Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Inception Concept - elektromobil budoucnosti

Peugeot Inception Concept ztělesňuje vizi značky z hlediska budoucích elektromobilů. Nový design zdůrazňuje atraktivní vzhled šelmy. Revoluční vzhled interiéru naznačuje nevídané jízdní zážitky. Peugeot Inception Concept, vytvořený design centrem Peugeot pod vedením Matthiase Hossanna, je symbolem proměny značky.

Název Peugeot Inception Concept (latinsky „Inceptio“) znamená začátek. Žádný jiný název nemůže lépe vystihnout ambice tohoto manifestu značky. Vůz je postaven na jedné ze čtyř budoucích platforem „BEV-by-design“ skupiny Stellantis. Tyto platformy byly vytvořeny speciálně pro elektrifikaci a nabízejí zásadní změnu v architektuře, kterou designéři využili k tomu, aby přetvořili kabinu. Pro řidiče to znamená novou polohu při řízení a pro cestující na palubě nový zážitek.

Studie má siluetu nízkého (134 cm) hatchbacku dlouhého 500 cm. Tato velikost byla zvolena záměrně, aby vyniklo množství inovací vozu.
Stoprocentně elektrická studie je vybavena technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km. Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Peugeot Inception Concept se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel.

Dva kompaktní elektromotory, jeden vpředu a druhý vzadu ze studie vůz s pohonem všech kol. Kombinovaný výkon se blíží 680 k (500 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo pod 3 vteřiny.

Dokonalost technologií na palubě těchto platforem se v konceptu odráží v systému Steer-by-Wire. Z vozu mizí volant a místo něj je zde ovládání Hypersquare, u něhož mechanické spoje nahrazuje digitální elektrické ovládání.


INTELIGENTNÍ PROSKLENÍ

Cestující obklopuje 7,25 m2 prosklené plochy, která přispívá k odvážnému designu tohoto konceptu. Veškeré prosklené části (čelní sklo, boční okna a okna u zadních sloupků) jsou ze skla určeného pro stavebnictví. Pro studii bylo speciálně upraveno. Zachovává si výjimečné tepelné vlastnosti a prošlo multichromovou úpravou (ošetření oxidy kovů), což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů v NASA. Toto sklo NARIMA® má teplejší odraz ve žlutých barvách a spíše chladnější propustnost v namodralých tónech.


EXKLUZIVNÍ ODSTÍN KAROSERIE

Odstín karoserie se skládá z velmi jemných kovových pigmentů a je jednovrstvý, což znamená, že se při jeho aplikaci spotřebuje mnohem méně energie. Jeho mimořádně kvalitní vzhled zvýrazňuje křivky karoserie a stejně jako prosklení se zabarvuje podle vnějšího prostředí.


PŘEDNÍ ČÁST, „FUSION MASK“

Přední nárazník nabízí nový světelný podpis s třemi ikonickými drápy. Tato nová přední část propojuje mřížku chladiče a světelný podpis do jediného objektu, v němž jsou rovněž umístěny senzory. Celek je tvořen jedním kusem skla. Všechny čtyři optické moduly jsou umístěny pod skleněnou maskou.


KOMUNIKUJÍCÍ DVEŘE

Vodorovně přes plášť dveří prochází lišta TECH BAR. Tato zapuštěná obrazovka vysílá různá hlášení mimo vozidlo, jakmile se k němu řidič a cestující přiblíží. Umělá inteligence rozpozná řidiče a provede nastavení komfortu (poloha sedadla, teplota, jízdní režim a multimediální preference). TECH BAR nabízí kromě ukazatele stavu nabití baterie a zahrnuje řadu senzorů a radarů spojených s delegováním řízení, takže karoserie je díky absenci těchto technických prvků zcela hladká.


TECHNICKÝ PROSTOR V PŘEDNÍ ČÁSTI

Peugeot je praktický také díky mobilnímu prvku karoserie před čelním sklem. Za tímto malým krytem je technický prostor Aero Tech Deck, v němž Inception soustřeďuje všechny funkce údržby elektrického systému včetně nabíjecí zásuvky a kontroly nabíjení.


AERODYNAMICKÁ KOLA

Kola AERORIM v sobě kombinují aerodynamiku a estetiku. Zakládají se na osové symetrii, stejně jako 20“ kola nového Peugeotu 408. Vložky z textilie protkané kovovými vlákny přispívají k aerodynamickému výkonu, zatímco hliníkové vložky s mikroperforací podtrhují moderní vzhled. Uvnitř kola je brzdový třmen krytý zrcadlovým sklem. Netradiční design odkazuje na skleněné části systému Hypersquare na přídi a zádi vozu.

Hypersquare

Počet vozů vybavených kabinou i-Cockpit® překročil už 9 milionů. Tato nová architektura kokpitu s ergonomickými inovacemi se poprvé objevila u první generace Peugeotu 208 před deseti lety. Designéři se rozhodli pro novou architekturu a odstranili volant a klasické ovladače. Řízení Hypersquare, které vzniklo v digitální podobě a inspirovalo se od videoher, představuje skok kupředu a trvale přenáší koncepci i-Cockpitu® do budoucnosti.


