato technologie nové generace pohánějící tři kola přispívá k bezpečnosti a pohodlnému ovládání a umožňuje skloubit hospodárnost provozu s respektem k životnímu prostředí (47g/km CO2 v kombinovaném provozu).
Koncept HYmotion3 compressor je jízdním prostředkem, který nemá žádnou přímou vazbu na určitý typ vozidla. S třemi koly a dokonale aerodynamickým tvarem vytváří chybějící článek mezi dvěma dnes velmi odlišnými světy: světem skútrů a automobilů. S elektrickým motorem v každém ze dvou předních kol spojeným s benzinovým motorem vzadu přináší inovativní řešení hybridní technologie, umožňující pohon všech kol.
Tento koncepční vůz nebo spíše koncepční skútr vzešel z dlouhodobých zkušeností skupiny Peugeot Motocycles, specialistů v oboru skútrů, a z kreativity a schopnosti inovace designérských a konstruktérských týmů Automobiles Peugeot.
Šířka 82 cm mu umožňuje včlenit se do městského provozu a zachovat si efektivitu pohybu jednostopého dopravního prostředku. Čelní sklo je prodlouženo až nad zadní část a poskytuje řidiči i spolujezdci ochranu před nepřízní počasí. Podle francouzských předpisů může být řízen držitelem řidičského oprávnění typu B, což jej činí dostupným pro širokou skupinu zákazníků.
V neposlední řadě vozidlo představuje technologii HYmotion, představenou také u dalších konceptů vystavených na stánku Peugeot v Paříži. Hybridní technologie nové generace spojuje benzinový motor compressor, kterým je ze současných modelů poháněn například skútr Peugeot Satelis o výkonu 20 k a dva elektromotory, každý o výkonu 3 kW, pohánějící přední kola.
Celek vyvíjí maximální kumulovaný výkon 21 kW (29 k) a v kombinovaném provozu spotřebuje 2,0 l/100 km. Jsou napájeny dvěma lithium-iontovými bateriemi, které mohou být dobíjeny systémem rekuperace energie při zpomalení a brzdění. Mezi předními a zadním kolem se nenachází žádný mechanický prvek, vše je řízeno elektronicky „by wire“.
Dva oblouky z leštěného hliníku podpírají polykarbonovou „bublinu“, která chrání oba dva cestující. Tyto oblouky přispívají k osobitosti a vyváženým proporcím výsledného celku. Kromě pohodlí, které struktura přináší pro oba uživatele, tvoří navíc oblouky zakončené madly praktický úchop pro cestujícího na zadním místě. Ve snaze o čistotu linií nebyla použita zpětná zrcátka a optimální výhled dozadu zajišťují dvě obrazovky na palubní desce.
Řady elektroluminiscenčních diod (LED) zajišťují účinné osvětlení vozovky i viditelnost konceptu v silničním provozu.
HYmotion 3 compressor může fungovat různými způsoby:
▲v elektrickém režimu (při rozjezdu, při nízkých rychlostech a při zpomalení, na vzdálenost až 10 km při stabilizované rychlosti),
▲ve spalovacím režimu při konstantní rychlosti na silnici, když motor dosáhne optimální výkonnosti,
▲v kombinovaném režimu
▲při fázích zrychlení pro zvýšení výkonu (funkce „boost“), který může dosáhnout maximálně 15 + (3x2) = 21 kW (29 k)
režim s pohonem všech tří kol, když to vyžadují podmínky přilnavosti
▲Použití hybridního celku se spalovacím a elektrickým motorem umožňuje pohon třech kol
Přední náprava s deformovatelnými rovnoběžníky (tzn. se skloněnými koly), v jejichž středu je umístěn příčný tlumič, zajišťuje pohodlné řízení a jízdní stabilitu. Tyto technické prvky se nachází na úrovni náboje kol, což, po vzoru sníženého trubkového podvozku, umožňuje snížit těžiště vozu.
Brzdová soustava s ABS, využívá tři chlazené kotouče a také elektrické motory vpředu, které při brzdění získávají energii pro dobíjení baterií. Tento celek (3 kola + brzdění elektromotorem) umožňuje zkrátit brzdnou dráhu o 30 % v porovnání s klasickým skútrem.
Dalším systémem, který přispívá k výsledné ekologické účinnosti celku, je systém Stop & Start, umožňující přepnout spalovací motor do režimu „standby“ při zastavení. Během fází fungování na čistě elektrický režim je HYmotion compressor ideálním dopravním prostředkem pro město.
JL, 14.10.2008
Koncept HYmotion3 compressor je jízdním prostředkem, který nemá žádnou přímou vazbu na určitý typ vozidla. S třemi koly a dokonale aerodynamickým tvarem vytváří chybějící článek mezi dvěma dnes velmi odlišnými světy: světem skútrů a automobilů. S elektrickým motorem v každém ze dvou předních kol spojeným s benzinovým motorem vzadu přináší inovativní řešení hybridní technologie, umožňující pohon všech kol.
Tento koncepční vůz nebo spíše koncepční skútr vzešel z dlouhodobých zkušeností skupiny Peugeot Motocycles, specialistů v oboru skútrů, a z kreativity a schopnosti inovace designérských a konstruktérských týmů Automobiles Peugeot.
Šířka 82 cm mu umožňuje včlenit se do městského provozu a zachovat si efektivitu pohybu jednostopého dopravního prostředku. Čelní sklo je prodlouženo až nad zadní část a poskytuje řidiči i spolujezdci ochranu před nepřízní počasí. Podle francouzských předpisů může být řízen držitelem řidičského oprávnění typu B, což jej činí dostupným pro širokou skupinu zákazníků.
V neposlední řadě vozidlo představuje technologii HYmotion, představenou také u dalších konceptů vystavených na stánku Peugeot v Paříži. Hybridní technologie nové generace spojuje benzinový motor compressor, kterým je ze současných modelů poháněn například skútr Peugeot Satelis o výkonu 20 k a dva elektromotory, každý o výkonu 3 kW, pohánějící přední kola.
Celek vyvíjí maximální kumulovaný výkon 21 kW (29 k) a v kombinovaném provozu spotřebuje 2,0 l/100 km. Jsou napájeny dvěma lithium-iontovými bateriemi, které mohou být dobíjeny systémem rekuperace energie při zpomalení a brzdění. Mezi předními a zadním kolem se nenachází žádný mechanický prvek, vše je řízeno elektronicky „by wire“.
Dva oblouky z leštěného hliníku podpírají polykarbonovou „bublinu“, která chrání oba dva cestující. Tyto oblouky přispívají k osobitosti a vyváženým proporcím výsledného celku. Kromě pohodlí, které struktura přináší pro oba uživatele, tvoří navíc oblouky zakončené madly praktický úchop pro cestujícího na zadním místě. Ve snaze o čistotu linií nebyla použita zpětná zrcátka a optimální výhled dozadu zajišťují dvě obrazovky na palubní desce.
Řady elektroluminiscenčních diod (LED) zajišťují účinné osvětlení vozovky i viditelnost konceptu v silničním provozu.
HYmotion 3 compressor může fungovat různými způsoby:
▲v elektrickém režimu (při rozjezdu, při nízkých rychlostech a při zpomalení, na vzdálenost až 10 km při stabilizované rychlosti),
▲ve spalovacím režimu při konstantní rychlosti na silnici, když motor dosáhne optimální výkonnosti,
▲v kombinovaném režimu
▲při fázích zrychlení pro zvýšení výkonu (funkce „boost“), který může dosáhnout maximálně 15 + (3x2) = 21 kW (29 k)
režim s pohonem všech tří kol, když to vyžadují podmínky přilnavosti
▲Použití hybridního celku se spalovacím a elektrickým motorem umožňuje pohon třech kol
Přední náprava s deformovatelnými rovnoběžníky (tzn. se skloněnými koly), v jejichž středu je umístěn příčný tlumič, zajišťuje pohodlné řízení a jízdní stabilitu. Tyto technické prvky se nachází na úrovni náboje kol, což, po vzoru sníženého trubkového podvozku, umožňuje snížit těžiště vozu.
Brzdová soustava s ABS, využívá tři chlazené kotouče a také elektrické motory vpředu, které při brzdění získávají energii pro dobíjení baterií. Tento celek (3 kola + brzdění elektromotorem) umožňuje zkrátit brzdnou dráhu o 30 % v porovnání s klasickým skútrem.
Dalším systémem, který přispívá k výsledné ekologické účinnosti celku, je systém Stop & Start, umožňující přepnout spalovací motor do režimu „standby“ při zastavení. Během fází fungování na čistě elektrický režim je HYmotion compressor ideálním dopravním prostředkem pro město.
JL, 14.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












