Peugeot HR1 - zůstane jen studií?
Koncept HR1 se zrodil ze spojení několika různých siluet: městského vozu, kupé a SUV. Jeho cílem je usnadnit pohyb ve městě, v němž těží hlavně z kompaktních rozměrů (délka 3,69 m a velmi krátký přední i zadní převis), ale také například z originálního způsobu otevírání dveří.
Je vybaven dvěma elektrickými dveřmi, které způsobem otvírání usnadňují přístup do vozu na přeplněném parkovišti i v malém garážovém stání. Zvýšená světlá výška slibuje řidiči vyšší pozici při řízení a tedy i lepší výhled a snadnější manévrování s vozem.
Interiér zůstává věrný trendům představeným u nejnovějších modelů Peugeot. Řidič i spolujezdec mají každý svůj vlastní prostor oddělený středovým panelem, který přispívá k futuristickému vzhledu interiéru jako celku a prosvětlení prostoru (zabudované diody). Prosklená střecha se skládá ze dvou částí oddělených zvlášť pro řidiče a spolujezdce, jsou elektrochromatické a podle potřeby lze zvolit menší zastínění.
Volant je menších rozměrů a výsuvný Head-up displej umožňuje sledovat jízdní informace, aniž by řidič spustil zrak z vozovky.
Jednoduchý a intuitivní systém snímání pohybu umožňuje řidiči pohybovat se v menu funkcí a vybírat jednotlivé parametry pouhým gestem ruky. Řidič také může předat ovládání spolujezdci a to převrácením levé ruky směrem doprava.
Praktický a dobře využitelný zavazadlový prostor s rovnou podlahou má objem 734 l, ve čtyřmístné konfiguraci 180 l. Díky důmyslnému systému do sebe se zasouvajících sedadel lze interiér podle potřeby přeměnit na vůz se třemi nebo čtyřmi místy. Skořepiny zadních sedadel jsou přisunuty těsně za přední, což umožňuje přizpůsobovat uspořádání interiéru obratem ruky.
Koncept s hybridní technologií HYbrid4 pohání spalovací motor vpředu a elektromotor vzadu může ve městě při nízkých rychlostech jezdit převážně v režimu nulových emisí nebo využívá oba motory současně a v tom případě jsou při zhoršených jízdních podmínkách poháněna všechna čtyři kola.
Pod kapotou vozu najdeme nový zážehový tříválec 1.2 THP 81 kW (110 k), který je variantou vyvíjené budoucí řady tříválcových motorů. I nadále skupina PSA volí strategii « downsizing » a využívá nejmodernějších technologií, aby nabídla motory s malým zdvihovým objemem válců, vysokým výkonem a maximální ekologickou účinností.
Ve spojení s elektromotorem 27 kW (37 k) dosahuje hybridní pohonná jednotka jako celek výkonového potenciálu 108 kW (147 k) při kombinované spotřebě 3,5 l/100 km. Automatizovaná šestistupňová převodovka (ovládaná řadicí pákou nebo ovladači na volantu) je upravena tak, aby řidiči nabídla maximální přesnost a reaktivitu. Řidič se může rozhodnout pro automatický nebo impulsní způsob řazení rychlostí.
Přední náprava je typu pseudo-McPherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Elektrický posilovač řízení HR1 zajišťuje při nízkých rychlostech výbornou ovladatelnost.
J.L. 4.10.2010
Interiér zůstává věrný trendům představeným u nejnovějších modelů Peugeot. Řidič i spolujezdec mají každý svůj vlastní prostor oddělený středovým panelem, který přispívá k futuristickému vzhledu interiéru jako celku a prosvětlení prostoru (zabudované diody). Prosklená střecha se skládá ze dvou částí oddělených zvlášť pro řidiče a spolujezdce, jsou elektrochromatické a podle potřeby lze zvolit menší zastínění.
Volant je menších rozměrů a výsuvný Head-up displej umožňuje sledovat jízdní informace, aniž by řidič spustil zrak z vozovky.
Jednoduchý a intuitivní systém snímání pohybu umožňuje řidiči pohybovat se v menu funkcí a vybírat jednotlivé parametry pouhým gestem ruky. Řidič také může předat ovládání spolujezdci a to převrácením levé ruky směrem doprava.
Praktický a dobře využitelný zavazadlový prostor s rovnou podlahou má objem 734 l, ve čtyřmístné konfiguraci 180 l. Díky důmyslnému systému do sebe se zasouvajících sedadel lze interiér podle potřeby přeměnit na vůz se třemi nebo čtyřmi místy. Skořepiny zadních sedadel jsou přisunuty těsně za přední, což umožňuje přizpůsobovat uspořádání interiéru obratem ruky.
Koncept s hybridní technologií HYbrid4 pohání spalovací motor vpředu a elektromotor vzadu může ve městě při nízkých rychlostech jezdit převážně v režimu nulových emisí nebo využívá oba motory současně a v tom případě jsou při zhoršených jízdních podmínkách poháněna všechna čtyři kola.
Pod kapotou vozu najdeme nový zážehový tříválec 1.2 THP 81 kW (110 k), který je variantou vyvíjené budoucí řady tříválcových motorů. I nadále skupina PSA volí strategii « downsizing » a využívá nejmodernějších technologií, aby nabídla motory s malým zdvihovým objemem válců, vysokým výkonem a maximální ekologickou účinností.
Ve spojení s elektromotorem 27 kW (37 k) dosahuje hybridní pohonná jednotka jako celek výkonového potenciálu 108 kW (147 k) při kombinované spotřebě 3,5 l/100 km. Automatizovaná šestistupňová převodovka (ovládaná řadicí pákou nebo ovladači na volantu) je upravena tak, aby řidiči nabídla maximální přesnost a reaktivitu. Řidič se může rozhodnout pro automatický nebo impulsní způsob řazení rychlostí.
Přední náprava je typu pseudo-McPherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Elektrický posilovač řízení HR1 zajišťuje při nízkých rychlostech výbornou ovladatelnost.
J.L. 4.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












