Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot RC Hymotion4 - vize budoucnosti

Snad největší pozornost na stánku firmy Peugeot poutal na pařížském autosalonu koncept sportovního automobilu RC Hymotion4, jenž dokazuje, že Francouzi prostě velká sportovní kupí umí. To jim nikdo nemůže odepřít. Navíc je v tomto případě vybaven hybridní technologií.

Kupé kategorie GT je spojujícím článkem mezi koncepčními vozy RCŞ a RC ¨, které se objevily v roce 2002, a modelem 908 RC, jednou z hvězd pařížského autosalonu v roce 2006. Jde o stylistickou, technickou a technologickou laboratoř, která přináší nápady pro budoucí vývoj automobilů. Peugeot RC HYmotion4 je čtyřdveřový čtyřmístný koncepční vůz s pohonem všech kol, dostupný pro širokou skupinu zákazníků.
Expresivní vzhled umocňují přední světlomety s jednoznačnými stylovými rysy značky Peugeot, v tomto případě zdůrazněny použitou LED technologií. Od předních světlometů se odvíjí výrazné boční linie, kopírující křivku oken a zdůrazňující design mohutných blatníků. Do celku zapadají zadní svítilny, které odkazují na bohatou historii a originální modely značky (504 Coupé Cabriolet z roku 1969, 307 CC a v současnosti 308 CC).
Pohledem z perspektivy objevíme další originální prvky, jako je střecha z dvojitého skla, protnutá výraznými prolisy, vycházející z přední kapoty a v zadní části vytváří otvor sání Naca.
Karbonová karoserie skrývá vzadu uprostřed umístěný benzinový motor 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zatímco vpředu najdeme synchronní elektromotor s trvalými magnety 70 kW (95 k), poháněný lithium-iontovými bateriemi, které ve fázích zpomalení a brzdění dobíjejí akumulátory, zabudované ve středovém tunelu. Celkový výkon se tak zvyšuje na 230 kW (313 k), točivý moment 178 Nm vpředu a 280 Nm vzadu, a emise CO2 dosahují hodnoty 109 g/km.
RC HYmotion4 může fungovat buď v elektrickém režimu (při rozjezdu, při nízkých rychlostech a při zpomalení, ve městě, dále ve spalovacím režimu při konstantní rychlosti na silnici nebo v kombinovaném režimu. Tato hybridní technologie představuje pro skupinu PSA Peugeot Citroën důležitý směr výzkumu a vývoje.
Vysoce kvalitní a ušlechtilé materiály (kůže, hliník, chrom, karbon) a čtyři nízko posazená sedadla vytvářejí atmosféru, která potěší na pohled i na dotyk nejnáročnější zákazníky. Letecký design přístrojové desky, složené ze dvou horizontálně orientovaných částí, dodává interiéru moderní vzhled. Na černém lakovaném podkladu mezi oběma částmi našla místo např. digitální obrazovka před řidičem a před spolujezdcem, uprostřed pak velká dotyková obrazovka pro audio funkce Hi-fi systému Triangle ®, satelitní navigaci, klimatizaci a různé funkční parametry vozu.
Konstrukce hliníkové karoserie space-frame je lehká a tuhá, k ní jsou připevněny mechanické součástky a podvozkové části. Všechny součásti karoserie jsou vyrobeny z kompozitních materiálů. Vpředu i vzadu jsou kola zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech z hliníku. Tento systém zavěšení používá inovativní technologii „kinetic ™ H2 CES“, která umožňuje skvělé vedení stopy vozidla. Princip spočívá v omezení příčných a vertikálních výkyvů karoserie systémem hydraulického propojení pravého a levého tlumiče. Díky tomu se tento systém obejde bez zkrutných stabilizátorů.
Brzdění zajišťují čtyři ventilované brzdové kotouče a vpředu také elektromotor, který ve fázích brzdění dobíjí baterie. Vůz je vybaven pneumatikami Michelin 225/45 R 19.
Velká pozornost byla věnována také aerodynamice, výsledkem je koeficient Cx 0,24 a SCx 0,494. Čtyřdílné přední sání vzduchu řeší problém tepla, které se vytváří v souvislosti s lithium-iontovými bateriovými články. Otvory nasávání ovládá systém pohyblivých klapek, takže účinnost celku je optimální za všech okolností.
Chlazení benzinového motoru a jeho dvou výměníků zajišťují dva boční přívody vzduchu a otvor sání Naca umístěný v zadní části střechy. Díky propracované aerodynamice nebylo třeba použít spoiler a profil vozu si zachovává dokonale čisté linie.
Tento technologický celek je především vyjádřením automobilové vášně a hodnot značky Peugeot z pohledu stylu a jízdního potěšení. Výkonná hybridní pohonná jednotka o výkonu 313 k, která pohání všechna kola, nebo avantgardní podvozkové části slibují výkony hodné nejlepších vozů GT (z 0 na 100 km/h za 4,4 s), a to vše s minimálním dopadem na životní prostředí.
Rozměry 4716 x 1905 x 1235 mm, rozvor 2900 mm.

JL, 17.10.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar