Peugeot SR1 - návrat k roadsteru GT
Koncepční vůz je zosobněním nového světa Peugeot symbolizovaného novým lvem, který zdobí karoserii „automobilu snů“, resp. Roadsteru Grand Tourisme. S technologií HYbrid4 nabídne 230 kW (313 k) nebo čtyři poháněná a natáčecí kola.
Peugeot SR1 je vůz s nadčasovými proporcemi, které se vracejí k nestárnoucí tradici legendárních GT , jako je velkorysá kapota, mohutné blatníky a nízko položené těžiště vozu. Zpracování a tvary karoserie vytvářejí novou harmonii, stylové linie procházejí až k proskleným částem, fasetové čelní sklo navazuje na křivku kapoty. Tento celek je doplněn řadou novátorských detailů – tvar světlometů, vstupní otvory vzduchu, obrys vnějších zpětných zrcátek sladěných s karbonovým povrchem vozu. Současně je zvýrazněna odlišnost některých prvků (vnitřní funkce světel „full leds“, lem mřížky přední masky).
Střecha hardtop zapadá do harmonického a technicky vyspělého celku. Byla použita technologie preformované plachty známá ze světa jachtingu. Splývá s karoserií a vůz působí dojmem kupé.
V neposlední řadě se koncept SR1 honosí novým znakem lva na přídi. Nově navržený, ozdobně provedený a modelovaný znak dokonale podtrhuje estetický dojem, kterým působí vůz jako celek.
Rovněž interiér sází na práci s kontrastem. Místo pro řízení a ovládací prvky jsou vytvořeny pro maximální potěšení řidiče, nicméně kabina vozu je navržena tak, aby byla optimálně multifunkční. Ve voze mohou cestovat tři osoby: třetí sedadlo je umístěno vzadu v prostoru mezi předními sedadly. Přístup usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout směrem dopředu.
V interiéru se mísí barvy a materiály, výrazné prvky „z doby minulé“ jsou kombinovány s „ultra moderními technologiemi“. Kůže s patinou, různé druhy ušlechtilého dřeva, autentické a přírodní materiály, teplé a působivé, s bohatou historií se snoubí s high tech prvky jako surový nikl nebo matný chrom.
Ve struktuře jednoduché palubní desky jsou viditelné mechanické díly, jako např. sloupek řízení nebo některé vnější ovladače. Stejně tak i přístroje na analogové nebo digitální bázi předávají řidiči každou informaci v nové kvalitě, např. údaje o okamžité spotřebě a dojezdu vozu se zobrazují v podobě dvou krystalických měrek umístěných před očima řidiče.
Jeho základem je technologie HYbrid4, kterou bude od roku 2011 sériově vybaven i model 3008. U konceptu SR1 jsou přední kola poháněna benzinovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola pak elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí, spotřeba v kombinovaném cyklu nepřesahuje 4,9 l/100 km. Pokud oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout výkon 230 kW (313 k) a bonusem je pohon všech čtyř kol.
Dynamická účinnost vozu je zajištěna pevnou odlehčenou strukturou, která se skládá ze samonosného skeletu s trubkovitým podvozkem, na němž jsou upevněny mechanické části a jízdní nápravy. Větší přesnosti řízení dosahuje SR1 čtyřmi natáčecími koly. Míra natočení zadních kol se odvíjí od rychlosti vozu.
Koncept Peugeot SR1 bude veřejnosti představen na autosalonu v Ženevě v březnu 2010.
JL, 12.1.2010
Střecha hardtop zapadá do harmonického a technicky vyspělého celku. Byla použita technologie preformované plachty známá ze světa jachtingu. Splývá s karoserií a vůz působí dojmem kupé.
V neposlední řadě se koncept SR1 honosí novým znakem lva na přídi. Nově navržený, ozdobně provedený a modelovaný znak dokonale podtrhuje estetický dojem, kterým působí vůz jako celek.
Rovněž interiér sází na práci s kontrastem. Místo pro řízení a ovládací prvky jsou vytvořeny pro maximální potěšení řidiče, nicméně kabina vozu je navržena tak, aby byla optimálně multifunkční. Ve voze mohou cestovat tři osoby: třetí sedadlo je umístěno vzadu v prostoru mezi předními sedadly. Přístup usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout směrem dopředu.
V interiéru se mísí barvy a materiály, výrazné prvky „z doby minulé“ jsou kombinovány s „ultra moderními technologiemi“. Kůže s patinou, různé druhy ušlechtilého dřeva, autentické a přírodní materiály, teplé a působivé, s bohatou historií se snoubí s high tech prvky jako surový nikl nebo matný chrom.
Ve struktuře jednoduché palubní desky jsou viditelné mechanické díly, jako např. sloupek řízení nebo některé vnější ovladače. Stejně tak i přístroje na analogové nebo digitální bázi předávají řidiči každou informaci v nové kvalitě, např. údaje o okamžité spotřebě a dojezdu vozu se zobrazují v podobě dvou krystalických měrek umístěných před očima řidiče.
Jeho základem je technologie HYbrid4, kterou bude od roku 2011 sériově vybaven i model 3008. U konceptu SR1 jsou přední kola poháněna benzinovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola pak elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí, spotřeba v kombinovaném cyklu nepřesahuje 4,9 l/100 km. Pokud oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout výkon 230 kW (313 k) a bonusem je pohon všech čtyř kol.
Dynamická účinnost vozu je zajištěna pevnou odlehčenou strukturou, která se skládá ze samonosného skeletu s trubkovitým podvozkem, na němž jsou upevněny mechanické části a jízdní nápravy. Větší přesnosti řízení dosahuje SR1 čtyřmi natáčecími koly. Míra natočení zadních kol se odvíjí od rychlosti vozu.
Koncept Peugeot SR1 bude veřejnosti představen na autosalonu v Ženevě v březnu 2010.
JL, 12.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