Peugeot s novým systémem řízení Hypersquare nabízí intenzivnější pocity na palubě díky svižné jízdě. Jediným dotykem prstu ovládáte všechny parametry jízdy a díky technologii steer-by wire je řízení instinktivnější a jednodušší jako ve videohře. Klasický volant je nahrazen volantem Hypersquare, jehož dokonalá ergonomie vytváří nový, přirozený, jednodušší a bezpečnější způsob řízení.


Systém Hypersquare s digitálním elektrickým ovládáním tvoří displej s kruhovými buňkami v každém ze čtyř rohů. Buňky zajišťují několik funkcí:
1)Zcela přirozený a univerzální způsob uchopení ovládání řízení,
2)Pohodlí při řízení pomocí prstů,
3)Aktivace ovládacích prvků vozu jen stisknutím palce.


Uprostřed systému Hypersquare je displej tabletového typu určený k předávání informací o řízení. Piktogramy pro různé funkce (klimatizace, hlasitost rádia, asistenční systémy řízení atd.) jsou zobrazeny na dvou bočních panelech, což usnadňuje přístup k vybranému ovládacímu prvku. Ten se nachází uvnitř kruhových buněk a je přístupný pouze pohybem palce, bez nutnosti sundat ruce z ovladače řízení.

Ovládací systém Hypersquare je propojen s pružnou obrazovkou v pozadí, která zobrazuje veškeré informace o jízdě nebo infotainmentu. K externí komunikaci slouží HALO CLUSTER. Ten je opatřen kruhovým displejem a přináší informace cestujícím, kteří se přiblíží k vozu. Externí komunikace posiluje koncepci sdílení a nového pojetí automobilu. Při přechodu na 4. úroveň delegace řízení (STLA AutoDrive) se HYPERSQUARE zasune a z podlahy se vysune velká panoramatická obrazovka.



Nová jízdní perspektiva

Peugeot nabízí novou vizi interiéru vozu vyšší střední třídy. Představuje nové, protáhlejší pozice k sezení. První řada sedadel je posunutá dopředu a nabízí výjimečný výhled na silnici. Cestující ve druhé řadě mají díky velkorysým proskleným plochám a novým proporcím sedadel lepší výhled. Skleněné plochy na zadní straně předních sedadel poskytují cestujícím ve 2. řadě možnost nastavit si vlastní vlastnosti prostředí a parametrů.


POHLCUJÍCÍ SEDADLA

Sedadla byla přepracována z hlediska proporcí a jsou širší a pohodlnější. Sedadlo Comfort Fit se přizpůsobí tělesné stavbě cestujícího. Nejde již o sezení na automobilovém sedadle, ale o usazení do nového typu komfortního vybavení vozu, které je adaptováno na podmínky dynamické jízdy, nebo nabízí možnost relaxovat. Široká sedadla poskytují komfortní polohu Comfort Fit s opěrkami hlavy, které nepřesahují linii bočních oken.


PŘÍSTROJOVÁ DESKA MIZÍ

Na palubě je veškeré zařízení umístěno níže než u běžného vozu. Naproti sedadlům je ovládací panel, který je vyhrazen pouze řidiči a při automatickém řízení ho lze zasunout. Přístrojová deska mizí, stejně jako příčka a čelní stěna oddělující motor. Díky tomuto zcela otevřenému výhledu na silnici získávají cestující nové perspektivy a zážitky.

.
NOVÁ TEXTILIE

Peugeot představuje nová řešení pro maximalizaci cirkulární ekonomiky. Tak se zrodila textilie používající recyklované materiály. Zbytky 100% polyesterové tkaniny z prototypových dílen designového centra nebo od dodavatelů se znovu použijí, jsou tepelně slisovány ve vakuu, přičemž je do nich vstříknuto pojivo ve formě přírodní pryskyřice. Tato technologie vytváří extrémně tvrdý a odolný materiál, který může sloužit jako nosný nebo obkladový díl. Lze ho použít pro různé konstrukce, jako jsou dveře, a není třeba ho obkládat dalšími díly. Úkolem designu je tyto dříve neviditelné části zviditelnit.


SUROVÁ POZINKOVANÁ OCEL

Faktem je, že i v elektrickém provedení bude vůz vždy tvořen minimálně z 50 % ocelí. Proč ji tedy neukázat v surové podobě? To je případ konstrukce sedadel nebo jeho konzoly. Ocel je ošetřena galvanizací, která jí dodává přirozený odlesk. Toto řešení je zcela v souladu s koncepcí, která zdůrazňuje specifické odlesky jednotlivých materiálů použitých v prostoru pro cestující


POLSTROVÁNÍ AIR QUILTING®

Sedadla mají nastavitelné polstrování v oblasti ramen. Bylo zde použito elektricky svařované recyklovatelné čalounění z jednoho materiálu. Toto čalounění využívá nafukovací kapsy získané z klasických sedadel. Kapsa, která je obvykle neviditelná, je ošetřena tak, aby vytvářela kovový efekt a sjednotila se tak se sedadly. Je viditelná na ramenní opěrce a umožňuje na požádání zvýšit nastavení parametrů Comfort Fit v závislosti na stylu jízdy. Zviditelnění toho, co bylo dříve skryté, vede k větší jednoduchosti, menšímu počtu dílů a většímu pohodlí.


Peugeot 12.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar